اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ کلروفیلین (Chlorophyllin) از ترکیب مس با کلروفیل که یک رنگدانه سبز در گیاهان است، تولید می شود.

رنگ-کلروفیلین

رنگ کلروفیلین معمولاً از یونجه یا گزنه استخراج می شود اما ممکن است از گیاهان دیگر نیز حاصل شود.عصاره کلروفیلین از طیف لذت بخشی از سبزیجات نرم از سبزیجات جنگلی گرفته تا سبزیجات دریایی تولید می شود.

در واقع کلروفیلین به هر یک از گروه های نمک های محلول در آب که ارتباط نزدیکی باهم دارند و مشتقات نیمه مصنوعی کلروفیل اشاره دارد. کلروفیل رنگدانه طبیعی موجود در برگ سبز گیاهان است که برای فتوسنتز بسیار حائز اهمیت است و نور خورشید را به انرژی تبدیل می کند. 

رنگ کلروفیلین چیست؟
کلروفیلین یک رنگدانه طبیعی است که در گیاهان سبز مانند اسفناج، علف، یونجه، گزنه و برگ سبز درختان وجود دارد و جزء رنگ های بسیار گران قیمت می باشد.

رایج ترین شکل این رنگ مشتقات سدیم و مس است که به عنوان افزودنی غذایی و در داروها استفاده می شود. کلروفیلین کمپلکس مس به عنوان یک رنگ خوراکی سبز طبیعی و با شماره E141شناخته می شود.

کلروفیلین چهار نوع و شامل کلروفیلین آلفا، بتا، گزانتوفیل و کاروتن است. نوع آلفا رنگ سبز متمایل به آبی و حاوی 63% رنگدانه سبز است، نوع بتا رنگ سبز متمایل به سیاه و حاوی 23% رنگدانه سبز است. گزانتوفیل و کاروتن به ترتیب حاوی حدود 10 و 5 % کلروفیلین هستند.

ویژگی های رنگ کلروفیلین:

  • از ویژگی های رنگ خوراکی کلروفیلین سبز این است که به صورت مایع در دسترس و قابلیت انحلال در آب را داشته و PH آن بین 3 الی 10 است.
  • پایداری این ترکیب در برابر حرارت و نور بالا است ولی در برابر اسید پایداری کمتری دارد.
  • کلروفیلین می تواند تا دمایی بیش از 100 درجه سانتی گراد را تحمل کند بنابراین در هنگام پخت محصولات نیز قابل استفاده است.

کاربردهای رنگ کلروفیلین:
رنگ طبیعی کلروفیلین را می توان در انواع نوشیدنی ها، محصولات لبنی مانند بستنی و بستنی یخی، خامه قنادی، انواع شیرینی ها، انواع سس و سالاد، آدامس های میوه ای و پودرهای خشک نوشیدنی بکار برد و به آنها رنگ سبز روشن تا سبز تیره بخشید.

خواص کلروفیلین:
کلروفیلین یک رنگ خوراکی طبیعی نیمه سنتتیک است و اثرات مضر رنگ های شیمیایی را نداشته و حتی می تواند برای سلامتی بدن مفید باشد زیرا از کلروفیل که رنگدانه سبز گیاهان است تولید می شود. بنابراین استفاده از این رنگ خوراکی در صنایع غذایی و تهیه خوراکی ها علاوه بر ایجاد رنگ سبز زیبا به حفظ سلامتی نیز کمک می کند.

مصرف این رنگ و غذاهای حاوی آن به لطافت پوست کمک کرده و از سرطان پیشگیری می کند. از دیگر خواص این رنگدانه سبز کمک به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن، تقویت اعصاب و افزایش ترشحات معده و کمک به هضم غذاست.

از دیگر خواصی که به این نسبت داده می شود می توان کمک به سلامت قلب و عروق، کمک به کاهش وزن، رفع بوی بد دهان، اثرات ضد قارچ و ضد میکروب، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کمک به درمان یبوست و سم زدایی بدن اشاره کرد.

عوارض جانبی و ایمنی کلروفیلین:
هنگام مصرف از راه دهان:
کلروفیلین در صورت مصرف روزانه تا 3 ماه از طریق دهان احتمالاً ایمن است ولی ممکن است باعث حساسیت بیشتر پوست در برابر آفتاب شود.

هنگام استفاده از آن روی پوست:
اطلاعات قابل اطمینان کافی برای دانستن اینکه کلروفیلین بی خطر است یا خیر وجود ندارد و ممکن است باعث حساسیت بیشتر پوست در برابر آفتاب شود.

بارداری و شیردهی:
اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا کلروفیلین هنگام بارداری یا شیردهی بی خطر است، وجود ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>