اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


وایرکات


وایرکات چیست؟

به نوعی از ماشین کاری که از طریق تخلیه الکتریکی بین سیم دستگاه و قطعه کار اجرا می شود، وایرکات می گویند. در این فرایند، یک سیم نازک 25 میکرونی که درون مایع دی الکتریک (آب مقطر) قرار گرفته، برشی بسیار دقیق روی قطعات فلزی و غیر فلزی ایجاد می کند.

قطعات وایرکات معمولا شامل استیل، تیتانیوم، آلیاژها، برنج و بسیاری فلزهای دیگر هستند. در وایر کات فلز بریده نمی شود، بلکه ذوب یا تبخیر می شود. این دستگاه ضمن اینکه خط برش بسیار دقیقی ایجاد می کند، خرده های کمی باقی می گذارد.از آن جا که اساس کار این روش، تخلیه الکتریکی است، وایرکات زیر مجموعه روش های ماشین کاری تخلیه الکتریکی (Electrical discharge machining) یا EDM به شمار می رود.

دستگاه وایر کات به چه صورتی کار می کند؟

ماشین کاری تخیله الکتریکی با وایرکات، از طریق ایجاد جریان بالای الکترون ها بین سیم و قطعه امکان پذیر می شود. با شروع این جریان، دما افزایش یافته و حرکت سیم روی قطعه، برش و شکل دهی را آغاز می کند.

در این روش اگر قطعه رسانا نباشد، تخلیه الکترون های سیم روی قطعه کار صورت نخواهد گرفت. ماشینکاری تخلیه الکتریکی با وایر کات، در یک محیط واسط انجام می شود. این محیط واسط که دی الکتریک نام دارد، گپ (فاصله) میان سیم و قطعه را پر کرده و باعث ایجاد تخلیه الکتریکی می شود.

با حرکت کردن میز و یا سیم، مسیری بسیار دقیق بر روی قطعه کار برش داده می شود. در این روش هیچ گونه تماس مکانیکی، میان سیم و قطعه وجود ندارد. گپ موجود بین سیم و قطعه کار در حدود 0.025 میلی متر است که توسط سیستم کنترل موقعیت کامپیوتری ثابت نگه داشته می شود.

وایر کات را می توان یک فرآیند ترموالکتریکی دانست. چرا که هر جرقه (اسپارک) که به شکل لحظه ای میان سیم و قطعه ایجاد می شود، نقش منبع حرارتی را ایفا می کند. این حرارت است که قطعه کار را به شکل لحظه ای ذوب کرده و باعث فرسایش آن می شود. این ذوب لحظه ای را به اصطلاح Burning Away می نامند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>