اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کود گیاهی (plant fertilizer) نوعی کود است که از پسماندهای آشپزخانه تولید می شود و حاوی هیچ ماده شیمیایی نیست.

کود_گیاهی

کود گیاهی بدون اینکه هیچ آسیبی به محیط زیست بزند باعث رشد گیاهان شده و آنها را تقویت می کند و به بهبود وضعیت خاک نیز کمک خواهد کرد.

این کودها با استفاده از باقی مانده مواد غذایی در آشپزخانه تولید می شوند و از ایام قدیم این سبک از تولید کود همواره مرسوم بوده است و افراد برای باغچه های کوچک خود جهت پرورش محصولات کشاورزی از آن استفاده می کرده اند.

شما می توانید با زباله های آشپزخانه و باغ خودتان کمپوست درست کنید. کمپوست مواد مغذی را به آرامی آزاد می کند، این بدان معناست که یک کمپوست خوب می تواند باغ را یک یا دو سال بدون نیاز به استفاده مجدد از کود به خوبی تغذیه کند.

کمپوست همچنین به خاک کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کند که این مسئله برای رشد باغ های سبزیجات و میوه در طی تابستان های گرم و خشک ضروری است.

فواید کود گیاهی:
به طورکلی کودها با هدف احیای خاک به منظور تأمین مواد مغذی گیاهان ساخته می شوند، اما این وظیفه خود گیاهان است که وعده های غذایی خود را به دست بیاورند. گیاهان مواد غذایی خود را با مواد مغذی جذب شده از خاک در ترکیب با هوا، آب و نور خورشید تهیه می کنند.

هوا دی اکسید کربن را برای گیاه فراهم می کند. دی اکسید کربن از طریق شاخ و برگ گیاه وارد شده و به راحتی وارد کلروفیل می شود. گیاه انرژی خورشید را جذب و ذخیره می کند و باعث تولید کلروپلاست می شود.

کلروپلاست های داخل کلروفیل با دی اکسید کربن ترکیب می شوند تا یک قند ساده ایجاد شود. این قند با جذب آب در کل گیاه پخش می شود و گیاه را تغذیه می کند

آب از طریق ریشه ها به سمت بالا حرکت می کند و قند را نیز جذب می کند. همچنین مواد معدنی و مواد مغذی گرفته شده از خاک که برای فرایند فتوسنتز بسیار مهم است را به سراسر گیاه منتقل می کند.

همچنین وجود آب برای حفظ سفتی و استحکام سلولهای گیاه ضروری است اگر گیاه آب کافی دریافت نکند، سلول ها به اندازه کافی متورم نشده و در نتیجه پژمرده می شوند.

کودها به منظور کمک به تأمین عناصر مورد نیاز گیاهان برای ایجاد غذای خودشان به خاک اضافه می شوند. غذای گیاه از مواد مغذی موجود در خاک و همچنین سایر عناصر اساسی مانند هوا، آب و نور خورشید تامین می شود.

هنگامی که کودها حاوی مقادیر زیادی ازت، فسفر و پتاسیم اما فاقد ریز مغذی مورد نیاز دیگر باشد گیاهان از تغذیه کافی برخوردار نمی شوند. گیاهان برای رشد خوب و تأمین تغذیه متعادل به 13 ماده مغذی نیاز دارند.

کودهای مختلفی در حال حاضر برای تقویت گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد که کود گیاهی یکی از انواع بی خطر آنها و به نوعی یک کود ارگانیک است که هیچ آسیبی به گیاه نمی رساند.

استفاده از کود گیاهی باعث می شود شما باغبانی ارگانیک داشته باشید که باعث غنی سازی خاک، گیاهان و افزایش رشد حشرات و میکروارگانیسم های مفید خواهد شد. این امر با اجتناب از استفاده از کودهای مصنوعی و سموم دفع آفات حاصل می شود.

در باغبانی ارگانیک با استفاده از کود گیاهی گیاهان شما یک اکوسیستم متعادل و مغذی را تجربه می کنند که مانند طبیعت کار می کند.

یکی دیگر از عوامل مهم در مورد توانایی گیاهان در جذب کودها و ایجاد مواد غذایی میزان pH خاکی است که در آن رشد می کنند. خاک هایی با pH بسیار زیاد (7 یا بالاتر) یا pH پایین (5.5 و پایین تر) از نظر مواد مغذی غنی نیست.

در این خاکها مواد مغذی موجود در کودها خیلی محلول هستند یا به هیچ وجه محلول نیستند و گیاهان نمی توانند آنها را جذب کنند، یا برای گیاهان سمی می شوند. استفاده از کود گیاهی می تواند pH خاک را اصلاح کند و از این طریق به رشد گیاه کمک خواهد کرد.

روش تولید کود گیاهی:
کود گیاهی یا کودهای ساخته شده از منابع طبیعی روشی بسیار مطلوب برای حفظ محیط زیست جهت تأمین مواد مغذی مورد نیاز گیاهان باغ هستند. کودهای طبیعی یا ارگانیک برای موثر بودن به وجود میکروارگانیسم های موجود در خاک نیاز دارند.

کمپوست یک جایگزین طبیعی برای کود شیمیایی است که می توانید در خانه در یک سطل کمپوست یا یک کپه ساده آن را تهیه کنید. کود گیاهی حاوی 13 ماده مغذی مورد نیاز برای رشد گیاهان و همچنین اکسیژن و آب است. کمپوست را می توانید در حیاط خلوت خود با جمع آوری چمن، ضایعات آشپزخانه، روزنامه خرد شده و برگهای خشک تولید کنید.

کافی است این مواد را داخل یک سطل کمپوست با لایه های خاک بریزید و مرتباً آن را آب دهید تا مرطوب شود و محتویات آن به مرور زمان پوسیده شود. بهتر است گاهی اوقات کپه را بهم بزنید که باعث سرعت بخشیدن به فرایند تجزیه خواهد شد. کمپوست طی 30 روز تا سه ماه آماده استفاده خواهد شد.

کود گیاهی می تواند به راحتی از ضایعات و انتهای سبزیجاتی که می خواهید دور بریزید تهیه شود کافی است آنها را در محلی ذخیره کنید و مقداری خاک به آن اضافه کنید تا به یک کود گیاهی عالی تبدیل شود.

علاوه بر این شما می توانید کود گیاهی مایع خانگی درست کنید. بدین ترتیب که ضایعات گیاهی آشپزخانه را در مخلوط کن ریخته و خرد کنید و با آب مخلوط کنید سپس نصف قاشق چای خوری نمک اپسوم و یک مقدار آمونیاک به آن اضافه کنید.

مخلوط را در سطلی بریزید و بگذارید یک شب خیس شود. این مخلوط کنسانتره کود مایع است که می توانید از آن برای کوددهی باغچه استفاده کنید.

این کود گیاهی برای گیاهان و خاک مفید است و هیچ تأثیری بر محیط زیست یا محصولات شما نخواهد داشت و با کمترین هزینه قابل تولید است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>