اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ بیت روت (Beetroot) یک رنگ غذای طبیعی به دست آمده از چغندر قرمز است که بتانین نیز نامیده می شود.

رنگ_بیت_روت

رنگ بیت روت یک رنگ قرمز گلیکوزیدی است که به عنوان یک افزودنی غذایی با شماره E162 شناخته می شود.رنگ این ترکیب وابسته به PH است به طوریکه در PH بین 4 و 5 به رنگ قرمز مایل به آبی است و با افزایش PH به رنگ آبی- بنفش در می آید.

شایان ذکر است که با رسیدن PH به سطح قلیایی بتانین با هیدرولیز تخریب شده و رنگ زرد- قهوه ای ایجاد می کند. رنگ بیت روت بسته به درجه فرآوری به صورت مایع، خمیر یا جامد موجود است.بتانین یک رنگدانه بتالایین است که همراه با ایزوبتانین، پروبتانین و نئوبتانین می باشد. سایر رنگدانه های موجود در چغندر ایندیکا زانتانین و ولگاگزانتین ها هستند. 

منافع رنگ بیت روت برای سلامتی:
رنگ های غذایی قرمز به شکل سنتتیک و طبیعی تولید می شوند که انواع شیمیایی هیچ ارزش غذایی نداشته و حتی برای سلامتی مضر هستند. در مقابل رنگ های طبیعی از قبیل بیت روت فواید بسیاری برای سلامتی دارند که از بین آنها می توان به تقویت ایمنی، کاهش التهاب، تعادل فشار خون و بهبود عملکرد مغز اشاره کرد.

فشار خون بالا می تواند به عروق و قلب شما آسیب برساند. علاوه بر این یکی از قوی ترین عوامل خطر برای بیماری های قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس در سراسر جهان است. خوردن میوه و سبزیجات غنی از نیترات معدنی ممکن است با کاهش فشار خون و افزایش تشکیل اکسید نیتریک، خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

مطالعات نشان می دهد که چغندر یا آب آن می توانند فشار خون را تا 3-10 میلی متر جیوه در طی چند ساعت کاهش دهند.چنین تأثیراتی احتمالاً به دلیل افزایش سطح اکسید نیتریک است که باعث شل شدن و گشاد شدن رگهای خونی می شود.

مطالعات متعدد نشان می دهد که نیترات ها می توانند عملکرد بدنی افراد را به ویژه در حین ورزش استقامتی با شدت بالا افزایش دهند. زیرا نیترات های موجود در رژیم غذایی با تأثیر بر کارایی میتوکندری باعث افزایش استفاده از اکسیژن در طول فعالیت بدنی می شوند.

بنابراین چغندر و ترکیبات مشتق از آن به دلیل دارا بودن مقدار زیادی نیترات معدنی می توانند باعث افزایش استقامت، افزایش استفاده از اکسیژن و در کل منجر به عملکرد بهتر ورزشی شوند.

کاربردهای رنگ بیت روت:
بیشترین کاربرد رنگ بیت روت در بستنی و نوشابه ها است. سایر موارد استفاده آن در برخی از شیرینی های شیرین، به عنوان مثال فوندانت ها، رشته های شیرین، روکش های شیرین و مواد پر کننده میوه یا خامه است.

در آب نبات های داغ فرآوری شده بیت روت می تواند در انتهای پردازش مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده همچنین در سوپ و محصولات گوجه فرنگی، افزودن رنگ به گوشت و سوسیس نیز استفاده می شود.

بیت روت همچنین برای رنگ آمیزی آب نبات های سخت، ماست و دسرهای یخ زده، سس سالاد، یخ های آماده، مخلوط های کیک مخلوط های نوشیدنی پودری، مخلوط های آب گوشت، پر کردن بیسکویت، آب نبات، آماده سازی میوه ها، غذاهای آماده و دسرهای ژلاتینی مورد استفاده قرار می گیرد.

جالب است بدانید تحقیقات نشان داده است که بتانین فعالیت ضد میکروبی دارد و می تواند به عنوان یک ماده ضد میکروبی طبیعی در حفظ مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد.

پایداری و عوارض ناشی از رنگ بیت روت:
لازم به ذکر است که رنگ قرمز بیت روت در بدن تجزیه نمی شود و در غلظت های بالا ممکن است به طور موقت ادرار یا مدفوع را به رنگ قرمز در آورد.

اگرچه این مسئله هیچ عوارضی در پی ندارد اما ممکن است باعث ایجاد نگرانی اولیه به دلیل شباهت آن به وجود خون در مدفوع یا ادرار شود.

رنگ بیت روت در معرض نور، گرما و اکسیژن تجزیه می شود بنابراین بیشتر در محصولات منجمد، محصولات با ماندگاری کوتاه یا محصولات عرضه شده در حالت خشک استفاده می شود.

بتانین وقتی در محصولاتی با محتوای قند بالا مورد استفاده قرار می گیرد می تواند طی پاستوریزاسیون ماندگاری خود را حفظ کند. حساسیت آن به اکسیژن در محصولات با محتوای آب بالا و یا حاوی کاتیون های فلزی (به عنوان مثال آهن و مس) بسیار زیاد است.

آنتی اکسیدان هایی مانند اسید اسکوربیک و رسوب دهنده ها همراه با بسته بندی مناسب می توانند این روند را کند کنند. این رنگ در حالت خشک در حضور اکسیژن پایدار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>