اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

الکل 70 درصد یک ماده ضد عفونی کننده عالی است که با حل کردن غشاء پلاسمایی سلول میکروارگانیسم آنها را از بین می برد.

الکل_70_درصد

غشاء پلاسمایی باکتریهای گرم منفی از یک لایه نازک پپتیدوگلیکانی تشکیل شده است که به سرعت توسط الکل از بین می رود. به همین دلیل الکل 70 درصد را الکل دارویی نیز می نامند.

این الکل نیازمند زمان بیشتری برای تبخیر از سطوح است به همین جهت زمان تماس را افزایش داده و موثرتر عمل می کند. علاوه بر این محتوای آب بکار رفته در این الکل پروتئین های موجود در غشاء سلولی را دناتوره کرده و مانند یک کاتالیست در واکنش شیمیایی عمل می کند. زمان تماس این الکل با ارگانیسم نقش بسیار مهمی در از بین بردن آن دارد.

خواص ضدعفونی کننده الکل 70 درصد:
انواع مختلفی از مواد تمیز کننده شامل سفید کننده، الکل ایزوپروپیل و متانول وجود دارد که در ضدعفونی کردن فضاهای آزمایشگاهی و تولیدی موثر هستند. با این حال، اتانول تنها موردی است که دارای گرید غذایی است و برای استفاده در سطوح و مواد غذایی بی خطر است.

زمان خشک شدن اتانول سریع است و هیچ باقیمانده روی سطوح باقی نمی گذارد. در واقع اتانول 70 درصد ( الکل 70%) ایمن ترین ماده ضد عفونی کننده در هر ماده غذایی یا دارویی است.

آزمایشات انجام شده است نشان می دهد وقتی اتانول خالص (در 100٪) روی ارگانیسم تک سلولی ریخته شود، پروتئین های دیواره آن را لخته می کند. اتانول از همه جهات به دیواره سلولی نفوذ می کند و پروتئین های واقع در داخل دیواره سلول منعقد می شوند.

این روند کاملاً شبیه مکانیزم دفاعی است زیرا این حلقه پروتئین منعقد شده در واقع از نفوذ عمیق اتانول به دیواره سلولی ارگانیسم جلوگیری می کند و دیگر انعقادی اتفاق نمی افتد. این فرآیند ارگانیسم را خاموش می کند اما آن را نمی کشد. بنابراین اگر وسیله یا سطح ضدعفونی کننده را بشوئید ممکن است ارگانیسم دوباره زنده شود.

این فرآیند مانع تأثیرگذاری اتانول در از بین بردن میکروب ها می شود. در عوض، دانشمندان راهی برای فریب میکروب ها با درصد کمتر الکل پیدا کرده اند که همان استفاده از الکل 70 درجه است.

الکل 70 درصد باید رقیق شود؟
اگر می پرسید که آیا الکل 70 درصد را با آب قاطی کنیم یا نه باید بگوییم که معمولا محلول 70٪ برای ضدعفونی ترجیح داده می شود. اما حتی اگر اتانول 70٪ رقیق شود، هنوز در از بین بردن میکروب ها، باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها در سطح پیشخوان ها و تجهیزات تولید مواد غذایی موثر است.

در صنعت به طور معمول دو نوع الکل وجود دارد، 70٪ و 95٪ - همچنین به عنوان 140 proof و 190 proof نیز شناخته می شوند. الکل 100٪ هم وجود دارد اما به دست آوردن آن دشوارتر است و فقط برای اهداف علمی خاص در آزمایشگاه ها استفاده می شود. الکل 96 درصد اتانول نیز برای مصارف پاک کنندگی در بازار موجود است و باید برای مصرف آن را رقیق کنید.

نسبت ترکیب آب و الکل برای تهیه الکل 70 درجه به این شکل است که 70 میلی لیتر اتانول 95٪ را در یک استوانه مدرج ریخته و به آن آب اضافه می کنیم تا حجم آن به 95 میلی لیتر برسد. با این روش به راحتی 95 میلی لیتر الکل 70٪ خواهید داشت. تبدیل الکل 90 درصد به 70 درصد نیز به همین ترتیب انجام می شود.

چگونه الکل 70٪ باعث مرگ سلول می شود؟
هنگامی که اتانول 70٪ روی ارگانیسم تک سلولی ریخته شد، اتانول نیز باعث لخته شدن پروتئین آن می شود اما این عمل با سرعت بسیار کندتر نسبت به الکل 95 یا 96 درصد اتفاق افتاد. در حقیقت این روند باعث می شد تا اتانول به کل سلول نفوذ کند، قبل از آنکه فرصتی برای انعقاد پروتئین های دیواره و جلوگیری از نفوذ آن ایجاد شود.

سپس کل سلول منعقد می شود و باعث مرگ سلول می شود. بنابراین محتوای آب ترکیب شده با اتانول زمان خشک شدن را کند کرده و مدت زمان تماس بیشتری ایجاد می کند.

مانی کل 70 درصد نیز نوعی محلول ضدعفونی کننده حاوی الکل 70 درصد است که برای ضد عفونی کردن پوست و سطوح و وسایل جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

الکل 70 درصد چه میکروب هایی می توانند را از بین ببرند؟
اتانول 70% برای از بین بردن استافیلوکوکوس اورئوس و استرپتوکوکوس پیوژنز به حداقل 10 ثانیه زمان تماس نیاز دارد. در طی این 10 ثانیه اتانول باعث از بین رفتن ارگانیسم های زیر خواهد شد:

  • سودوموناس آئروژینوزا.
  • سراتیا مارسسنس.
  • اشرشیاکلی.
  • سالمونلا تیفوزا.
  • استافیلوکوکوس اورئوس.
  • استرپتوکوک پیوژنز.

الکل 70 درصد نجس است؟
احکام شرعی در رابطه با الکل های ضدعفونی کننده متفاوت هستند ولی اکثر آنها این نوع الکل را پاک دانسته ولی خوردن آن را جایز نمی دانند.

اتانول 70 درصد خوراکی:
مصرف مقادیر زیاد همه الکل ها در یک مدت زمان کوتاه به طور بالقوه کشنده هستند. اتانول همان ماده ای است که در نوشیدنی های الکلی با درصدهای مختلف یافت می شود و اثر مست کنندگی دارد. این الکل در عطر ها و ادکلن و برخی دهان شویه ها نیز یافت می شود. اما اتانول 70 درصد موجود در بازار تنها برای ضدعفونی کردن سطوح بکار می روند و مصرف خوراکی ندارد.

طرز تهیه الکل 70 درصد از شکر:
برای تهیه اتانول باید قند را به الکل تبدیل کنیم. در این روش قند توسط مخمر اکسید شده و اتانول و دی اکسید کربن تولید می شود. برای این منظور برای هر لیتر آب جوشیده و سرد شده نیاز به 250 گرم شکر و یک قاشق غذا خوری ( 10 گرم) مخمر دارید

این مواد را با هم مخلوط کرده و در ظرف در دار ریخته ولی در آن را خیلی محکم نمی بندیم تا گاز دی اکسید کربن بتواند خارج شود ولی هوا نباید وارد ظرف شود. در غیر این صورت اتانول با اکسیژن هوا واکنش داده تبدیل به سرکه (استیک اسید) می شود.

در صورت مشاهده حباب های گاز دی اکسید کربن واکنش در ظرف شروع می شود و توقف تولید گاز (حدود یک هفته طول می کشد) پایان کار را نشان می دهد. در این مرحله باید مخلوط را صاف و با زودپز خانگی در دمای بسیار ملایم تقطیر کنید.

درجه الکلی چیست؟
درجه الکلی اصطلاحی است که برای نشان دادن حجم الکل خالص موجود در 100 میلی لیتر از یک الکل مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا الکل 70 % یعنی محلولی که در هر 100 میلی لیتر از آن 70 میلی لیتر الکل خالص وجود دارد. الکل سنج وسیله ای است که برای تعیین درجه الکلی یک محلول مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید و فروش الکل 70 درصد:
الکل 70 درصد خرید و فروش گسترده ای در سراسر دنیا دارد که این مسئله به دلیل ویژگی ضدعفونی کننده بسیار خوب آن است. این الکل در همه مراکز درمانی، بیمارستان ها و حتی منازل خصوصا در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا مورد استفاده قرار می گیرد.

الکل 70 درصد قیمت های متفاوتی بر اساس شرکت تولید کننده، خلوص و ظروف بسته بندی دارد و به راحتی می توان آن را در بطری های کوچک از داروخانه ها خریداری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>