اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استئارات آلومینیم

از کاربردهای استئارات آلومینیم چه می دانید؟
استئارات آلومینیم (Aluminium stearate) یک پودر ریز، حجیم، بدون بو و بی رنگ است که هنگام گرم شدن یک توده پلاستیکی ایجاد می کند و دارای خواص مواد آلی و معدنی است. این ویژگی ها در بسیاری از استئارات های فلزی دیگر دیده می شود و در واقع مهم ترین آنها محسوب می شود.

آلومینیوم استئارات یا (آلومینیوم تری استئارات) یک صابون فلزی است که با گرم شدن به خوبی در روغن های گیاهی حل می شود.

این ماده در هیدروکربن های کلروره، گلیکول، قلیایی، BTX و محلول است. اگر استئارات آلومینیوم غلظت بالایی داشته باشد، هنگام خنک شدن می توان ژل زدگی را مشاهده کرد.

این ماده برای تشکیل ژل در بسته بندی داروها و در تهیه رنگ برای مواد آرایشی استفاده می شود. کاربرد آن در محصولات تجاری معمولاً بی خطر است، اما ممکن است آلومینیوم در بدن تجمع یابد. 

ویژگیهای استئارات آلومینیم:
این ترکیب عمل ژل زدن و غلیظ سازی خوب، دفع آب عالی، شفافیت و اثر هم افزایی با استئارات روی یا استئارات کلسیم نشان می دهد.

این ترکیب در مقایسه با سایر استئارات های فلزی حلالیت نسبتاً بالایی در حلال های هیدروکربنی دارد. این ماده در آب، الکل و اتر نامحلول است. اما وقتی گرم است، به راحتی در بنزن، اسیدها و حلال های معمولی حل می شود.

دی استئارات آلومینیوم رایج ترین گرید استئارات آلومینیوم است. این به عنوان غلیظ کننده در رنگ، جوهر و روغن استفاده می شود. این ترکیب با خواص ضد آب برای تولید چرم و روان کننده در پلاستیک ها استفاده می شود.

این ماده شیمیایی همچنین در تولید سیمان به دلیل خاصیت ضد آب و در ترکیب پوشش های کاغذ با دمای ذوب بالا مورد استفاده قرار می گیرد. از مونو استئارات آلومینیوم به دلیل خواص غیرمعمول، در ساخت رنگ، جوهر، گریس و موم استفاده می شود.

در سال های اخیر، استئارات آلومینیم آبگریز به عنوان یک سوبسترای دنیتریفیکاسیون با انحلال کم برای باکتریهای بی هوازی و یک منبع آلومینیوم برای رسوب فسفات مورد آزمایش قرار گرفته است.

این ترکیب پتانسیل استفاده در یک ظرف حاوی جریان برای ضد عفونی کردن پساب اکسید شده از سیستم های فاضلاب خانگی را دارد. همچنین اشاره شده است که مخلوط گرم شده صابون های فلزی، همراه با نرم کننده، سیاه شدن سریع پلیمر را به تأخیر می اندازد اما به طور عمده کاهش نشان می دهد.

روش تولید استئارات آلومینیم:
این ماده همچنین در تولید سیمان برای خواص ضد آب و حباب هوا و در ترکیبات پوشش کاغذ ذوب داغ مورد استفاده قرار می گیرد. از مونواستئارات آلومینیوم به دلیل خاصیت بدن سازی غیرمعمول، در ساخت رنگ، جوهر، گریس و موم استفاده می شود.

در سال های اخیر، مونواستئارات آلومینیوم آبگریز به عنوان یک بستر رشد با انحلال کم برای باکتریهای بی هوازی و یک منبع آلومینیوم برای رسوب فسفات مورد آزمایش قرار گرفت.

کاربردهای استئارات آلومینیم:
صنعت پلاستیک:

  • استئارات های فلزی در درجه اول به عنوان پاک کننده های اسید، روان کننده ها و مواد آزاد کننده توسط صنایع پلاستیک استفاده می شود و در پردازش ذوب اهمیت بیشتری پیدا می کنند. علاوه بر بهینه سازی تولید، استفاده از استئارات های فلزی به پردازنده این امکان را می دهد تا محصولات نهایی با سطح صاف تر و اصطکاک کمتری تولید کند.
  • استئارات های فلزی عمدتا از مواد اولیه آلی تولید می شوند. بنابراین، هنگامی که در معرض دمای بیش از حد زیاد قرار بگیرند، تمایل دارند تا حدی تخریب شده و این امر منجر به تغییر رنگ می شود. در حال حاضر طیف وسیعی از استئارات های فلزی مقاوم در برابر حرارت تولید می شود که در ترموپلاستیک های شفاف یا با رنگ روشن حتی در دمای پردازش بالا بسیار مقاوم در برابر تغییر رنگ هستند.

صنعت آرایشی و بهداشتی:

  • استئارات آلومینیم به عنوان امولسیون کننده در مواد آرایشی استفاده می شود. آنها برای خواص روانکاری نیز استفاده می شوند. نمکهای استئارات همچنین باعث افزایش ضخامت قسمت روغنی محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت های شخصی مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو، محصولات آرایشی به طور معمول شفاف نیستند.

صنعت رنگ:

  • این ترکیب به عنوان یک ماده غلیظ کننده در الکل ها / لاک ها، یک ماده ضد رسوب برای رنگدانه سازی، به عنوان یک سوسپانسیون رنگدانه ای و یک عامل برای بهبود مقاومت در برابر آب و براقیت رنگ ها استفاده می شود. این ماده به عنوان ماده دفع کننده آب، عامل آبگریز و یک ماده ضد آب در صنعت رنگ مفید است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>