اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متیل پارابن که نپاژن نیز نامیده می شود یک ماده نگه دارنده با فرمول شیمیایی CH3(C6H4(OH)COO) است.

متیل_پارابن

به دلیل داشتن خواص ضد قارچی در بسیاری از لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع متیل پارابن نوعی پارابن است که برای افزایش ماندگاری محصولات به فرمولاسیون آنها اضافه می شود. این ماده برای از بین بردن قارچ ها و باکتری های خطرناک در مواد غذایی و محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد غذایی و محصولات مختلف معمولا حاوی بیش از یک ماده نگهدارنده هستند و بعلت قیمت خرید و فروش مناسب متیل پارابن خوراکی اغلب در ترکیب با انواع دیگر نگهدارنده ها مورد استفاده قرار می گیرند تا در برابر طیف گسترده تری از میکروارگانیسم از این محصولات محافظت کنند.

ویژگی های متیل پارابن چیست ؟
متیل پارابن، استر 4- هیدروکسی بنزوات است که از اتصال و تراکم گروه کربوکسی متعلق به اسید 4-هیدروکسی بنزوئیک با متانول حاصل می شود.

این ماده رایج ترین ماده نگهدارنده ضد میکروبی در لوازم آرایشی است و به طور طبیعی در برخی میوه ها خصوصاً در زغال اخته، تمشک و همچنین در فرمون حشرات و گیاه شاهی وجود دارد.

پودری سفید رنگ با بوی ضعیف است که در PH 3 تا 8 فعال و پایدار است و در مرطوب کننده های پوست، شامپو، سایه چشم، کرم های ضد آفتاب، محصولات مراقبت از مو، لوسیون ها، محصولات اصلاح صورت و بدن و همچنین متیل پارابن در خمیر دندان بغیر کرم نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده که نپاژن نیز نامیده می شود یک ماده نگه دارنده با فرمول شیمیایی CH3(C6H4(OH)COO) است. متیل پارابن به دلیل داشتن خواص ضد قارچی در بسیاری از لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان متابولیت گیاهی، نگهدارنده مواد غذایی ضد میکروبی، ماده محافظت کننده سیستم عصبی و ضد قارچ مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در مشروبات الکلی و نوشیدنی ها به عنوان عامل آنتی باکتریال، نگهدارنده و طعم دهنده استفاده می شود.

عوارض و خطرات متیل پارابن:
در رابطه با ایمنی این ماده موارد ضد و نقیضی وجود دارد ولی FDA آن را ماده ای ایمن برای کاربرد در محصولات مراقبت شخصی و مواد غذایی در نظر می گیرد.

به راحتی از طریق دستگاه گوارش و پوست جذب بدن شده و به پارا هیدروکسی بنزوئیک اسید هیدرولیز می شود و بدون تجمع در بدن به سرعت از طریق ادرار دفع می شود. بنابراین مصرف خوراکی این ماده برای انسان ها و حیوانات غیر سمی است.

این ماده به سرعت توسط باکتری های موجود در خاک متابولیزه شده و به طور کامل زیست تخریب پذیر است.

برای افراد با پوست نرمال نیز این ماده غیرتحریک کننده و غیر حساسیت را است ولی مطالعات مختلف نشان داده است که مصرف محصولات حاوی متیل پارابن بر روی پوست ممکن است با UVB واکنش داده و منجر به تسریع روند پیری پوست و آسیب DNA شود.

به نظر می رسد تأثیرات مستقیم متیل پارابن (و سایر پارابن ها) بر بدن انسان مربوط به سیستم غدد درون ریز باشد که هورمون های بدن را تنظیم می کنند و برای حفظ سلامتی حائز اهمیت هستند.

خطر بالقوه متیل پارابن این است که می تواند بر سیستم غدد درون ریز و در نتیجه هورمون های بدن تأثیر بگذارد، بنابراین می تواند متابولیسم و سایر عملکردهای بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

علاوه بر این، تصور می شود متیل پارابن تا حدی عملکرد هورمون استروژن را تقلید می کند بنابراین می تواند عملکرد طبیعی بدن را مختل کند.

مطالعات در مورد سمیت این ماده در حیوانات نشان می دهد که مصرف متیل پارابن به صورت خوراکی و تزریقی کاملا غیر سمی است و در هیچ مطالعه ای تاکنون اثرات موتاژن و سرطانزایی این ماده مشاهده نشده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>