اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سوربیتان مونو اولئات یا SMO استر اولئات سوربیتول و مونو و دی هیدریدهای آن است. سوربیتان مونو اولئات یک امولسیون کننده و سورفاکتانت غیر یونی است که در لوازم آرایشی و غذایی استفاده می شود.

سوربیتان_مونو_اولئات

این ترکیب یک افزودنی غذایی با شماره E495 است که به عنوان سورفاکتانت در تهیه فوم جامد مشتق شده از امولسیون پلی (دیوینیل بنزن) (PolyHIPE) استفاده می شود. 

سوربیتان ها از دهیدراتاسیون سوربیتول یا سوربوز و ترکیبات مربوطه در ترکیب استر با اسیدهای چرب و با زنجیره های جانبی کوتاه اولیگو (اکسید اتیلن) و انتهای اولئات برای تشکیل مواد شوینده و سورفاکتانت مانند پلی سوربات 80 به دست می آیند.

آنها همچنین به عنوان سورفاکتانت یا مواد امولسیون کننده در تهیه امولسیون ها، کرم ها و پمادهای دارویی و آرایشی استفاده می شوند. استفاده از سوربیتان در داروهای استنشاقی ضد آسم در ایجاد اسپاسم برونش ثانویه در کودکان نقش دارد.

کاربردهای سوربیتان مونو اولئات:
مونو اولئات سوربیتان توسط FDA تأیید شده است تا به عنوان یک امولسیون کننده در انتشار پلیمری که در تصفیه عصاره چغندر قند یا مشروبات الکلی استفاده می شود در مقداری که بیش از 7.5 درصد وزن در پراکندگی نهایی پلیمر نباشد، استفاده شود.

این افزودنی در مقداری استفاده می شود که بیش از 0.70 قسمت در میلیون در آب قند و 1.4 قسمت در میلیون در مشروبات قندی نباشد.

این ترکیب به عنوان امولسیفایر، حل کننده، تثبیت کننده، نرم کننده، ضد الکتریسیته ساکن، در داروسازی، تولید مواد آرایشی، منسوجات و رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب برای آماده کردن پارچه، تولید مواد غذایی، تثبیت کننده دی اکسید ایتانیوم، حشره کش، ماده مرطوب کننده و امولگاتور در آفت کش ها، مواد کمک حلال در تولید روغن، ضد زنگ، روان کننده و نرم کننده پارچه و چرم استفاده می شود.

کاربرد سوربیتان منو اولئات در صنایع غذایی:
این ترکیب در مخمر نانوایی باعث بهبود عملکرد مخمر خشک می شود و در شیرینی پزی با هوادهی باعث پایداری فوم ایجاد شده می گردد.

SMO در صنعت تولید شیرینی و شکلات برای جلوگیری از بلوم زدن شکلات و در روغن ها و چربی ها باعث کاهش بافت شنی در مارگارین شده و از کریستالیزاسیون مجدد روغن پخت و پز جلوگیری می کند.

سوربیتان منو اولئات باعث بهبود کیفیت مخمر در نان می شود و حجم کیک ها را هنگام پخت افزایش می دهد و باعث بهبود بافت کیک و ثبات خمیر می شود و ماندگاری آن را طولانی تر می کند.

SMO در تولید داروها، پلیمریزاسیون امولسیون، کف سازی در مخلوط های آشامیدنی، مواد پختنی و نانوایی، غذای حیوانات خانگی، آرایشی و بهداشتی، آکروشیمیایی، کمک نساجی و مواد امولسیون استفاده می شود.

سایر کاربردهای سوربیتان منو اولئات:

  • مخمر خشک: به عنوان حامل مخمر فعال عمل می کند. شکل مخمر خشک را بهبود می دهد و فعالیت زیستی را پس از هیدراتاسیون حفظ می کند.
  • مارگارین: باعث پراکندگی خوب و پایدار روغن آب می شود، ویژگی انعطاف پذیری را بهبود می بخشد و از پاشیدن روغن در هنگام سرخ کردن جلوگیری می کند.
  • کوتاه کردن: کریستال روغن را تنظیم می کند و ثبات آن را بهبود می بخشد
  • کافی میت: توزیع یکنواخت تری از اندازه گویچه چربی و در نتیجه بهبود اثر سفید کننده ایجاد می کند و در آب حل می شود.
  • امولسیون کننده کیک: حجم کیک را افزایش می دهد و بافت کیک و ثبات رب را بهبود می بخشد و ماندگاری را طولانی می کند.
  • بستنی: در صورت چرب بودن لبنیات باعث امولسیون می شود، از ایجاد بلورهای یخ ضخیم جلوگیری می کند، احساس دهانی و فرم را بهبود می بخشد و سرعت برآمدگی را افزایش می دهد.
  • قنادی و شکلات: روغن و پراکندگی چربی را بهبود می بخشد، ویسکوزیته شربت را کاهش می دهد و تبلور شکلات را تنظیم می کند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>