اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتائین که بتائین انهیدرات یا تری متیل گلیسین (TMG) نیز نامیده می شود ماده ای است که در بدن ساخته می شود.

تداخلات_بتائین

این ترکیب در عملکرد کبد، تکثیر و تزاید سلول و کمک به سنتز کارنیتین نقش دارد. بتائین همچنین به بدن کمک می کند اسید آمینه ای به نام هموسیستئین را متابولیزه کند.سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استفاده از این ترکیب را برای درمان یک بیماری ژنتیکی که باعث تجمع بیش از حد هموسیستئین در بدن می شود، تائید کرده است.

دانشمندان همچنین بتایین را به عنوان راهی برای کاهش سطح هموسیستئین در افرادی که بیماری ژنتیکی ندارند پیشنهاد کرده اند زیرا سطح بالای هموسیستئین با بیماری های قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

بتائین چیست ؟
این ترکیب از نظر شیمیایی یک ماده خنثی با یک گروه عملکردی کاتیونی دارای بار مثبت مانند کاتیون آمونیوم چهارتایی یا کاتیون فسفونیوم است که فاقد اتم هیدروژن است و دارای یک گروه عملکردی با بار منفی مانند یک گروه کربوکسیلات است که ممکن است در مجاورت گروه کاتیونی نباشد.

این ترکیب با نام اختصاری TMG (تری متیل گلیسین) نیز شناخته می شود و نقش مهمی در واکنش های متیلاسیون و سم زدایی هموسیستئین دارد. این ماده همچنین یک اهدا کننده متیل است که به طور فزاینده ای در زیست شناسی مورد بررسی قرار گرفته است.

در سیستم های بیولوژیکی، بسیاری از بتایین طبیعی به عنوان اسمولیت های آلی عمل می کنند. اینها موادی هستند که توسط سلولها برای محافظت در برابر تنش های اسمزی، خشکسالی، شوری زیاد یا دمای بالا سنتز یا از محیط جذب می شوند.

تجمع داخل سلولی این ترکیب باعث احتباس آب در سلول ها می شود، بنابراین از کم آبی بدن جلوگیری می کند. این تجمع برای عملکرد آنزیم ها، ساختار پروتئینی و یکپارچگی غشا مزاحمت ایجاد نمی کند.

فواید بتائین برای سلامتی:
به نظر می رسد استفاده از بتائین در خمیر دندان علائم خشکی دهان را کاهش می دهد. همچنین، استفاده از دهان شویه های حاوی بتایین انهیدرات، زایلیتول و سدیم فلوراید می تواند علائم خشکی دهان را بهبود ببخشد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل بتائین می تواند سطح هموسیستئین را در خون برخی از افراد نه همه افراد کاهش دهد. با این حال، مشخص نیست که آیا این امر خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد یا خیر.

مصرف این مکمل همچنین ممکن است سطح هموسیستئین را در خون در افراد مبتلا به نارسایی کلیه کاهش دهد. با این حال به نظر نمی رسد که این ترکیب باعث کاهش اثرات فولات در هموسیستئینوری در افراد مبتلا به نارسایی کلیه شود.

مطالعات نشان می دهد که بتائین به همراه ویتامین های B6، B12 و اسید فولیک به کاهش سطوح بالای هموسیستئین کمک می کند. سطح بالای هموسیستئین ممکن است باعث تشدید تصلب شرایین شود. مکمل های بتائین ممکن است سطح کلسترول را کاهش دهند در نتیجه می تواند برای درمان هرگونه بیماری قلبی موثر باشد.

برخی از افراد یک بیماری ژنتیکی به نام هموسیستینوریا دارند که در آن سطح هموسیستئین در بدن افزایش می یابد. آنها از ابتدای 20 سالگی در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و پوکی استخوان هستند. مکمل های بتایین برای کاهش سطح هموسیستئین در افراد مبتلا به این بیماری ارثی استفاده می شود.

علاوه بر این مطالعات انجام شده بر روی موش ها نشان می دهد که این ترکیب می تواند به محافظت از کبد در برابر رسوبات چربی کمک کند. این رسوبات می تواند در اثر سوء مصرف الکل، چاقی، دیابت و عوامل دیگر ایجاد شوند.

عوارض و تداخلات بتائین:
به دلیل احتمال عوارض جانبی و تداخل با داروها، شما باید مکمل های غذایی را فقط تحت نظارت و با تجویز پزشک مصرف کنید. بیشتر عوارض جانبی ناشی از بتایین خفیف است و شامل اسهال، ناراحتی معده و حالت تهوع است.

این ترکیب می تواند سطح کلسترول تام را افزایش دهد بنابراین افرادی که دارای اضافه وزن هستند، بیماری قلبی دارند یا در معرض خطر بیماری های قلبی هستند، نباید بدون مشورت با پزشک این ترکیب را مورد مصرف قرار دهند.

توجه داشته باشید که در افراد مبتلا به بیماری کلیوی، بتائین ممکن است با داروهای مصرفی برای کاهش سطح کلسترول در خون تداخل داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>