اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نیترات نقره ترکیبی معدنی با فرمول شیمیایی AgNO3 است که با حل کردن نقره در اسید نیتریک به دست می آید.

نیترات_نقره

نیترات نقره در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و پیش سازی برای بسیاری از ترکیبات نقره می باشد.نیترات نقره به صورت کریستال های بی رنگ یا سفید و بی بو موجود است که در معرض نور یا مواد آلی سیاه می شود. این ماده با رسیدن به دمای جوش تجزیه می شود.

این ماده از پیوند یونی بین کاتیون نقره (نقره +) و آنیون نیترات (NO3-) تشکیل شده است و با توجه به ماهیت یونی، به راحتی در آب حل می شود و در آب یون های تشکیل دهنده آن از هم جدا می شوند.

در ساخت فیلم های عکاسی و در آزمایشگاه ها به عنوان یک عامل رنگ آمیزی برای آشکار سازی پروتئین در ژل های PAGE و در اسکن میکروسکوپ الکترونی استفاده می شود.

این ماده پیشرو بسیاری از ترکیبات نقره از جمله ترکیبات نقره ای است که در عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد. در مقایسه با هالیدهای نقره ای که به دلیل حساسیت به نور در عکاسی استفاده می شوند، AgNO3 هنگام قرار گرفتن در معرض نور کاملاً پایدار است.

خواص شیمیایی:

  • خطر این ماده شیمیایی بیشتر به دلیل سمیت و خواص خورنده آن است. همچنین واکنش بین نیترات نقره و اتانول انفجاری است.
  • هنگامیکه این ماده تا دمای 440 درجه سانتی گراد گرم شود به طور کامل به اکسیژن، دی اکسید نیتروژن و نقره تجزیه می شود.
  • شایان ذکراست که نیترات های فلزی به طورکلی برای تولید اکسیدهای فلزی تجزیه می شوند ولی واکنش تجزیه نیترات نقره باعث تولید عنصر نقره می شود زیرا اکسید نقره حتی در دمای پایین تر از نیترات نقره تجزیه می شود.

موارد استفاده از نیترات نقره:
نیترات نقره در بسیاری از زمینه ها مانند زیست شناسی، سنتز شیمیایی و پزشکی کاربردهای گسترده ای دارد. این ترکیب بسیار پرکاربرد است زیرا یون نیترات را می توان با سایر لیگاند هایی که می توانند با نقره پیوند برقرار کنند، جایگزین کرد.

بسیاری از مواد منفجره بر پایه نقره با واکنش رسوبی این ماده شیمیایی قابل تهیه هستند. در زمینه شیمی معدنی، هالیدها به کمک این ترکیب استخراج می شوند.

در شیمی تجزیه از این واکنش برای بررسی حضور آنیون های هالید مانند یونهای یدید، برمید یا کلرید استفاده می کند.

مخلوط آلکن ها را می توان با کمک این ترکیب از هم جدا کرد زیرا کاتیون نقره به روش برگشت پذیر به آلکن ها متصل می شود.

کاربردهای نیترات نقره در پزشکی:
نیترات نقره یک ماده شیمیایی معدنی با فعالیت ضدعفونی کننده است و به صورت پمادهای موضعی در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. بافت های آلوده اطراف زخم را می سوزاند و با ایجاد دلمه بر روی زخم های پوستی کوچک خونریزی را به سرعت متوقف می کند.

این ماده برای از بین زگیل یا تگ های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد اما برای از بین بردن زگیل تناسلی کاربردی ندارد.

این ماده شیمیایی هنگامی که با غلظت 0.5 درصد از آب رقیق شود، می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده در بسیاری از مجموعه های پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد.

محلول رقیق شده AgNO3 را می توان در چشم نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به سوزاک چکاند تا کودک را از نابینایی محافظت می کند.

عوارض و خطرات نیترات نقره:
این ماده شیمیایی به دلیل خاصیت خورنده عمدتا سمی محسوب می شود و در صورت بلع به صورت تصادفی می تواند باعث گاستروانتریت بالقوه کشنده و خونریزی دستگاه گوارش شود.

این ماده برای پوست و لباس خورنده است بنابراین هنگام کار کردن با این ماده از تجهیزات حفاظتی استفاده کنید.

نیترات نقره را می توان با سالین 0.9% و قویتر خنثی کرد و سپس محل را با آب شستشو داد. این ترکیب به طور مستقیم تکثیر فیبروبلاست را کاهش می دهد، بنابراین استفاده طولانی مدت یا بیش از حد آن توصیه نمی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>