اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استئارات پتاسیم

کاربردها و ویژگی های استئارات پتاسیم:
استئارات پتاسیم (Potassium Stearate) به شکل یک پودر سفید و کریستالی است که در آب گرم و الکل محلول است. استئارات پتاسیم از اسید استئاریک - محصول جانبی روغن نباتی طی فرآیند صابون سازی گرفته می شود.

این ترکیب در درجه اول به عنوان ماده پاک کننده و امولسیون کننده استفاده می شود و در بسیاری از کاربردهای مراقبت شخصی و آرایشی یافت می شود. استئارات پتاسیم همچنین می تواند در برخی از لاستیک ها و به عنوان پایه ای برای نرم کننده های پارچه مورد استفاده قرار گیرد.

اسید استئاریک ترکیبی مومی شکل و جامد است که در تولید و ساخت پلاستیک، شمع، پاستیل های روغنی، مکمل های غذایی، مواد آرایشی و نرم کردن لاستیک مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب با غلظت های پایین در صنایع غذایی نیز استفاده می شود و در بسیاری از چربی ها و روغن های گیاهی و حیوانی وجود دارد.

کاربردهای استئارات پتاسیم:
این ترکیب یک امولسیون کننده از خانواده نمک استئارات است که در محصولات آرایشی و زیبایی برای تثبیت فرمول ها و افزایش ضخامت و یا افزودن خواص روانکاری استفاده می شود. این ماده همچنین می تواند به جلوگیری از جدا شدن اجزای مایع روغن و آب کمک کند.

پتاسیم استئارات در شکل اصلی خود یک پودر ریز و سفید است که بوی چربی دارد. این ماده در طیف گسترده ای از محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو، از جمله خط چشم، سایه چشم، ریمل مژه و ابرو، رژ لب، رژگونه، پودرهای صورت و پایه ها و در عطرها، دئودورانت ها و فرمول های مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.

این ترکیب شیمیایی به عنوان تغلیظ کننده محیط آبی، امولسیفایر صنایع غذایی، نگهدارنده آب و روغن در بافت محصول نهایی و عامل پخت در صنعت لاستیک نیز کاربرد دارد.

استئارات پتاسیم همچنین به عنوان روان ساز و یا تثبیت کننده در پلی اولیفین، PVC و تولید لاستیک های آکریلیک مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این می توان از این ترکیب به عنوان امولسیفایر در پلیمریزه کردن بوتادین و ترکیبات قابل پلیمریزه شدن مانند آکریلونیتریل استایرن و آکریلیک آستر و تولید لاستیک سنتتیک نیز استفاده کرد.

جالب است بدانید پتاسیم استئارات به عنوان یک کاتالیست در تولید مونو و دی گلیسریدها مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمنی و عوارض استئارات پتاسیم:
پتاسیم استئارات یک جزء کم خطر برای استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی است ولی داده های زیادی نیز در رابطه با آن وجود ندارد.

برای کاربرد در سموم دفع آفات نیز این ترکیب یک ماده بالقوه ایمن است و سرطان زا در نظر گرفته نمی شود. در رابطه سمیت این ترکیب نیز چیزی ذکر نشده و باعث اختلال در غدد درون ریز یا تولید مثل نمی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>