اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هاردنر بتن ترکیبی است که به صورت پودری و مایع مورد استفاده قرار می گیرد تا بتن را در جاهایی که بیشتر در معرض سایش و فرسایش هستند را مقاوم تر کند.

هاردنر_بتن

هاردنر بتن در واقع یک افزودنی است که در قیمت ها و انواع مختلف برای کاربرد در پوشش های بتنی مختلف عرضه می شود.

بتن یکی از سخت ترین مصالح مورد استفاده در ساخت و سازهای مختلف است که ارزان بودن و دسترس پذیری باعث استفاده گسترده از آن شده است. بتن مقامت بسیار بالایی دارد به همین دلیل در سازه های فراوانی مانند سدها، پل ها، تونل ها و راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

ترکیبات اصلی تشکیل دهنده بتن شامل سنگدانه ها با اندازه مختلف، سیمان و آب است که از ترکیب مواد فوق ماده ای چسبنده، سخت و همه کاره به دست می آید. با تمام سختی این ماده نیز مانند هر ترکیب دیگری در معرض فرسودگی و سایش خصوصا در سطوحی است که بسیار پرکاربرد هستند. به همین دلیل ترکیبی به نام هادرنر در ترکیب بتن مورد استفاده قرار می گیرد. 

هاردنر بتن چیست؟
همانطور که گفتیم هاردنر بتون ترکیبی است که برای محافظت و افزایش دوام بتن خصوصا در مناطقی که بتن در معرض فرسایش بیشتر است از جمله محوطه های صنعتی، پارکینگ ها، سوله های، انبارها، کف کارخانجات، تعمیرگاه ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع ترکیبات تشکیل دهنده بتن آهک یا همان کلسیم کربنات است که هیچ کمک و مشارکتی در مقاومت و دوام آن ندارد. علاوه بر این سطح بتن نیز معمولاً دارای منافذی است که باعث تضعیف شدن و پایین آمدن مقاومت بتن می شود.

به این منظور نیاز به یک سری مواد شیمیایی است که باعث بالا رفتن مقاومت سازه های بتنی و دوام بتن در برابر فرسایش می شود که به آنها اصطلاحا هاردنر یا سخت کننده گفته می شود.

هاردنر بتن به دو شکل مایع و پودری در ترکیب اصلی مواد مورد استفاده قرار می گیرد تا از ترک خوردن و شکست بتن پس از اجرا جلوگیری کند.

کاربردهای هاردنر بتن:

  • بهبود قابلیت نظافت و شستشو.
  • افزایش مقاومت شیمیایی بتن.
  • جلوگیری از ترک خوردن و شوره زدن بتن.
  • ممانعت از ایجاد گرد وغبار.
  • آب بندی بتن با قابلیت تنفس.

ویژگی های هاردنر بتن:
این ترکیبات داری رنگ بندی متفاوت و مقاومت بالا در برابر چربی، اسید و روغن هستند. استفاده از هاردنر بتون باعث افزایش مقاومتی با ضریب بالای سایشی بتن بیش از 200 درصد خواهد شد و قابلیت تک جزئی بودن را نیز دارند. این ترکیبات دارای مقاومت بالا در برابر ضربه و فرسایش هستند و به افزایش عمر سازه ها کمک می کنند.

انواع هاردنر:
هاردنر به دو صورت مایع و پودری وجود دارد که معمولا حاوی سیلیکات هستند. اضافه کردن این مایعات و پودرهای سیلیکاتی به سطح بتن باعث سخت تر شدن و بالا رفتن دوام بتن می گردد. هاردنر اگر به درستی انتخاب شود می تواند بهبود قابل توجهی در مقاومت بتن در برابر واکنش های شیمیایی و فرسایشی ایجاد کند.

این مسئله خصوصا برای برخی کف پوش های پرکاربرد که با گذشت زمان دچار تغییرات ظاهری و رنگی می شوند، حائز اهمیت است. هاردنر از بروز چنین تغییرات و زرد رنگ شدن کف پوش یا بی رنگ شدن آن جلوگیری می کند.

هاردنر پودری برخلاف نوع مایع باید پیش از استفاده در آب حل شود. نسبت های آب به پودر توسط کارخانه های تولید کننده ارائه می شود و باید برای کسب بهترین نتیجه از آن پیروی کرد.

استفاده از هاردنر علاوه بر سختی باعث می شوند بتن ضد آب شود و تغییراتی در ظاهر کف پوش به وجود می آورد که باعث بازتاب بهتر نور و براق تر شدن آن می شود که از نظر زیبایی بصری حائز اهمیت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>