اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


هیدرولیک و پنوماتیک


اهمیت نکات ایمنی در سیستم های پنوماتیکی

هوای فشرده ای که باعث حرکت ابزار می شود، ممکن است خطرآفرین نیز باشد. به خصوص در کاربردهایی که پنوماتیک برای کوبندگی و ضربه استفاده شود. در ادامه تعدادی از موارد ایمنی که باید در استفاده از سیستم های نیوماتیک به خاطر داشته باشید، ذکر می شوند:

  • هرگز قبل از مطالعه توضیحات و راهنمای ابزار پنوماتیک از آن استفاده نکنید.
  • همواره از دستکش ایمنی، عینک و سایر تجهیزات ایمنی استفاده کنید.
  • استفاده از دنده ایمنی دستگاه اجباری است. این کار سبب جلوگیری از حوادث و بر طرف شدن مسئولیت از جانب اپراتور می شود.
  • از عدم مسدود شدن و یا عدم پوسیدگی ابزار به طور مرتبا اطمینان کنید.
  • تمام ابزار پنوماتیک را روغن کاری و تمیز کنید.
  • از هیچ تجهیز جانبی که متعلق به ابزار پنوماتیک نیست، استفاده نکنید.
  • از استارت سیستم و ابزار با فشار هوای بالاتر از آن چه توسط تولیدکننده مشخص شده است، خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از خطرات احتمالی، از قراردادن شیلنگ هوا در گردشگاه ها، نقطه های یکّه دار یا اشیای دندانه دار خودداری کنید.
  • هنگام جابجا کردن ابزار مختلف و پس از تمام شدن عملیات، شلنگ هوا را ببندید.
  • بهتر است از شلنگ هایی که مختص ابزارهای پنوماتیک ساخته شده اند، استفاده کنید. این شلنگ ها با استحکام شکست بالا ساخته می شوند و بسیار انعطاف پذیرند. (شلنگ های دارای حداقل فشار کاری 150 پوند بر اینچ مربع)

عملگرهای هیدرولیک و پنوماتیک

عملگرهای نهایی در سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک معمولا سیلندر ها و موتورها هستند. این عملگرها به کمک توانی که به دست آورده اند، میزان کار مشخصی را در سیستم انجام می دهند.برای مثال، در یک دستگاه بالابر هیدرولیک، عملگر سیستم همان سیلندر یا جک هیدرولیک است.

این سیلندر به کابین وصل می شود و آن را حرکت می دهد یا در یک دستگاه پرس ظروف که تحت سیستم پنوماتیک عمل می کند، عملگر سیستم، همان سیلندر پنوماتیکی است که قالب سنبه را بالا و پایین می برد. این حرکت قالب عملیات پرس و شکل دهی ظروف را به انجام می رساند.

در مثال بالابر، سیستم محرک، هیدرولیک است و روغن هیدرولیک نیز تراکم ناپذیر است. با این وجود، حرکت سیلندر هیدرولیک را در موقعیت های مختلف کورسِ سیلندر با دقت زیادی می توان تعیین کرد.اگر فرض کنیم ارتفاع کورس بالابر هیدرولیک 4 متر باشد، در ارتفاع های 1 متری و 2 متری و 3 متری نیز می توان یک مکان توقف برای بالابر تعیین کرد. در این صورت کابین بالابر با رسیدن به این نقاط، دقیقاً در نقطه مورد نظر توقف می کند.

اما در مورد سیلندر های پنوماتیک نمی توان این کار را انجام داد. چرا که هوا تا حدود زیادی تراکم پذیر است. بنابراین حرکت سیلندر پنوماتیک معمولاً همراه با نوسان و بریده بریده شدن حرکت صورت می گیرد. توقف آن نیز با کمی تأخیر انجام می شود.

بر همین اساس اگر در مثال بالابر، به جای سیلندر هیدرولیک، از سیلندر پنوماتیک استفاده می شد، موقعیت های مشخص شده را نمی توان به شکلی دقیق تعیین کرد. چون احتمالاً سیلندر پنوماتیک نمی تواند دقیقاً در نقاط تعیین شده توقف کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>