اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بالن فلورانس یک بالن ته گرد و از لوازم آزمایشگاهی است که برای نگه داری مایعات، تقطیر، جوشاندن و حرارت دادن مایعات استفاده می شود. این بالن ها از جنس بورو سیلیکات بوده و در هم زدن مایعات نیز کاربرد دارد. 

بالن_فلورانس

1- بالن های آزمایشگاهی:
در بین وسایل آزمایشگاهی بالن های آزمایشگاهی مهم ترین و پرکاربردترین آن ها هستند. به طوری که از ساختن محلول ها گرفته تا نگه داری و حتی انجام واکنش های شیمیایی همگی در بالن های آزمایشگاه انجام می شود. همه آن ها تقریبا دارای شکل کلی یکسانی هستند.

شکل آن ها به صورت کره ای است که گردنی بلند دارد و بسته به انواع آن ها با هم تفاوت های کوچکی دارند. این بالن ها در دو جنس شیشه ای و پلاستیکی ساخته می شوند.

از انواع این بالن ها می توان به بالن های ته صاف، ته گرد، حجمی (ژوژه)، فلورانس، تقطیر و گونه های دیگر اشاره کرد. بعضی از انواع این بالن ها می توانند دو دهانه، سه دهانه و… باشند و کاربردهای مختلفی چون ورود چند ماده با هم و یا خروج ماده ای دیگر، داشته باشند.

2- کاربرد بالن های آزمایشگاهی:
بالن های آزمایشگاهی برای مصارف گوناگونی استفاده می شود. از بالن تقطیر برای تقطیر و تعیین نقطه جوش، از بالن حجمی برای رقیق کردن محلول ها و ساخت محلول ها با غلظت مشخص ومعین، از بالن کجلدال برای تعیین نیتروژن موجود در مواد، از بالن ته صاف برای جوشاندن مایعات استفاده می شود.

3- بالن فلورانس چیست؟
یکی از بالن های آزمایشگاهی که بیشترین استفاده را در نگه داشتن مایعات در آزمایشگاه دارد، بالن فلورانس است. این بالن بیشتر از جنس بوروسیلیکات بوده و دارای بدنه ای کروی و دهانه ای بلند است که ته گرد و بیشتر ته صافی دارد. این بالن ها چون برای تقطیر و تعیین نقطه جوش به کار گرفته می شوند از شیشه هایی با کلفتی مختلف تهیه می شوند.

ولی در مقابل حرارت مقاوم هستند و به راحتی شکسته نمی شوند. بالن های فلورانسی که ته گرد هستند، به دلیل این که حرارت به طور یکنواخت درون محلول آن پخش می شود و شعله به طور یکسان به همه قسمت های آن می خورد، می توانند در شعله مستقیم استفاده شوند بدون آن که شکسته شوند.

برای نگه داری مایعات در این بالن ها از درپوش شیشه ای استفاده می شود ولی در هنگام گرما دادن به محلول داخل آن نباید درپوشش بسته باشد، چون فشار زیاد باعث شکستن آن و انفجار می شود.

4- کاربرد بالن فلورانس:
از این بالن ها به خاطر داشتن ویژگی هایی چون شفافیت بالا، مقاوم بودن در برابر حرارت تا دمای 500 درجه سانتیگراد و قابل استفاده در اتوکلاو برای انجام آزمایش های شیمیایی نظیر تقطیر، انجام واکنش های شیمیایی که نیاز به حرارت دادن داشته باشند و گرم کردن مایعات استفاده می شود.

این بالن ها شوک حرارتی تا 100 درجه سانتیگراد را تحمل می کنند. از این بالن ها در ذخیره ی محیط کشت نیز استفاده می شود و برای هم زدن مایعات و تعیین چگالی گازها نیز استفاده می شود.

5- تشخیص بالن های اصل از تقلبی و خرید و فروش آن ها:
نمونه های اصل این بالن ها از جنس شیشه های پیرکس همان طور که گفته شد تا دمای 500 درجه سانتی گراد را تحمل می کنند، ولی نمونه های تقلبی دمایی بین 150 تا 300 درجه سانتی گراد را تحمل می کنند.

لوازم آزمایشگاهی از قبیل بالن های فلورانس را می توان با توجه به جنس و کیفیت آن ها از شرکت های مختلف به طور حضوری و یا به صورت اینترنتی خریداری کرد. بعضی از این ابزار باید از خارج از کشور با واسطه و یا به طور مستقیم خریداری شوند. قیمت های این وسایل نیز مانند بسیاری از وسایل دیگر تحت تأثیر قیمت ارز می باشد.

6- شباهت و تفاوت بالن های فلورانس و ته گرد:
هر دو این بالن ها از جنس شیشه پیرکس مقاوم در مقابل حرارت ساخته شده اند. هر دو دارای بخش کروی و گردنی بلند هستند و برای حرارت دادن یکنواخت مناسب هستند. بالن های فلورانس نسبت به بالن های ته گرد گردن بلندتری دارند. همچنین گردن آن ها نسبت به بالن های ته گرد پهن تر بوده و موارد استفاده بالن های ته گرد بیشتر است.

در هنگام استفاده از بالن های فلورانس ته گرد چون امکان استقرار آن ها نیست، باید از گیره و پایه برای ثابت نگه داشتن آن ها استفاده شود. در هنگام اتصال به گیره باید دقت داشت که خیلی سفت نباشد که باعث شکسته شدن شود. وقتی هر وسیله آزمایشگاهی را روی حرارت قرار می دهیم بهتر است از سه پایه و توری فلزی استفاده کنیم.

7- شستشوی بالن های آزمایشگاهی:
ابتدا آب و مایع ظرفشویی داخل بالن ها ریخته شده و درپوش آن گذاشته می شود و خوب تکان داده می شود. با برس لوله شوی نیز می توان مواد چسبیده به دیواره های آن را تمیز کرد. بعد از آب کشی آن ها را با آب مقطر کر می دهند و خشک می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>