اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وقتی پای تان را به داخل فروشگاه های مواد غذایی و سوپرمارکت ها می گذارید با انبوهی از برندهای تن ماهی آشنا می شوید. اینجا هم بار دیگر با پرسشی مهم روبه رو می شوید که شاعر معاصر فرموده: «کدام را جواب کنم؟ کدام را انتخاب کنم؟». این پرسش در خرید بسیاری از مواد و محصولات به ذهن می رسد. تن ماهی هم یکی از آنهاست.

اما بیایید یک بار برای همیشه، تکلیف مان را مشخص کنیم و ببینیم که بهترین تن ماهی های موجود در بازار ایران چه هستند؟ در این مقاله می خواهیم با تعیین اصول و معیارهایی به گزینه های برتر برسیم. در این مسیرِ شناسایی از تجربه های نگارنده و اطرافیانش بعد از مصرف این تن ها، در کنار اطلاعات کاربران دیجی کالا استفاده کرده ایم.

عناصر و استانداردهای تعیین بهترین تن ماهی ایران

  • نداشتن استخوان و تکه هایی از موادی غیر از گوشت؛
  • آسان بازشو بودن درب کنسرو تن ماهی؛
  • حجم و اندازهٔ ماهی موجود در کنسرو؛
  • قیمت مناسب نسبت به وزن؛
  • نداشتن نمک زیاد و چربی؛
  • طعم خوب و نبود بوی بد و ناخوشایند..

اجازه بدهید که به سراغ تن های ماهی برویم که با مقایسهٔ ویژگی های شان با این معیارها به گروه بهترین تن های ماهی بازار ایران راه پیدا کرده اند. این را هم هیچ وقت فراموش نکنید که باید قبل از مصرف، تن ماهی را حداقل 10 تا 20 دقیقه بجوشانید. برای هر تن جدولی در نظر گرفته ایم و ویژگی هایی را که عنوان شد با نمره دهی از 5 مشخص کرده ایم. ویژگی های شاخص شناسایی کیفیت را از 5 نمره دهی کرده ایم و بعد با یک میانگین حسابی به هر تن نمره ای نهایی داده ایم.

8. کنسرو ماهی تون در روغن شیلتون

تن ماهی

شیلتون هم تن خوش طعم و پرطرفداری است. شیلتون همراه با روغن گیاهی در قوطی های کنسرو عرضه می شود و وزن آن حدود 120 گرم است. قیمت این تن ماهی هم حدود 16 هزار تومان است. هر چند که استفاده از روغن گیاهی از نکات مثبت تن شیلتون به شمار می رود اما مقدار آن در هر قوطی از این کنسرو قابل تأمل و محسوس است. برای کسانی که از غذاهای چرب خوش شان نمی آید، استفاده از این کنسرو احتمالا خوشایند نخواهد بود.

اگر در میان نظرات کاربرانی که این محصول را از فروشگاه های معتبر خریده اند، کمی جست وجو کنید، زود متوجه می شوید که طعم خوب شیلتون از نقاط قوت آن است، بوی بد هم نمی دهد و خبری از نمک زیاد در آن نیست. درب تن های شیلتون هم آسان بازشو هستند و برای مصرف شان بعد از 20 دقیقه جوشاندن (دست کم 20 دقیقه) نیازی به درگیری با قوطی نیست.

ویژگی های دیگر
بافت ماهی شیلتون یک دست است و در آن استخوان و تکه های جداجداشده گوشت وجود ندارد. اما همان طور که در خطوط قبلی گفته شد، حجم آن 120 گرم است و به نظر می رسد که برای یک فرد خوش خوراک یا در نهایت دو نفر کافی است. قیمت در مقایسه با این حجم کمی گران به نظر می رسد.

تن ماهی

امتیاز نهایی: 3/8


7. فیله ماهی تن در روغن گیاهی تاپسی

تن ماهی

تاپسی از برندهای تازه وارد به دنیای تن ماهی هاست. حتی جعبه و بسته بندی آن هم با موارد همیشگی فرق دارد. یعنی بسته های کنسرو ماهی تاپسی به شکل رایجِ گِرد در بازار عرضه نمی شوند. تاپسی جعبه ای مستطیلی دارد و وزنش هم حدود 120 گرم است. این تن را باید به قیمت حدود 17 هزار تومان بخرید. قیمت تن تاپسی نسبت به میزان ماهی موجود در آن کمی گران به نظر می رسد.

درب آن راحت باز می شود و با روغن گیاهی هم درست شده است. مصرف کنندگان این برند از طعم ماهی رضایت دارند و از اینکه بوی بد و تند ماهی بعد از بازکردن قوطی کنسرو به مشام شان نمی خورد، اظهار خوشحالی می کنند.

ویژگی های دیگر
بافت گوشت تن تاپسی یک دست و خوشایند است. نمک تن ماهی تاپسی به اندازه است اما چربی آن اندک نیست و اگر به دنبال تُنی هستید که فاقد چربی است باید دور آن را خط بکشید.

تن ماهی

امتیاز نهایی: 4


6. تن ماهی در روغن سویا اویلا

تن ماهی

اویلا برند آشنایی در تولید مواد غذایی مختلف به ویژه روغن است. حضور این برند در دنیای ماهی ها هم با موفقیت پیش می رود. مصرف کنندگان از طعم تن های ماهی برند اویلا خوش شان می آید و معتقدند طعم خوبی دارد و بوی نامطبوعی نمی دهد. روغن به کاررفته در این تن ماهی، روغن سویاست. این روغن گیاهی برای سلامتی مفید خواهد بود اما اگر به سویا و فراورده های آن حساسیت دارید، در خرید این تن ماهی دقت کنید.

درب تن ماهی اویلا آسان بازشو است و حدود 180 گرم ماهی در هر قوطی آن به قیمت حدود 16 هزار و 500 تومان فروخته می شود. از نظر قیمت با تن ماهی مقرون به صرفه ای روبه رو هستیم.

ویژگی های دیگر
درست است که تن ماهی در روغن سویا اویلا دارای طعم و بوی خوبی است اما بافت گوشت آن، صددرصد یک دست نیست و حجم روغن به کاررفته در کنسرو به نسبت گوشت کمی زیاد به نظر می رسد.

تن ماهی

امتیاز نهایی: 4

5. کنسرو ماهی تن در روغن زیتون تحفه

تن ماهی

کنسرو تن ماهی در روغن زیتون تحفه از پرفروش ها و محبوب های بازار ایران است. بافت این تن ماهی نسبتا یک دست است. اگر دقت کرده باشید، وقتی درب بعضی از کنسروهای تن را باز می کنید با ماهی های خردخردشده روبه رو می شوید و گوشتی لذیذ و یک دست مقابل چشم هایتان نمایان نمی شود. وجود تکه های استخوان هم از آن موارد ناخوشایندی است که گاهی دیده می شود. یک دست بودن بافت تن ماهی در تمام کنسروهای تحفه دیده نمی شود. ولی آن طور هم نیست که پُر از ذرات استخوان و سیاهی باشد و بافتی غیرمنسجم و نرم زیر دندان بیاورد.

درب تن ماهی تحفه هم آسان بازشو است. یعنی گیره ای روی کنسرو تعبیه شده که با کشیدن آن، بدون نیاز به درب بازکن می توانید کنسرو را باز کنید. اندازه تن ماهی موجود در کنسرو 180 گرم است. البته ماهی های دیگری هم که در این نوشته معرفی می شوند همین وزن را دارند. برای بررسی قیمت این تن ها نسبت به حجمی که دارند، یکسان بودن وزن شان لازم است. این تن به قیمت 21 هزار تومان به فروش می رسد و گران ترین تن از میان چهار تن برتر فهرست ماست.

ویژگی های دیگر
تن ماهی تحفه چربی مناسبی دارد و شور نیست. این را فقط ما نمی گوییم، تعداد بی شماری از کاربران خریدار تن تحفه که نظرات شان را درباره آن در دیجی کالا نوشته اند هم همین نظر را دارند. روغن زیتون به کاررفته در آن باعث شده که طعم خوبی داشته باشد و چربی روغن آزاردهنده و سنگین نیست. البته به هر حال با محصولی غیرچرب و بدون نمک روبه رو نیستید.

نکته مثبت دیگر درباره تن ماهی تحفه که آن را به فهرست بهترین تن ماهی راه می دهد، بو ندادن آن است. بوی تند و غلیط ماهی بعد از بازکردن درب این تن به مشام تان نخواهد خورد. نکته بعدی که می خواهیم بگوییم فقط و فقط نظر شخصی بنده است: طراحی بستهٔ تن تحفه و ماهی های ریزی که انگار در آب شنا می کنند خوشایند نیست و حس خوبی نمی دهد.

تن ماهی

امتیاز نهایی: 4/3

4. کنسرو ماهی تن در روغن شیلانه

تن ماهی

شیلانه از قدیمی ترین تن های بازار ایران است. سال هاست که در سبد خرید ایرانی ها جای داشته و انصافا هم این جایگاه را به خاطر کیفیت خوبش داراست. بافت تن شیلانه یک دست و صاف است. این را خود نگارنده این مقاله می تواند شهادت بدهد؛ نه به خاطر اینکه عشق و علاقه خاصی به تن شیلانه دارد بلکه به این خاطر که در دوران خوش دانشجویی با شیلانه دم خور و ایاغ بوده است.

ویژگی های دیگر
درب این قوطی کنسرو هم آسان بازشوست و برای خریدش باید حدود 18 هزار تومان دست به جیب شوید. این رقم نسبت به حجم 180 گرمی محتویات قوطی تن نسبتا گران است. طعم شیلانه خوب است، بو هم نمی دهد. اما اگر دقت کرده باشید یا بعدا در خریدهای تان دقت کنید، گاهی مقدار زیادی روغن در آن وجود دارد که این خوشایند نیست. طعم نمک هم نسبت به گزینه های دیگر این مقاله، در بعضی موارد محسوس است.

تن ماهی

امتیاز نهایی: 4/5


3. کنسرو ماهی تن مکنزی در روغن گیاهی

تن ماهی

کنسرو مکنزی هم با روغن گیاهی عرضه می شود. حجم این تن در حدود 180 گرم است و به قیمت حدود 15هزار تومان فروخته می شود. در این کنسرو هم آسان بازشو است. طعم مکنزی مطبوع است اما بافت خیلی یک دستی ندارد؛ یعنی نباید انتظار داشته باشید که به شکل قالبی و با بافتی یک پارچه، تن در بشقاب قرار بگیرد.

مصرف کنندگان قبلی کنسرو ماهی تن مکنزی معتقدند که بوی ماهی کمی در این کنسرو احساس می شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که بوی ماهی را اصلا و ابدا نمی پسندید، شاید بهتر باشد که به سراغ مدل های دیگر تن ماهی موجود در بازار بروید.

ویژگی های دیگر
تن مکنزی شور و چرب نیست. چه چیزی از این بهتر؟ به اندازه بودن روغن و نمک هم طعمش را بهتر می کند و هم برای سلامتی مفیدتر است. قیمت مکنزی هم در میان تن های دیگر مناسب به نظر می رسد.

تن ماهی

امتیاز نهایی: 4/5

2. کنسرو ماهی تن با شوید در روغن طبیعت

تن ماهی

مورد سومی که در فهرست انتخاب بهترین تن ماهی ها به سراغ آن می رویم، تن ماهی با شوید در روغن طبیعت است. درب این کنسرو هم راحت باز می شود و برای رسیدن به محتویات داخل قوطی کنسرو نیاز نیست تا زمین و زمان را به هم بریزید و دست به دامان چاقو و اشیای تیز و… شوید.

بافت این تن ماهی یک دست است و خبری از استخوان و ناخالصی در میان گوشت یک دست و لذیذ ماهی نیست. البته این را هم بگوییم که بعضی وقت ها، حتی برندهایی که همیشه ماهی یک دستی در قوطی های تن شان عرضه می کنند هم محصولاتی ارائه می دهند که آن یک دستی همیشگی را ندارد. نمی دانیم این را باید به چه حسابی گذاشت.

ویژگی های دیگر
حجم و اندازه ماهی طبیعت هم 180 گرم است. قیمت این تن ماهی حدود 21 هزار تومان است. چربی و نمک این تن ماهی هم مطلوب است و بوی خوبی دارد. شاید بتوان گفت که بوی آن و طعمش به واسطه وجود شوید در آن از تمامی موارد این فهرست بهتر است. البته به شرط اینکه از بو و طعم شوید بدتان نیاید.

تن ماهی

امتیاز نهایی: 4/6

1. کنسرو ماهی تن در روغن گیاهی طبیعت

تن ماهی

در نهایت به عنوان رتبه نخست بهترین تن ماهی بازار ایران به تن طبیعت در روغن گیاهی رسیدیم. اما چرا امتیاز این تن از باقی موارد بیشتر شده است؟ واقعیت این است که گوشت تن ماهی طبیعت در روغن گیاهی صاف، یک دست و سبک است. بو نمی دهد و شور نیست. روغنش هم گیاهی و سبک است و حس سنگینی بیش از حد را بعد از خوردن در شما به وجود نمی آورد.
قیمت این کنسرو هم حدود 17 هزار تومان است و نسبتا مناسب به نظر می رسد. درب آن هم که آسان بازشوست. خوش طعم بودن این تن ماهی را بیش از 999 نفر در دیجی کالا تأیید کرده اند. به نظر می رسد که امتحان کردن آن، دست کم برای یک بار معقول و منطقی است.

تن ماهی

امتیاز نهایی: 4/8

در آخر
در جدول زیر تن های برتر بازار ایران را با توجه به امتیازهایی که به آنها داده ایم در رتبه بندی اول تا چهارم می بینید.

تن ماهی

با گزینه های موجود در فهرست بهترین تن ماهی آشنا شدید؟ به نظرتان این برندها و تن ها مطلوبند؟ تجربهٔ استفاده خودتان از آنها را لطفا با ما در میان بگذارید. اگر گزینه های دیگری هم در ذهن دارید، ممنون می شویم برایمان بنویسید تا بررسی و به این فهرست اضافه کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
رزا:
تن ماهی طبیعت واقعا درجه یکه ولی مکنزی واقعا افتضاحه طعمش
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>