اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ کورکومین (Curcumin) یک رنگ زرد روشن است که از گیاه کورکوما به دست می آید که عضوی از خانواده زنجبیل است.

رنگ_کورکومین

رنگ کورکومین ماده فعال زردچوبه است و به عنوان مکمل گیاهی، مواد آرایشی، طعم دهنده مواد غذایی و رنگ مواد غذایی به فروش می رسد.

از نظر شیمیایی، کورکومین یک diarylheptanoid و متعلق به گروه کورکومینوئیدها است که فنل های طبیعی هستند و مسئول رنگ زرد زردچوبه هستند. کورکومین یک ترکیب توتومری است که به صورت انولیک در حلال های آلی و به صورت کتو در آب وجود دارد.

متداول ترین کاربرد کورکومین به عنوان عنصری در مکمل های غذایی، در مواد آرایشی و همچنین به عنوان طعم دهنده غذاهایی مانند نوشیدنی های با طعم زردچوبه در جنوب و جنوب شرقی آسیا است. این ترکیب در اتحادیه اروپا با شماره E 100 به عنوان یک افزودنی غذایی برای ایجاد رنگ زرد نارنجی در غذاهای آماده مورد استفاده قرار می گیرد. 

آماده سازی و خواص رنگ کورکومین:
اولئورزین زردچوبه توسط استخراج با اتانول تولید می شود و سپس اتانول با تقطیر در خلا از بین می رود. این ماده معمولاً حاوی 30 تا 50٪ کورکومین بوده و مایعی به رنگ تیره است. ترکیبات طعم دهنده در اولئورزین معمولاً به همان نسبت موجود در ادویه هستند.

پودر کورکومین به رنگ زرد نارنجی پررنگ با خلوص حدود 95٪ است. این پودر با ساییدن ریشه های خشک شده تولید می شود. این پودر در آب و سایر حلال ها نامحلول است اما افزودن یک امولسیفایر درجه غذایی (مانند پروپیلن گلیکول یا پلی سوربات) آن را حل می کند.

فرم امولسیون شده دارای رنگ شدید (حدود 4 برابر رنگ معمول) است و مقدار کمی، در محدوده 5 تا 20 ppm، برای رنگ آمیزی محصول کافی است. کورکومین نزدیکترین رنگ را به FD&C Yellow No. 5 دارد و جایگزین مناسبی برای آن است.

محدودیت عمده عصاره کورکومین عدم ثبات آن در مقابل نور است. این ماده از ثبات حرارتی خوبی برخوردار است و تا زمانی که سیستم کاملا قلیایی نباشد، تحت تأثیر PH قرار نمی گیرد. کورکومین دارای پروتئین است، در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم است و اعتقاد بر این است که دارای خواص آنتی اکسیدانی معادل BHA / BHT است.

به نظر می رسد وجود کاتیون ها رنگ را به نارنجی-قهوه ای تبدیل می کند. در سیستم های اسیدی، رنگ آن زرد لیمویی است و با فلورسانس سبز مشخص است. با افزایش PH، رنگ سبز کاهش یافته و در نهایت به رنگ نارنجی تبدیل می شود.

کاربردهای رنگ کورکومین:
کورکومین یک رنگ خوراکی است که گاهی اوقات برای جبران کمرنگ شدن بیش از حد رنگ، در ترشی هایی مانند ترشی خردل استفاده می شود.

این ماده در انواع نوشیدنی های کنسرو شده، محصولات پخته شده، لبنیات، بستنی، ماست، کیک های زرد، کلوچه ها، رنگ پاپ کورن، آب نبات، مایه کیک، غلات، سس ها، ژلاتین ها، قرص های فشرده سازی مستقیم و غیره کاربرد دارد. کورکومین در ترکیب با رنگ آناتو، برای رنگ آمیزی پنیرها، مخلوط های خشک، سس سالاد، کره زمستانی و مارگارین استفاده شده است.

فواید مصرف رنگ کورکومین:
خواص ضد التهابی:
خواص ضد التهابی کورکومین در حد داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپرین است. از آنجا ییکه التهاب مزمن باعث بسیاری از بیماری ها می شود کورکومین ممکن است به درمان بیماری هایی مانند بیماری التهابی روده، پانکراتیت و آرتروز کمک کند.

محافظت از قلب:
کورکومین ممکن است عملکرد اندوتلیال یا غشای نازکی که داخل قلب و عروق خونی را می پوشاند، بهبود ببخشد. این غشا در تنظیم فشار خون نقش اساسی دارد.

عملکرد نامناسب اندوتلیال با افزایش سن و افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط است. بنابراین، کورکومین ممکن است مانع افت عملکرد قلب وابسته به افزایش سن شده و احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

خواص ضد سرطانی:
کورکومین ممکن است از سرطان جلوگیری کند و احتمالاً به درمان آن کمک می کند.از آنجاییکه التهاب با رشد تومور در ارتباط است، ترکیبات ضد التهابی مانند کورکومین ممکن است در درمان و پیشگیری از انواع سرطان ها از جمله سرطان روده بزرگ، پانکراس، پروستات، پستان و معده نقش داشته باشند.

در حقیقت، تحقیقات روی موش ها نشان می دهد که کورکومین ممکن است به کند شدن گسترش سلول های توموری کمک کند و حتی ممکن است در وهله اول از تشکیل تومور جلوگیری کند.

کورکومین این کار را به روش های مختلفی انجام می دهد مثلا ایجاد اختلال در تشکیل سلول های سرطانی در مراحل مختلف چرخه سلولی، تداخل در مسیرهای سیگنالینگ سلولی و حتی باعث مرگ سلول های سرطانی می شود.

پیشگیری از دیابت:
طبق بررسی گذشته مطالعات، کورکومین ممکن است به درمان و پیشگیری از دیابت و همچنین اختلالات مرتبط مانند نفروپاتی دیابتی (بیماری کلیوی دیابتی نیز گفته شود) که مبتلایان به دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 به آن مبتلا هستند، کمک کند.

پیشگیری از آلزایمر:
کورکومین ممکن است از مغز شما در برابر بیماری های شایع مانند آلزایمر محافظت کند. این ترکیب با افزایش سطح فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF)، پروتئینی در مغز و نخاع که نقشی اساسی در سالم نگه داشتن سلول های عصبی دارد از مغز محافظت می کند. کورکومین همچنین با تنظیم ارتباط بین سلول های عصبی برای یادگیری بسیار مهم است.

بهبود سلامت پوست:
به دلیل خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی کورکومین ممکن است یک درمان موثر برای انواع بیماری های پوستی، از جمله آکنه، اگزما (درماتیت آتوپیک) و پسوریازیس مفید است. باشد. کورکومین خوراکی ممکن است یک گزینه درمانی موثر و بی خطر برای پسوریازیس باشد.

اثرات آنتی اکسیدانی:
آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، دسته ای از اتم های بسیار فعال که در بدن ما تولید می شوند و همچنین در آلاینده های محیطی مانند دود سیگار و مواد شیمیایی صنعتی وجود دارند، کمک می کنند.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض رادیکال های آزاد می تواند به چربی ها، پروتئین ها و حتی DNA آسیب برساند که ممکن است منجر به بیماری های شایع از جمله سرطان، آرتروز، بیماری های قلبی و آلزایمر شود. بنابراین، ادویه های غنی از آنتی اکسیدان مانند زردچوبه ممکن است در محافظت از شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد نقش داشته باشند.

مقابله با پیری:
در حال حاضر، هیچ مدرکی دال بر تأثیر مستقیم زردچوبه یا کورکومین در طول عمر وجود ندارد اما به لطف توانایی آنها در مبارزه با التهاب، بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و به طور بالقوه تخریب سلولهای مغز و سایر بیماری های وابسته به سن را به تأخیر می اندازد بنابراین می توانند ترکیبات ضد پیری موثری باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>