اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هیدرولیک و پنوماتیک

بهتر است قبل از آشنایی تخصصی و مجزا با هریک از این سیستم ها، ابتدا اصول کلی عملیات آن ها را بررسی کنیم. در ابتدای مسیر انتقال قدرت با یک سیال تحت فشار (تراکم پذیر یا تراکم ناپذیر)، نیروی مکانیکی باید تبدیل به قدرت سیال شود. این تبدیل به وسیله پمپ انجام می شود.

در مرحله بعد لازم است این نیرو به نقطه ای دلخواه منتقل شود. این وظیفه را لوله ها، شیلنگ ها و بست ها به عهده دارند. پس از کنترل فشار و تعیین جهت جریان توسط شیرها، سیال تحت فشار به سمت عملگرها هدایت می شود.در عملگرها قدرت سیال به نیروی مکانیکی مورد نیاز تبدیل می شود. اساس کار تمام سیستم های هیدرولیکی و نیوماتیکی بر قانون پاسکال استوار است. 3 اصل این قانون بیان می دارند:

  • فشار تمامی نقاط سیال در حال سکون و عدم تحرک (با صرف نظر از وزن سیال) یکسان است.
  • فشار استاتیکی در هر بازه بسیار کوچک زمانی در تمامی جهات یکسان است.
  • در صورت تماس با سطوح، فشار سیال به صورت عمودی وارد می شود.

هیدرولیک چیست؟

از واژه هیدرولیک (Hydraulic) و ریشه آن «هیدرو» مفهوم مایع تداعی می شود. مثلاً زمانی که نام توربین هیدرولیک را می شنویم، حتما به ذهنمان خطور می کند نوعی توربین است که با آب مرتبط است. این تداعی خیلی هم از واقعیت دور نیست. سیستم های هیدرولیکی با آب، روغن یا مایعات دیگر کار می کنند.

از آن جایی که آب استعداد زنگ زدگی در سیستم را افزایش می دهد، معمولا در صنایع به عنوان انتقال دهنده انرژی کاربرد ندارد. از این رو بسیاری از صنایع هیدرولیک، روغن را ترجیح می دهند. در واقع اگر در صنعت از هیدرولیک نام برده شود، مقصود همان هیدرولیک روغنی است.هیدرولیک روغنی و قابلیت انتقال انرژی دینامیکی و استاتیکی در آن، در حوزه مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع برای انتقال سیگنال های انرژی و تولید نیرو کاربردهای زیادی دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>