اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مونو آمونیوم فسفات (MAP) منبعی از فسفر و نیتروژن با کاربرد گسترده است.

مونو_آمونیوم_فسفات

مونوآمونیوم فسفات از دو ماده متداول مورد استفاده در صنعت کود تشکیل شده و دارای بالاترین مقدار فسفر نسبت به انواع دیگر کود جامد است.

فرآیند تولید این ترکیب شیمیایی نسبتا ساده است و با یک روش معمولی، نسبت یک به یک آمونیاک (NH3) و اسید فسفریک (H3PO4) با هم واکنش داده و گرانول یا پودر مونوآمونیوم فسفات را تولید می کنند.

مونو آمونیوم فسفات یک ترکیب شیمیایی با فرمول NH4H2PO4 است که فسفات دی هیدروژن آمونیوم (ADP) نیز نامیده می شود و به صورت پودر و یا کریستال های سفید رنگ تتراهیدرال وجود دارد. این ماده جامد متشکل از کاتیونهای آمونیوم [NH4] + و آنیونهای فسفات دی هیدروژن [H2PO4] - به نسبت مساوی است.

مونوآمونیوم فسفات در آب محلول و در اتانول تقریبا نامحلول و تا دمای 200 درجه سانتی گراد پایدار است.

مصرف در کشاورزی مونو آمونیوم فسفات:
مونو آمونیوم فسفات سالهاست که به عنوان یک کود مهم در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در خاکی که به اندازه کافی رطوبت دارد به سرعت حل شده و آمونیک و اسید فسفریک که برای رشد گیاهان بسیار موثرند را در اختیار گیاه قرار می دهد.

PH اطراف محل مورد استفاده این کود نسبتا اسیدی است بنابراین منو آمونیوم فسفات برای خاک های خنثی یا با pH قلیایی بسیار مفید است.

سطح پایین نیتروژن موجود در مونو آمونیوم فسفات آن را به یک کود "استارتر" مفید تبدیل کرده است و از آنجاییکه هیچ آمونیاک آزادی در آن وجود ندارد خطر آلودگی جوانه ها به حداقل می رسد.

کاربردهای مونو آمونیوم فسفات چیست ؟
این ترکیب همچنین جزئی از پودر ABC در برخی از مواد شیمیایی اطفاء حریق است. مونوآمونیوم فسفات یک ماده نسبتا غیر سمی و محبوب برای تولید کیت های اسباب بازی به رنگ های مختلف است که با قرار گرفتن در آب به اشکال مختلف تبدیل می شوند.

منوآمونیوم فسفات یک کود معدنی پیچیده، بسیار غلیظ، دهیدراته و محلول در آب است. این ماده جاذب رطوبت نیست و حاوی دو ماده مغذی اصلی نیتروژن و فسفر است که برای رشد گیاهان بسیار ضروری هستند.

مونو آمونیوم فسفات به عنوان کود برای انواع خاک ها و محصولات زراعی مناسب است زیرا دارای خواص کودهای سریع فسفری است و با حرکت آهسته فسفر در خاک امکان جذب این عنصر را برای مدت طولانی فراهم می کند. این کود برای تیمار خاک قبل از کاشت همه سبزیجات، میوه ها و گل و گیاهان استفاده می شود.

این ماده در انبارهای سرپوشیده، سرد و خشک نگهداری می شود و گرم کردن و مخلوط کردن آن با آب مطلوب نیست. این کود به صورت بسته بندی شده در کیسه های 50 و 500 کیلوگرمی تولید و عرضه می شود.

فواید مصرف مونوآمونیوم فسفات در کشاورزی:
مونوآمونیوم فسفات باعث افزایش فشار داخلی سلول های گیاه و افزایش مقاومت گیاه در برابر استرس و بیماری ها می شود.

این ماده رشد جوانه ها را تحریک می کند و هنگامی که گیاهان در شرایط نامساعد ( دمای پایین، نور ناکافی) قرار دارند باعث شکوفا شدن و افزایش اندازه میوه می شود.

این مسئله ویژگی های کیفی میوه ها (محتوای قند، رنگ، قوام، ماندگاری در انبار) را بهبود می بخشد.
این کود به طور کامل توسط گیاهان جذب می شود و اجازه نمی دهد مواد بالاست( Ballast) موجود در خاک باعث کاهش باروری خاک شود.

فرم شیمیایی فسفر موجود در منو آمونیوم فسفات به صورت مولکول هایی با زنجیره های بلند است که علاوه بر تسهیل جذب آن توسط گیاهان، فرآیندهای غیرفعال کردن فسفر در خاک را مهار می کند.

منو آمونیوم فسفات کیفیت ذخیره سازی و حمل و نقل خوبی دارد و حین کارکردن گرد و غبار تولید نکرده و تمایل به چسبیدن و تشکیل توده ندارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>