اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ تورمریک (Turmeric) که گاهی زعفران هندی نیز نامیده می شود بیشتر به عنوان ادویه ای شناخته می شود که رنگ متمایزی به پودر کاری می دهد.

رنگ_تورمریک

رنگ تورمریک به دلیل زرد پررنگی که ایجاد می کند یکی از ادویه های اصلی ترشیجات و ماده اصلی پخت و پز در سراسر آسیا است.

تورمریک جزء رنگ های خوراکی گیاهی دسته بندی می شود و طعم تند و رنگ گرم آن طعم غذاهای دریایی یا مرغ را تقویت می کند.

این رنگ غذا که اغلب به عنوان رنگ خوراکی استفاده می شود و بسته به نوع رنگ زرد روشن تا نارنجی پررنگ را ایجاد می کند.

خردل زرد، کره طلایی و پنیر نارنجی را در نظر بگیرید که همه آنها می توانند رنگ زنده خود را از تورمریک بگیرند.از این رنگ گاها به علت رنگ غنی به جای زعفران استفاده می شود، هرچند طعم آن کاملاً متفاوت است. 

کاربردهای رنگ تورمریک:
تورمریک یک گیاه گرمسیری بومی چین و عضوی چند ساله از خانواده زنجبیل است که از نظر گیاه شناسی به عنوان Curcuma longa شناخته می شود.

این گیاه همچنین در مناطق گرمسیری هند و آمریکای جنوبی کاشته می شود. سنبله های مخروطی شکل آن شامل گلهای کوچک زرد و برگهای بلندی است که از بالا سبز تیره و از زیر سبز روشن است. پودر زرد روشن تورمریک از ریشه خشک و آسیاب شده گیاه به دست می آید.

تورمریک یکی از مواد اصلی در بسیاری از غذاهای آسیایی است که عطری خردل مانند و طعمی تند و کمی تلخ به غذاها می دهد. این ماده بیشتر در غذاهای شور استفاده می شود اما در برخی از غذاهای شیرین، مانند کیک نیز کاربرد دارد.

این ماده در بسیاری از محصولات مانند نوشیدنی های کنسرو شده، محصولات پخته شده، لبنیات، بستنی، ماست، کیک های زرد، آب پرتقال، بیسکویت، رنگ پاپ کورن، غلات، سس ها و ژلاتین استفاده می شود.

تورمریک ماده اصلی در پودرهای کاری است. اگرچه به طور معمول در شکل خشک و پودری استفاده می شود اما می توان مانند زنجبیل به صورت تازه نیز از آن استفاده کرد.

این ماده برای محافظت از محصولات غذایی در برابر نور خورشید با کد E100 به عنوان افزودنی غذایی استفاده می شود.

در ترکیب با رنگ آناتو (E160b)، از تورمریک برای رنگ آمیزی پنیرها، ماست، مخلوط های خشک، سس سالاد، کره زمستانی و مارگارین و در سایر غذاها اغلب به عنوان جایگزینی بسیار ارزانتر برای زعفران استفاده می شود.

از این ماده می توان به عنوان اندیکاتور استفاده کرد زیرا با پراکنده شدن در آب در شرایط اسیدی زرد و در شرایط قلیایی قهوه ای رنگ خواهد شد.

کاغذ تورمریک که به آن کاغذ کورکوما نیز گفته می شود، کاغذی است که در تنتور تورمریک غوطه ور شده و سپس خشک می شود و از آن در تجزیه و تحلیل شیمیایی به عنوان شاخص اسیدیته و قلیایی استفاده می شود. این کاغذ در محلولهای اسیدی و خنثی زرد است و در محلولهای قلیایی به رنگ قهوه ای مایل به قرمز در می آید و در PH بین 4/7 و 2/9 تغییر می کند.

مزایای استفاده از رنگ تورمریک:
محققان دریافته اند که مواد شیمیایی موجود در مواد غذایی طبیعی، مانند کورکومین موجود در تورمریک، ممکن است یک روش ایمن و موثر برای کمک به کاهش التهاب، پیشگیری و درمان بیماری ها باشد.

اگرچه پاسخ های التهابی حاد که به بهبود آسیب، تحریک یا عفونت کمک می کنند، برای بدن مفید هستند، اما ما می دانیم که التهاب مزمن می تواند به بروز بیماری کمک کند.

تحقیقات امیدوار کننده ای برای حمایت از استفاده کورکومین برای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی چاقی، کاهش درد و تورم آرتروز و کمک به رفع عوارضی مانند رتینوپاتی دیابتی، نفروپاتی و کاردیومیوپاتی وجود دارد.

نکات مهم در رابطه با رنگ تورمریک:
از این ماده به عنوان رنگ پوست و منسوجات در دوران باستان استفاده می شده است. هنگام کار با آن حتما از دست زدن به لباس خودداری کنید زیرا یک رنگ زرد کاملاً قدرتمند است که به راحتی پاک نمی شود.

تورمریک پرکاربردترین ادویه آسیاب شده است. این فرم به خصوص در برابر رطوبت و نور حساس است، بنابراین آن را در ظرف دربسته و در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید.

این ادویه پس از حدود شش ماه قدرت خود را از دست می دهد و قرار گرفتن در معرض نور و گرما این زمان را کاهش خواهد داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>