اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اصطلاحی است که برای یک سری از پلیمرهایی ساخته شده از اسید اکریلیک بکار می رود. کربومر پودری سفید رنگ و کرکی است که اغلب به عنوان ژل در محصولات آرایشی و مراقب شخصی مورد استفاده قرار می گیرد.

کربومر

کربومر در طیف گسترده ای از انواع محصولات پوست، مو، ناخن و همچنین مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد توانایی جذب و ابقاء آب را دارند و در صورت پراکندگی در آب می توانند تا 1000 برابر حجم اصلی خودشان متورم شوند.

این ترکیبات به عنوان قوام دهنده به کنترل ویسکوزیته و غلظت مواد آرایشی کمک می کنند. کربومر ها برای انتشار و تعلیق مواد جامد نامحلول در مایع مورد استفاده قرار گرفته و از جدا شدن روغن و بخش های مختلف یک مایع محلول جلوگیری می کنند.

به طورکلی کربومرها در فرمولاسیون ترکیبات ژل مانند استفاده می شوند زیرا می توانند موقع حل شدن در آب کلوئید و شبه موسیلاژها را تشکیل دهند. در محصولات آرایشی کربومرها گاهی اوقات با اعداد 910، 934، 940، 941 و P934 مورد استفاده قرار می گیرند که این اعداد نشان دهنده وزن مولکولی ویژه و ترکیب پلیمری آنهاست.

کربومرها در تولید مرطوب کننده صورت، ضد آفتاب، شامپو، محصولات ضد پیری، کرم دور چشم، پاک کننده ها و اسکراب ها مورد استفاده قرار می گیرند.

متغیر بودن مقدار کربومر مورد استفاده در یک محصول به تولید کننده این امکان را می دهد که محصولی به سفتی ژل مو یا لوسیونی رقیق تولید کند. همچنین برای کاهش مشکلات گرد و غبار در طول فاز تولید کربومر می توانید از انواع گرانول استفاده کنید.

ویژگی های کربومر چیست ؟
پلیمر های کربومر از اکریلیک اسید و پلی اتیلن ساخته می شوند که از نظر شیمیایی مشابه هستند اما از نظر وزن مولکولی و ویسکوزیته باهم متفاوت دارند.

کربومرها در حالت مایع بی رنگ بوده و به سادگی در آب حل می شوند و بوی مشخصی دارند. این ترکیبات با الکل ها، اترها و کلروفرم نیز محلول تشکیل می شوند.

هنگامی که یک پلیمر کربومر در محلول آبی با pH خنثی قرار می گیرد، بسیاری از زنجیره های جانبی آن پروتون خود را از دست می دهند و بار منفی به دست می آورند به همین دلیل کربومر می تواند آب را جذب و ابقا کند و به عنوان ژل یا ماده قوام دهنده مورد استفاده قرار می گیرد.

کربومرها وزن مولکولی بالایی دارند و بسته به درجه انشعاب گریدهای مختلفی دارند که هریک اهمیت و کاربرد خاصی دارد.

این پلیمرها پس از خنثی سازی نسبت به برش حساس تر می شوند و به طورکلی نسبت به UV حساس هستند و باید همراه با ترکیبات ضد UV در ژل ها مورد استفاده قرار بگیرند.

این ترکیبات در داروسازی به عنوان ماده کمکی، امولسیفایر، ماده ژل ساز، تثبیت کننده سوسپانسیون و مواد اتصال دهنده قرص ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کربومرها معمولاً در خمیر دندان و ژل ها، ، لوسیون های پوستی و برخی از قطره های چشمی مورد استفاده قرار می گیرند.

خواص ویژه این پلیمرها باعث کنترل رهاسازی و بهبود دسترس پذیری بیولوژیک آنها می شود. این ترکیبات از نظر فیزیولوژیکی بی اثر و غیرحساسیت زا هستند و از پایداری حرارتی عالی برخوردارند بنابراین می توانند به صورت خوراکی یا موضعی مورد استفاده قرار بگیرند.

عوارض جانبی و خطرات:
علاوه بر استفاده در محصولات مراقبت شخصی، این پلیمرها دارای طیف گسترده ای از مصارف تجاری و صنعتی هستند مثلا به عنوان حامل رایحه در عطرها، تولید باند های پزشکی و پانسمان های زخم و ژل های مقاوم در برابر آتش مورد استفاده قرار می گیرند.

این ترکیبات از نظر FDA ایمن در نظر گرفته می شوند اما در غلظت های بالا می توانند باعث سوزش پوست و چشم ها هستند. بلع محلول های غلیظ کربومرها نیز منجر به سوختگی شدید دهان و دستگاه گوارش خواهد شد.

بررسی ها نشان می دهد کاربرد کربومر در محصولات آرایشی بهداشتی بی خطر است و به نظر نمی رسد که این ماده تأثیری روی پوست بگذارد زیرا در معرض هوا خشک می شود و شما متوجه آن نخواهید شد.

اما در بررسی مطالعات حاد دهانی و پوستی نشان داده شده است که کربومرها پتانسیل کمی برای سمیت نوری دارند و در هنگام قرار گرفتن در معرض نور تا غلظت های 100٪ می توانند باعث تحریک پوست و حساسیت زایی شوند.

جالب است بدانید که کربومرها برای اغلب فلزات از جمله فولاد، مس، برنج، و نقره بسیار خورنده هستند ولی با فولاد ضد زنگ سازگاری دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>