اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اروزیل نام علمی فوم سیلیکا (Fumed Silica) است که ماده ای سبک و حجم دهنده برای بالا بردن غلظت مواد و افزایش خواص چسبندگی است.

کاربردهای_اروزیل

اروزیل کاربردهای گسترده ای دارد و در کارخانجات رنگسازی، سنگ های تزئینی، سرامیک سازی، مرکب سازی، روان کننده های بتن و صنعت فایبر گلاس مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده به عنوان غلظت دهنده و جلوگیری از رسوب و براق کننده در تولید لوازم آرایشی - بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل نرمی و خاصیت صیقل دهندگی اغلب به عنوان فیلر نیز کاربرد دارد.

اروزیل یا فوم سیلیکا شامل قطرات میکروسکوپی سیلیس آمورف است که از ذرات ثانویه سه شاخه ای، زنجیره ای و سه بعدی شکل تشکیل شده است. اروزیل همچنین به عنوان سیلیس پیروژنیک نیز شناخته می شود زیرا توسط شعله تولید می شود.

مزایای عملکردی پودر اروزیل:
تطبیق پذیری فوم سیلیکا مربوط به مساحت سطحی و ساختار متراکم آن است که هر دو منجر به مزایای عملکرد منحصر به فرد آن می شوند که شامل موارد زیر است:

  • ضد رسوب، ضخیم کننده و مقاومت در برابر ریزش.
  • مقاومت در برابر خراش و سایش.
  • روان کننده و آنتی کیک.
  • مقاومت در برابر خوردگی.
  • توانایی جذب پیشرفته.
  • تقویت.

ویژگیهای کاربردی اروزیل یا فوم سیلیکا:
این ترکیب به دلیل مساحت سطحی بالا توانایی جذب مواد گازی، جامد و مایع را دارد. مواد مذکور با ایجاد پیوند هیدروژنی یا واکنش اسید باز جذب فوم سیلیکا می شوند.

این ماده رسوب مواد جامد را در سیستم های مایع مانند روکش های رنگی یا رزین ها به تاخیر می اندازد. اروزیل مانع از این می شود که پارتیکل های کوچک مجددا باهم پیوند برقرار کنند. اضافه کردن فوم سیلیکا در طول مرحله پراکندگی باعث بهبود کارایی پیگمانتاسیون در روکش زنی خواهد شد.

این ماده به دلیل اینکه طی فرآیند پیروژنیک تتراکلرید سیلیکون در شعله هیدروژن - اکسیژن به دست می آید خواص جالب توجهی به نمایش می گذارد.

اروزیل از دی اکسید سیلیکون آمورف ریز پراکنده تشکیل شده و سطح آن توسط گروه های سیلانول بسیار واکنشی که برای واکنشهای شیمیایی در دسترس هستند پوشانده شده است. علاوه بر این، فوم سیلیکا ساختار متخلخلی دارد که مساحت سطحی بالای آن را نشان می دهد.

این ویژگی ها فوم سیلیکا را قادر می سازد به صورت یک ماده جامد پودر مانند روان، به عنوان یک ماده غلیظ کننده در مایعات مختلف و به عنوان یک تقویت کننده در الاستومرها عمل کند.

کاربردهای اروزیل:
با استفاده از این ترکیب به عنوان فیلر تقویت کننده در الاستومرها کاربران می توانند ویژگیهای مکانیکی مانند مقاومت تنشی، ازدیاد طول تا پارگی و مقاومت سایشی را بهبود ببخشند. این ترکیب همچنین به کنترل تأثیر دما بر خواص مکانیکی تأثیرگذار است.

سیلیکا فوم برای مصارف لمینیت و ژلکوت استفاده می شود و کنترل رئولوژیکی مناسبی را ایجاد می کند و در عین حال باعث بهینه تر شدن برش و افزایش کاربرد نهایی محصول می شود.

اروزیل دارای دو عملکرد اصلی است، مقاومت مواد مختلف را افزایش می دهد و به آنها اجازه می دهد در تعداد بیشتری از برنامه ها مطابق با نیازهای دقیق کاربر مورد استفاده قرار گیرند. با کنترل رئولوژی به مهندسین امکان می دهد تا ویسکوزیته یک سیستم را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنند.

اروزیل به عنوان یک ماده ضخیم کننده، یک ماده غلیظ کننده شیک و یک ماده آنتی کیک در غذاهای پودری عمل می کند. مانند ژل سیلیکا این ترکیب به عنوان یک ماده خشک کننده عمل می کند و به دلیل خاصیت براق کننده در لوازم آرایشی استفاده می شود.

این ماده به عنوان ساینده سبک، در محصولاتی مانند خمیر دندان استفاده می شود. سایر کاربردها شامل پرکننده در الاستومر سیلیکون و تنظیم ویسکوزیته در رنگها، پوشش ها، جوهرهای چاپی، چسب ها، مواد آرایشی، مواد درزگیر، مواد بهداشتی، مواد غذایی، نوشیدنی ها و رزین های پلی استر غیر اشباع است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>