اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاردانو


مرحله تعهد

در مرحله اول، انتخاب کننده مقدار تصادفی مخفی تولید می کند و سپس تعهد را تشکیل می دهد. تعهد پیامی شامل سهام رمزگذاری شده (برای مرحله بازیابی این نکته را در ذهن به خاطر بسپارید) و اثبات رازداری است. پس ازآن، انتخاب کننده تعهد را با کلید خصوصی خود امضا و شماره دوره را مشخص می کند و کلید عمومی اش را ضمیمه قرار می دهد.

به واسطه انجام این کار و ازآنجاکه کلید عمومی به آن متصل است، همه می توانند بررسی کنند چه کسی این تعهد را ایجاد کرده است.افزون بر این، می توان بررسی کرد تعهد به کدام دوره مربوط می شود. پس از انجام این کار، انتخاب کننده تعهداتش را به سایر انتخاب کنندگان می فرستد. درنهایت، هر انتخاب کننده تعهدات انتخاب کننده دیگر را جمع می کند. به عبارت دیگر، تعهدات وارد بلوک می شوند و به بخشی از زنجیره بلوک را تشکیل می دهند.

مرحله آشکار

مرحله دوم مرحله آشکار است. به تعهداتی مانند جعبه قفل شده فکر کنید که در آن راز و ارزش خاصی وجود دارد که می تواند قفل جعبه را باز کند. این مقدار خاص، روزنه یا دهانه نامیده می شود. این همان چیزی است که در این مرحله وجود دارد و انتخاب کنندگان دهانه خود را می فرستند. این دهانه ها نیز در بلوک قرار می گیرند و سپس بخشی از زنجیره بلوک می شوند.

مرحله بازیابی

سرانجام، مرحله بازیابی را داریم. در این زمان، انتخاب کننده هم تعهدات و هم دهانه هایی دراختیار دارد. بااین حال، برخی از انتخاب کنندگان ممکن است بدخواهانه عمل و تعهدات خود را بدون گذرواژه منتشر کنند و جعبه قفل شده را بدون کلمه عبور دراختیار سایرین قرار دهند.

به منظور دورزدن و غلبه بر این موضوع، انتخاب کنندگان صادق می توانند تمام سهام رمزگذاری شده را ارسال (همان طورکه در مرحله تعهد ذکر شد) و به راحتی اسرار را بازیابی کنند. بدین ترتیب، حتی اگر برخی از انتخاب کنندگان به روشی مخرب عمل کنند، سیستم همچنان کار خواهد کرد؛ ازاین رو، اوروبروس با پشت سرگذاشتن این موانع، تحمل گسل بیزانسی خود را به دست می آورد.

سرانجام، انتخاب کننده تأیید می کند تعهدها و گشایش ها باهم مطابقت دارند. وقتی این اتفاق می افتد، اسرار تعهدات استخراج می شود و یک نطفه (بذر) را تشکیل می دهد. نطفه یک رشته بایت است که به طور تصادفی ایجاد می شود. اکنون تمامی انتخاب کنندگان این نطفه را دارند. شاید با پیچیدگی این فرایند کمی گمراه شده باشید؛ بنابراین، بیایید برای لحظه ای مکث کنیم و بررسی کنیم درحال حاضر کجا قرار داریم.

ما رهبران اسلات را برای دوره بعدی انتخاب می کنیم. برای اطمینان از اینکه انتخابات تاحد ممکن مغرضانه باشد، به نوعی تصادف نیاز داریم. حال نطفه این تصادفی بودن را برای ما فراهم می کند و اکنون زمان انتخاب رهبران اسلات فرارسیده است. برای این کار از الگوریتم Follow the Satoshi (به اختصار FTS) استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>