اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


وای فای دایرکت


موارد استفاده از وای فای دایرکت

رایج ترین موارد استفاده از وای فای دایرکت شامل گزینه های زیر است:

اشتراک سریع فایل ها

دایرکت یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن سریع فایل های بزرگ است. این قابلیت هنگامی که راه اندازی اتصال سیمی یا دسترسی به اینترنت امکان پذیر نیست، راهی سریع، بدون هزینه و مطمئن است.

چاپ با پرینترهای بی سیم

دایرکت می تواند حجم زیادی از اطلاعات بی سیم را کنترل کند از این رو استفاده از آن برای چاپ سریع و بدون دردسر گزینه مناسبی است.

پخش و اشتراک گذاری صفحه نمایش

از اجرای بازی های تلفن همراه در یک صفحه نمایش بزرگ گرفته تا اشتراک گذاری عکس ها در تلویزیون، می توان از وای فای دایرکت برای انواع فعالیت های اشتراک گذاری صفحه نمایش استفاده کرد.

بازی گروهی

اگر بدون وجود وای فای، همه ی افراد یک بازی مشابه را در تلفن های خود داشته باشند، می توانند با اتصال به وای فای دایرکت با یکدیگر بازی کنند.

همگام سازی سریع

برخی از دستگاه ها از وای فای دایرکت برای همگام سازی اطلاعات و به روزرسانی رسانه ها استفاده می کنند. این ویژگی می تواند روند کار را بسیار سریع تر کند؛ خصوصاً اگر مجبور باشید هم زمان تعداد زیادی رسانه جدید (مثل آپدیت کردن یک پلی لیست قدیمی) را به دستگاهتان اضافه کنید.

بحث استفاده از وای فای دایرکت برای دستگاه های خانگی هوشمند در اواخر دهه ی 2000 و اوایل دهه ی 2010 بسیار داغ شد؛ زیرا در آن زمان اتصال IOT به سرعت در حال پیشرفت بود؛ اما بر خلاف تصور بسیاری از افراد، این دو فناوری مسیر متفاوتی را طی کردند. امروزه وای فای دایرکت به ندرت در اینترنت اشیا دیده می شود.

توضیح ساده ی وای فای دایرکت، اتصال بین دو دستگاه است که بخشی از یک شبکه بی سیم نیستند. اینترنت اشیا با فناوری های اتصال قدیمی تری مثل زیگ بی (Zigbee) تحت سلطه شبکه های وای فای قرار گرفت؛ اما وای فای دایرکت ترندی بود که به سرعت پشت سر گذاشته شد. ولی چرا وای فای دایرکت در IOT بازی داده نشد؟

علت ساده است. دستگاه های هوشمند امروزی نیازمند این هستند که به هم پیوسته و متصل باشند تا قابلیت مدیریت پیچیده تر را فراهم کنند. در یک خانه ی هوشمند، افرادی که در خانه حضور ندارند باید بتوانند به راحتی از راه دور به دستگاه های خانگی خود دسترسی پیدا کنند.

نبود امکان اتصال در مسافت های طولانی، موضوعی است که نقطه ضعف وای فای دایرکت محسوب می شود و مانع از حضور یافتن آن در اینترنت اشیا است. دلیل دیگری که وای فای دایرکت نمی تواند برای دستگاه های هوشمند مناسب باشد، وجود برخی مشکلات امنیتی است که با فعال شدن اتصالات خودکار مورد توجه قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>