اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تترا سدیم پیروفسفات اغلب اوقات پیروفسفات سدیم نامیده می شود و با نام اختصاری TSPP در گرید صنعتی و غذایی در دسترس است.

سدیم_پیروفسفات

این ماده در صنایع غذایی استفاده گسترده ای دارد و در فرآوری گوشت، غذاهای دریایی و تولید خوراک حیوانات مورد استفاده قرار می گیرد.

تترا سدیم پیروفسفات یک پودر یا گرانول سفید رنگ و بدون بو است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد. تترا سدیم پیروفسفات یک ماده شیمیایی است که از آنیون دی فسفات و کاتیون های سدیم تشکیل شده است.

کاربردهای پیروفسفات سدیم (تترا سدیم پیروفسفات):
پیروفسفات سدیم به عنوان عامل بافرکننده، امولسیفایر، قوام دهنده و افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

پیروفسفات سدیم در تولید خمیردندان و نخ دندان بکار می رود تا مقدار تارتار موجود در آنها را کنترل کند و از طرف دیگر با از بین بردن کلسیم و منیزیم بزاق از رسوب آنها بر روی دندان ها و ایجاد پلاک جلوگیری کند.

این ماده همچنین در ترکیب محلول های شستشوی دهان بکار می رود تا به کاهش پلاک های دندانی کمک کند.

این ماده گاهی اوقات در شوینده های خانگی برای جلوگیری از رسوب املاح بر روی لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد اما به دلیل داشتن فسفات تأثیر سوء بر محیط زیست دارد و باعث افزایش رشد جلبک ها می شود.

کاربرد تترا سدیم پیروفسفات در صنایع غذایی:
گرید غذایی این ماده که به عنوان افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد از نظر FDA ایمن شناخته می شود و در تولید داروها نیز بکار می رود.

تترا سدیم پیرو فسفات در فراوری گوشت ها برای حفظ رطوبت و جلوگیری از فساد استفاده می شود و در اکثر غذاهای کنسروی و آماده برای تثبیت بافت مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده برای ورآمدن خمیر به کیک ها و نان ها اضافه می شود و در ترکیب خوراکی های خاص مانند پنیرهای فرآوری شده بکار می رود.

تترا سدیم پیروفسفات سطح PH را در غذاهای فراوری شده متعادل کرده و تعادل اسید - باز ماده غذایی را حفظ می کند. این ماده شیمیایی ماندگاری مواد غذایی را افزایش داده و مزه خوراکیها را بهبود می بخشد.

تترا سدیم پیرو فسفات در آب حل می شود اما در اتانول نامحلول است و اغلب برای اصلاح پروتئین های موجود در ماده غذایی بکار می رود تا این ترکیبات بتوانند در طول ذخیره سازی، ذوب و پخت، رطوبت را در محصولات ابقاء کنند.

این ماده با مهار کاتیون های چند ظرفیتی که مسئول اکسیداسیون لیپیدها و تند شدن محصولات هستند ماندگاری مواد غذایی را افزایش می دهند. تترا سدیم پیروفسفات در صنایع تولید پنیر به بافری کردن PH کمک کرده و پروتئین های شیر را سریع تر منعقد می کند و امولسیون سازی را افزایش می دهد.

در محصولات حاوی گوجه یون آهن را مهار می کند تا از سیاه شدن ماده غذایی پس از پخت جلوگیری کند و به عبارتی رنگ ماده غذایی را تثبیت می کند.

ایمنی برای انسان:
به دلیل اینکه مقدار بسیار کمی این ماده در مواد غذایی بکار می رود این ماده اغلب ایمن در نظر گرفته می شود.

اما مطالعات نشان داده است هنگامیکه ترکیبات حاوی فسفات از جمله تترا سدیم پیروفسفات به عنوان افزودنی غذایی استفاده می شوند به طور متفاوتی سلامت را تحت تأثیر قرار می دهند زیرا سطح جذب آنها در بدن افراد مختلف متفاوت است.

مقادیر بالای فسفات با تسریع روند پیری و آسیب عروقی ممکن است سطح مرگ و میر عمومی و همچنین مرگ و میر افراد مبتلا به بیماریهای کلیوی و بیماریهای قلبی را سرعت ببخشد.

بنابراین محققان توصیه می کنند که افراد کمتر از غذاهای فرآوری شده که حاوی تترا سدیم پیروفسفات و افزودنی های فسفات دار دیگر هستند، استفاده کنند و بیشتر خوراکی های حاوی فسفات طبیعی را مصرف کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>