اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سدیم ساخارین، یا بنزوئیک سولفیماید که یک شیرین کننده مصنوعی است، با نام عمومی ساخارین شناخته شده و تا 300 الی 400 بار از ساکارز شیرین تر می باشد.

کاربرد_ساخارین

این ترکیب که اغلب در مواد خوراکی بدون کالری مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر شیمیایی در برابر حرارت مقاوم بوده و به خوبی نیز در آب حل می گردد. ساخارین به حالت نمک کلسیم ساخارین نیز موجود می باشد و اغلب اوقات توسط افرادی که از مصرف سدیم منع شده اند استفاده می شود.

در طی سال های اخیر بحث های زیادی پیرامون مزایا و معایب استفاده از ساخارین در تولید محصولات غذایی صورت گرفته و به همین جهت نیز معمولاً به کاربرد های فرعی این ترکیب پرداخته نشده است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید ساخارین علاوه بر کاربرد گسترده اش در حوزه صنایع غذایی، در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد های خاص خود را دارد.

از بین دو نمک سدیمی و کلسیمی این ترکیب شیمیایی، معمولاً فرم سدیمی آن در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می رود و غالباً نقش طعم دهندگی را بر عهده دارد.

علت استفاده از ساخارین در محصولات بهداشتی چیست؟
همانطور که گفته شد، ساخارین یک شیرین کننده مصنوعی بوده و کاربرد آن در تولید محصولات بهداشتی نیز شیرین کردن و ایجاد طعمی دلنشین در آن هاست.

یکی از مهم ترین کاربرد های ساخارین، شیرین کردن انواع خمیردندان و دهان شویه می باشد. علت این امر نیز آن است که طعم تلخ خمیردندان ها و محلول های شوینده دهان برای هیچ کس خوشایند نیست!

شاید برایتان سوال باشد که علت وجود طعم تلخی در دهان پس از مسواک زدن چیست؟ خمیردندان های مختلف از مواد اولیه متفاوتی تشکیل شده اند؛ اما ترکیبات شیمیایی همچون سدیم لوریل سولفات (SLS)، فلوراید و حتی اسانس نعنا که همگی باعث ایجاد طعم تلخی می شوند، تقریباً در تعداد کثیری از خمیردندان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

ترکیب SLS به خودی خود قادر است سلول های گیرنده طعم شیرینی در دهان را سرکوب کند و ترکیبات فسفولیپیدی را که مهار کننده گیرنده های طعم تلخی هستند از بین ببرد!

بنابراین استفاده از طعم دهنده و شیرین کننده هایی همچون ساخارین در محصولات بهداشتی که با دهان و دندان مربوط می شوند از اهمیت بالایی برخوردار است.

محصولات بهداشتی حاوی ساخارین:
خمیردندان:
اگر همین حالا خمیردندان خود را بردارید و نگاهی به مواد تشکیل دهنده آن بیاندازید احتمالاً نام سدیم ساخارین را که تا به الان آشنایی خوبی با آن پیدا کرده اید خواهید یافت.

طبق تحقیقات انجام شده، حدود 70.9 درصد از خمیردندان های موجود در بازار حاوی این ترکیب شیمیایی می باشند. همانطور که گفته شد، ساخارین باعث ایجاد طعم شیرینی ملایمی در خمیردندان شده و علاوه بر آن حس تمیزی و خوشایندی را در دهان ایجاد می کند.

به این ترتیب عادت مسواک زدن برای کودکان و حتی برخی بزرگسالان، بهتر شکل گرفته و تمایل افراد به خرید خمیردندان های خوش طعم تر افزایش می یابد.

محلول دهان شویه:
محلول های دهان شویه نیز به خودی خود با طعمی تلخ و تند همراه اند و به همین دلیل بسیاری از شرکت های تولید کننده محصولات مراقبت از دهان و دندان ترجیح می دهند از شیرین کننده مصنوعی همچون ساخارین بهره گیرند.

بسیاری از افراد به هنگام صبح با حس طعم تلخی در دهان روز خود را آغاز می کنند و از این موضوع بیزارند. علت وجود این طعم بد به هنگام صبح می تواند به علت ابتلا به بیماری های کبدی، مصرف سیگار و یا ریفلاکس اسید معده به مری باشد. در تمامی این موارد، استفاده از دهان شویه هایی که حاوی مواد طعم دهنده و شیرینی از جمله ساخارین هستند می تواند حس ناخوشایند طعم تلخی دهان به هنگام صبح را از بین ببرد.

محصولات آرایشی حاوی ساخارین:
رژ لب و بالم لب:
از میان محصولات آرایشی، برخی از انواع بالم لب و رژ لب نیز حاوی ساخارین می باشند. این محصولات که با لب و گاهی دهان ما نیز ارتباط دارند با طعم دهنده های مختلفی ترکیب می شوند تا استفاده از آن ها برای مشتریان دلنشین تر باشد.

این دسته از محصولات اغلب اوقات با اسانس های مختلف میوه ای یا گیاهی، طعم دار شده و با شیرین کننده های مصنوعی همچون ساخارین شیرین می شوند.

خط چشم و سایه چشم:
شاید برایتان جالب باشد بدانید که حتی برخی از برند های تولید کننده خط چشم و سایه چشم نیز در تهیه محصولات خود از شیرین کننده مصنوعی ساخارین استفاده می کنند!

شرکت تو فیسد که از جمله برند های تولید کننده لوازم آرایشی است، شاهدی بر این حقیقت است. این شرکت در تولید برخی از محصولات خود از اسانس های کاکائو و میوه استفاده کرده و ساخارین را نیز به عنوان یکی از مواد اولیه خود به کار می برد!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>