اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن موتور

بیایید یک مثال عملیاتی را بررسی کنیم که ویسکوزیته در آن نقش ایفا می کند. ویسکوزیته در روغن موتور نیز مانند سایر مایعات، در دما و فشارهای مختلف، متفاوت است. از آن جا که شرایطی که اکثر خودروها در آن کار می کنند قابل پیش بینی است، می توان رفتار روغن موتور را از قبل مشخص کرد.

در ایالات متحده، سازمانی که استانداردهای عملکرد روغن موتور را تعیین می کند، انجمن مهندسان خودرو (SAE) است. طراحان SAE یک سیستم کدگذاری دارند که رفتار روغن موتور را در شرایط دمای پایین و بالا توصیف می کند. شرایطی که دمای شروع و حین کار اتوموبیل را تعیین می کنند.

در این سیستم کدگذاری، عدد اول همیشه با حرف W نشان داده می شود. این حرف از کلمه زمستان آماده است. W رفتار دمای پایین روغن در هنگام راه اندازی را توصیف می کند. در حالی که عدد دوم رفتار دمای بالای روغن را پس از مدتی کار کردن موتور توصیف می کند.

عدد SAE کمتر بیانگر روغن هایی است که در دمای پایین استفاده می شوند. روغن هایی که دارای عدد SAE کم هستند، سیال تر هستند. روغن های دارای SAE زیاد ویسکوزتر هستند. به عنوان مثال، روغن 10W40 هیچ وقت دارای گرانروی بیش از 7000 میلی پاسکال ثانیه در یک موتور سرد نخواهد بود. حتی اگر دمای یک شب سرد زمستان به منفی 25 درجه سلسیوس کاهش یابد!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>