اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نفت بی بو (odorless oil) مایعی بی رنگ و فاقد بو است که اندکی از بنزین سنگین تر است و به عنوان یک حلال آلی پایدار بوده و خورندگی ایجاد نمی کند.

نفت_بی_بو

نفت بی بو در واقع شبیه حلال 402 است و از خانواده وایت اسپیریت ها است و کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد.

این ترکیب به روش های مختلفی از نفت سفید به دست می آید و به دلیل تقطیر درصد خلوص بالایی دارد و در 3 گرید مختلف تولید می شود. این ترکیب به دلیل خلوص و پایداری از قیمت بالاتری نسبت به سایر حلال های آلی برخوردار است.

نفت بی بو چیست؟
یکی از فراورده های مهم و سودآور در کل جهان نفت است به همین دلیل کشورهای نفت خیز اکثرا ثروتمند هستند. نفت به عنوان یک ماده پایه در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و انواع و اقسام فراورده ها از آن تولید می شود که نفت بی بو یکی از آنهاست که بر اساس نفت سفید تولید می شود.

البته نفت سفید تنها ترکیبی نیست که می توان از آن نفت بی بو تولید کرد و از برخی دیگر از فرآورده های سبک نفتی نیز می توان به این فرآورده دست یافت.

نفت سفید در واقع یکی از فراورده های سبک نفت خام است که اصطلاحا به آن کروزن نیز می گویند. نفت سفید از حرارت دادن به نفت خام تولید می شود و به آن نفت خانگی نیز گفته می شود چون در گذشته این ماده به عنوان سوخت در خانه ها مورد استفاده قرار می گرفت.

ولی امروزه نفت سفید به عنوان ماده سوختی جت ها و راکت ها کاربرد دارد و در موارد معدود هم به عنوان یک سوخت گرمایشی از آن استفاده می شود.

روش های تهیه نفت بی بو:
روش تقطیر:
برای تولید این فرآورده از روش برج تقطیر، نیاز به ایجاد یک وکیوم و فشار اتمسفری بالا جهت تقطیر جزء به جزء نفت سفید است. محصول به دست آمده هر چقدر وزن سبک تری داشته باشد نشان می دهد که ناخالصی های بیش تری از آن جدا شده و در نتیجه فرمول نفت بی بو خالص تر بوده و کیفیت و خلوص آن بالاتر و البته گران تر خواهد بود.

روش اسید سولفوریک:
یکی دیگر از روش های مورد استفاده برای بی بو کردن نفت سولفوریک اسید است که در اصطلاح به این روش اسید واش نیز می گویند. در این روش به اسید سولفوریک بسیار غلیظ نیاز است که با ترکیبات متعددی مانند ترکیبات آروماتیک، سولفورها و ترکیبات رنگی ترکیب شده و آنها را حذف می کند.

به عبارت دیگر سولفوریک اسید با حذف آن ها از نفت سفید به نوعی کار تصفیه را انجام می دهد. سپس برای دستیابی به نفت بی بوی باکیفیت محیط به کمک سود یا آهک خنثی می شود. در نهایت برای تکمیل فرایند شست و شو، از آب استفاده می شود.

استفاده از هیپوکلریت:
برای تولید نفت بی بو یکی دیگر از روش ها استفاده از هیپوکلریت به منظور کاهش ناخالصی های نفت سفید است. البته نقش عمده هیپوکلریت بیشتر در از بین بردن بوی نفت است.

روش تصفیه با سود:
سود از دیگر ترکیباتی است که می توان از آن به منظور شست و شوی فرآورده های نفتی و از بین بردن برخی از ناخالصی ها استفاده کرد. با این ترکیب شیمیایی طیف گسترده ای از ترکیبات اسیدی موجود در نفت که عمده ناخالصی ها را تشکیل می دهند حذف شده و نفت بی بو حاصل می شود.

کاربردهای نفت بی بو:
این ترکیب کاربرد های زیادی دارد و از عمده ترین کاربردهای آن می توان به صنایع تولید سموم و آفت کش ها اشاره کرد. انواع آفت کش های گیاهی و همچنین حشره کش ها با استفاده از آن قابل تهیه هستند.

این ترکیب آلی همچنین اساس صنایع تولید رنگ و جوهرهای چاپ و صنعت رنگ و رزین را تشکیل می دهد و به عنوان حلال برای تولید چسب های مختلف از جمله چسب های سیلیکونی نیز استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای این ماده پرمصرف می توان به تولید ترکیبات آتش زا، ترکیبات و مواد شوینده مورد استفاده در صنعت، تولید لاک و پولیش، تولید ترکیبات شوینده موتور و شوینده های انژکتوری اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سعید چناری:
با سلام برای بی بو کردن بنزین برای خمیر چاپ سیلک مزاحم شدم روش بی بو کردن بنزین چه روشی باید انجام داد
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>