اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متا سیلیکات سدیم یک ماده شیمیایی معدنی با فرمول Na2SiO3 است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد.

متا_سیلیکات_سدیم

متا سیلیکات سدیم به شکل بلورهای بی رنگ و جاذب رطوبت موجود است که در آب محلول و در الکل غیر محلول است.

متا سیلیکات سدیم می تواند با درجات مختلف هیدراتاسیون سنتز شود، این ماده بسیار قلیایی است و با ترکیب کربنات سدیم با دی اکسید سیلیکون تولید می شود. متا سیلیکات سدیم به دلیل داشتن ترکیب کاملا معدنی به ویژه در تولید ترکیبات ضد حریق مورد استفاده قرار می گیرد.

در بین الکترولیت های قلیایی شاخص قلیایی و بافرکنندگی متاسیلیکات سدیم در بالاترین حد ممکن است. این ماده دارای خاصیت مرطوب کنندگی، امولسیون کننده و ضد عفونی کننده است و برای از بین بردن ناخالصی ها بسیار عالی است و مانع از تجمع مجدد ناخالصی ها می شود.

از این ماده برای بسته بندی تخم مرغ، تولید سیلیکاژل، سیمان و اتصال دهنده ها، تولید شوینده ها و تثبیت کننده ها استفاده می شود.

ویژگی های متا سیلیکات سدیم چیست ؟
متا سیلیکات سدیم یک ترکیب یونی متشکل از کاتیون های سدیم و آنیون های پلیمری متاسیلیکات است و نوعی نمک اسید سیلیسیک است که در دسته محصولات نمکی غیر آلی طبقه بندی می شود.

متاسیلیکات سدیم کریستالی با وزن مولکولی پایین است که از واکنش حرارتی بین آلکالین کف کننده و سود سوز آور تولید می شود و محصولات آن شامل ترکیبات انهیدرات، پنتا هیدرات و غیرهیدراته هستند.

این ترکیب از خوردگی فلزات جلوگیری کرده و می تواند جایگزین سدیم تری پلی فسفات در تولید دترجنت ها و پاک کننده های فلزات شده و آلودگی زیست محیطی ناشی از تری سدیم تری پلی فسفات را نیز کاهش می دهد.

محلول های متا سیلیکات سدیم، هنگام گرم شدن یا اسیدی شدن، به یون های سدیم آزاد و اسید سیلیسیک هیدرولیز می شوند.

این ترکیب در هوای مرطوب برای فلزاتی از جمله روی، آلومینیوم، قلع و سرب خورنده است و گاز هیدروژن تولید می کند. همه محلول های متا سیلیکات سدیم بازهای قوی هستند که با اسید واکنش شدید نشان می دهند.

کاربردهای متا سیلیکات سدیم:
این ترکیب به طور گسترده ای در مواد شوینده لباس ها، تولید سرامیک، آبکاری، صنایع تولید پارچه، چاپ، کاغذ سازی، بتن، سیمان، مواد نسوز، روغن، فرآوری چرم و بسیاری از زمینه های صنعتی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

از هیدراتهای مختلف متا سیلیکات سدیم در محصولات صابونی، مواد شوینده و حمام/ شستشو استفاده می شود. اینها همچنین به عنوان سازنده - ماده ای که باعث تقویت یا حفظ کارایی محصول با غیرفعال کردن سختی آب می شود - در صابون ها و مواد شوینده کاربرد دارند.

متاسیلیکات سدیم در ترکیب مواد آرایشی عمدتا در قالب اکسیدان ها برای بی رنگ موها استفاده می شود. اضافه کردن این ترکیب به سیمان باعث می شود که در واکنش با آب سریع تر سخت شود.

این ترکیب در صنایع معدن و حفاری به استخراج مینرال ها از سنگ معدن کمک می کند. این ماده نقش بسیار حیاتی در صنایع تولید کاغذ دارد و به از بین بردن رنگ جوهر و سایر ناخالصی ها و سفید کردن مواد اولیه تولید کاغذ کمک می کند.

از آنجاییکه متاسیلیکات سدیم یک ماده غیر آلی است تأثیر قابل توجهی بر چرخه های طبیعی نمی گذارد و چون بیشتر به صورت بسیار رقیق مصرف می شود تأثیری بر محیط زیست نمی گذارد. ولی محلول های غلیظ آن می تواند سیستم های آبی را تحت تأثیر قرار دهد.

ایمنی:
متا سیلیکات سدیم از نظر سازمان غذا و دارو (آمریکا) FDA یک افزودنی غذایی غیرمستقیم است که می تواند از طریق شستشو یا ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات و استفاده از انواع مواد شوینده وارد بدن انسان شود.

توجه داشته باشید که حرارت دادن این ماده تا مرحله تجزیه شدن باعث تولید دود سمی Na2O می شود بنابراین اقدامات لازم جهت تهویه مناسب را مورد نظر قرار دهید.

بلع، استنشاق و تماس با متاسیلیکات سدیم برای انسان خطرناک و به شدت تحریک کننده است. حتما برای کار کردن با متاسیلیکات سدیم از دستکش، ماسک و عینک های محافظ استفاده کنید.

در صورت تماس پوست با این ماده به خوبی محل را با آب شستشو دهید و در صورت بلع حتما با مراکز درمانی تماس بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>