اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


هیدرولیک و پنوماتیک


یک سیستم هیدرولیکی به چه صورتی کار می کند؟

در ابتدا روغن درون مخزن پس از گذشتن از صافی، از طریق لوله وارد پمپ می شود. پمپ را می توان با موتور الکتریکی، موتور هوایی، توربین گازی یا موتور درون سوز راه اندازی کرد. پس از استارت پمپ، فشار روغن در پمپ بیشتر می شود و نسبت به توانایی پمپ، فشار مورد نیاز تولید شده و به مصرف می رسد. میزان این فشار می تواند از 50 تا 500 بار برسد.

در مرحله بعد، روغن وارد شده به سیلندر با وارد کردن فشار، باعث اعمال نیروی زیادی بر میله پیستون می شود. در واقع اینجا پیستون یک مثال از عملگر است. عملگر، وظیفه تبدیل نیروی سیال به حرکت مکانیکی را بر عهده دارد. این عملگر است که کار نهایی را در سیستم هیدرولیکی انجام می دهد.

عملگرها انواع مختلفی دارند؛ مانند عملگر خطی (سیلندرها) و عملگرهای دورانی (هیدروپمپ ها). لازم به ذکر است که در انتهای فرایند، روغن برگشتی از طرف دیگر سیلندر به مخزن بازگردانده می شود.

انواع سیستم های هیدرولیک

سیستم های هیدرولیک به دو گروه مدار باز و مدار بسته تقسیم بندی می شوند. تفاوت این سیستم ها در نحوه جریان سیال بین پمپ ها و عملگرها است. در هیدرولیک مدار بسته، جریان از پمپ به سمت عملگر (هیدروموتور) رفته و سپس دوباره به پمپ باز می گردد.

در هیدرولیک مدار باز، روغن پس از خروج از پمپ به سمت مخزن جریان می یابد و در آنجا ذخیره و خنک سازی شده و در ضمن عمل فیلتراسیون نیز روی آن انجام می گیرد تا ذرات فلز و پلیسه ها و سایر آلودگی ها از آن گرفته شود و سپس در مدار قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>