اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سولفات کروم (II) (Chromium sulfate) یک ماده معدنی با فرمول شیمیایی CrSO4 · n H2O است.

سولفات_کروم

سولفات کروم (II) یک ماده جامد آبی رنگ است که به راحتی در آب حل می شود و محلول های کروم (II) به راحتی توسط هوا به گونه های (Cr III) اکسیده می شوند. 

این ترکیب از واکنش نمک های سولفات و استات کروم (II) و همچنین کاهش سولفات کروم (III) توسط روی تولید می شود.

کروم یک فلز سخت و شکننده به رنگ نقره ای خاکستری و بسیار براق است. این فلز در معرض هوا تیره نمی شود ولی هنگام گرم شدن اکسید کرومیک سبز را تشکیل می دهد.

کروم در مقابل اکسیژن ناپایدار است و بلافاصله یک لایه نازک اکسید تولید می کند که در برابر اکسیژن غیرقابل نفوذ است و از فلز زیرین محافظت می کند.

کاربردهای اصلی کروم در آلیاژهایی از قبیل استیل ضدزنگ، در آبکاری کرومی و سرامیک فلزی است. کروم در متالورژی استفاده می شود تا مقاومت در برابر خوردگی را افزایش دهد و لایه های براق ایجاد کند. از این عنصر برای تولید یاقوت های مصنوعی استفاده می شود.

در محلول های آبی، سولفات کروم (II) مجتمع های آبی فلزی را احتمالاً با شش لیگاند آب تشکیل می دهد. ساختار نمک های بلوری این ترکیب مشابه هیدرات های سولفات مس (II) است.

محلول های آبی CrSO4 در دمای بین 20 تا 60 درجه سانتی گراد برای چند روز پایدار هستند اگر در یک محیط بدون اکسیژن نگهداری شوند.

محلول آبی سولفات کروم (II) را باید در ظرف مناسبی نگه داری کرد زیرا یک ماده کاهنده قدرتمند باعث کاهش آب و به مرور زمان آزادسازی گاز هیدروژن می شود که ممکن است به انفجار منجر شود.

ترکیب خشک و پودرهای درشت CrSO4·5H2O را می توان حداقل برای مدت هشت ماه در حضور هوا نگهداری کرد ولی پودر ریز سولفات کروم (II) به سرعت در حضور اکسیژن تجزیه می شود.

عوارض و خطرات:
از آنجا که از ترکیبات کروم در رنگ ها و ترکیبات برنزه کننده چرم استفاده می شوند این ترکیبات اغلب در مکانهای صنعتی فعال و متروکه، در خاک و آب زیرزمینی یافت می شوند و نیاز به پاکسازی محیطی و اصلاح دارند.

رنگ های اولیه که حاوی کروم هگزاوالان هستند هنوز هم به طور گسترده ای برای برنامه های هوافضا و پالایش خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

افراد معمولا از طریق تنفس، خوردن یا آشامیدن و از طریق تماس پوستی در معرض کروم یا ترکیبات کروم قرار می گیرند.

سطح کروم در هوا و آب به طور کلی کم است. در آب آشامیدنی نیز سطح کروم پایین است، اما آب چاه های آلوده ممکن است حاوی کروم خطرناک (IV) باشد. کروم (VI) برای سلامتی انسان به ویژه برای افرادی که در صنعت فولاد و نساجی کار می کنند خطرناک است. افراد سیگاری با احتمال بیشتری در معرض کروم قرار دارند.

در صورت تماس سولفات کروم (II) با پوست، لباس ها و کفش های آلوده را تعویض کرده و موضع را با مقدار زیادی آب سرد بشوئید و دوش بگیرید.

در صورت تماس با چشم ها آنها را با آب ولرم به مدت 15 دقیقه بشوئید، چشم ها را نبندید و از مالیدن چشم ها خودداری کنید. در تمام موارد پس از انجام تهمیدات اولیه حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید.

ش پذیری ایجاد می شوند که بسیار سمی بوده و خطرات جدی برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>