اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاردانو

وقتی نوبت به افزایش قابلیت همکاری با نظام مالی سنتی می رسد، کاردانو می خواهد روی سه مانعی تمرکز کند که باعث می شود دنیای رمزنگاری با آن ها ناسازگار باشد. این سه مانع را فراداده و اسناد و انطباق تشکیل می دهند.

مانع شماره یک: فراداده

فراداده به معنای داستان پشت معامله است. اگر علی 50 هزار تومان خرج کند، فراداده آن می تواند به شرح زیر باشد:

  • علی پول را برای چه کاری خرج کرد؟
  • علی آن پول را به چه کسی داد؟
  • علی کجا پول خرج کرد؟

این امر در فضای ارزهای رمزپایه به خوبی برنامه ریزی نشده؛ اما در بانکداری سنتی بسیار ضروری است. درحقیقت، این یکی از دلایل اصلی است که بیشتر نهادها برای ارسال ICO تلاش می کنند. آن ها به سادگی فراداده موردنیاز برای ارائه بانک ها را ندارند. در نظام مالی کنونی، فراداده فوق العاده مهم است؛ زیرا می تواند در اهدافی مانند کشف و شناسایی منابع و ایجاد سازمان داده های الکترونیکی مؤثر باشد.

علاوه براین، فراداده ها این امکان را فراهم می کنند که چگونه داده ها در میان سیستم های مختلف ردوبدل می شوند؛ ازاین رو، قابلیت همکاری بین طرفین را بهبود می بخشد و در حفاظت از منابع بسیار مفید است و به شناسایی خصوصیات و رفتار داده ها کمک می کند تا درصورت نیاز تکثیر شوند.

با این حال، مشکل فراداده این است که بسیار شخصی است و ازآنجاکه داده ها دائمی و شفاف در زنجیره بلوک ذخیره می شوند، با وضعیتی مواجه هستیم که می توان اطلاعات بسیار خصوصی را برای همیشه به بلاک چین پیوند دهد. یکی از مباحث اصلی که کاردانو درباره آن تحقیق می کند، این است که چگونه فراداده ها را به طور انتخابی به زنجیره متصل شوند.

مانع شماره دو: اسناد

اسناد همانند ابرداده ها، ازطریق انتساب نام افراد درگیر در معاملات مشخص می شود؛ اما آیا اساسا معامله خاصی به همه نسبت داده می شود؟ اگر بلاک چین انتساب را به طور دائمی به خود برطرف کند، حریم خصوصی افراد درگیر را بسیار خدشه دار می کند؛ ازاین رو، کاردانو در نظر دارد کاربران خود را قادر سازد که اسناد را در هر زمان که لازم باشد، پخش کنند.

مانع شماره سه: انطباق

مانع سوم انطباق است. انطباق شامل عواملی مانند KYC (مشتری خود را بشناسید)، AML (مبارزه با پول شویی)، ATF (تأمین مالی ضد تروریسم) و... است. همچنین، از انطباق برای بررسی مشروعیت معامله استفاده می شود. اساسا اگر مهدی به علی 50 هزار تومان بپردازد، از انطباق برای اطمینان از انجام ندادن معامله برای اهداف شرورانه (مثلا پول شویی) استفاده می شود.

درحالی که دنیای رمزنگاری در این زمینه واقعا مفید واقع نشده، در دنیای بانکداری بسیار حیاتی است که باید تاریخچه و مشروعیت هر معامله شناخته شود. آنچه کاردانو در حال تحقیق درباره آن است، چگونگی استفاده از فراداده و اسناد همراه با انطباق برای کمک به کاربران در هر زمانی است که آن ها به تعامل با بانک ها نیاز دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>