اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حلال 410 یکی از سری حلال های متشکل از هیدروکربن های پارافینی با تعداد C5- C8 است. حلال 410 بیشترین کاربرد را به عنوان رقیق کننده در لاک الکل ها، رنگ ها، جلا دهنده ها و مرکب چاپ دارد.

این ترکیب همچنین به عنوان یکی از مواد متشکله تایر، حلال لاستیک و رزین، چسب ها و چسب های نواری و همچنین به عنوان حلال در صنایع شیمیائی و آرایشی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

حلال ها مایعاتی پرکاربرد در صنایع هستند که به برطرف کردن سریع تر آلودگی های دستگاه ها، ماشین آلات و تجهیزات کمک می کنند و برخلاف اسیدها و بازها هیچ تأثیر مخرب یا خوردندگی ندارند به همین دلیل تقاضا برای آنها بسیار بالاست و بسیار پرکاربرد هستند.

حلال 410 چیست؟
حلال 410 یک حلال آلی است که از برش های بنزین و نفت سفید در پالایشگاه های مختلف تولید می شود. حلال های آلیفاتیک به طورکلی بی رنگ و از نظر شیمیایی پایدار هستند و نسبت به فلزات اثر خورندگی ندارد و بسیار سریع تبخیر می شوند.

در ترکیب این حلال ها همواره مقداری هیدروکربن های آروماتیک نیز وجود دارد و هرچه درصد مواد آروماتیک بیشتر باشد قدرت حلالیت زیادتر خواهد شد.

یکی از مواردی که به آن توجه می شود این است که درصد گوگرد موجود در این حلال ها بایستی کمتر از 50 % وزنی باشد در غیر این صورت اشکالات عمده ای در پوشش ضد خوردگی ایجاد می شود. این حلال ها در رنگ سازی به عنوان رقیق کننده و در صنعت برای چربی زدایی و تمیز کاری سطح فلزات بکار می روند.

عوارض و خطرات حلال 410:
توجه داشته باشید که مانند هر ماده شیمیایی دیگری استنشاق بخارات این حلال عوارضی دارد و می تواند باعث سرفه، تحریک و ورم ریوی، خواب آلودگی و سرگیجه شود و تحریک کم چشم ها نیز با قرارگرفتن در معرض بخارات محتمل است.

این حلال در صورت تماس با پوست می تواند موجب تحریک پوستی شود و حتی ورود آن به بدن از طریق بلع و یا راه های هوایی می تواند کشنده باشد.

بنابراین در صورت تماس با پوست بهترین کار شستن محل با آب فراوان به مدت 20 دقیقه و خوراندن آب به مصدوم در صورت بلع می تواند قبل از تماس با مراکز درمانی موثر باشد.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید هنگام کار با حلال ها در نظر داشته باشید این است که آنها بسیار آتش گیر هستند و بخارات آنها می توانند با هوا مخلوط انفجاری تشکیل دهند بنابراین از نگهداری آن در کنار مواد اکسید کننده خودداری کنید.

علاوه بر این در صورت رخ دادن حریق جریان مستقیم آب می تواند شعله های آتش را پراکنده و پخش کند بنابراین آتش را با مواد شیمیایی خشک، فوم الکل یا دی اکسید کربن خاموش کنید.

روش نگه داری و حمل و نقل حلال 410:
این ترکیب باید در ظروف در بسته و در محیط خشک و خنک، دارای تهویه مناسب و به دور از اشعه مستقیم آفتاب، گرما و سایر منابع اشتعال زا نگه داری شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>