اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسید مالیک یک ترکیب آلی با فرمول مولکولی C4H6O5 است که در بدن همه ارگانیسم های زنده تولید می شود.

اسید_مالیک

اسید مالیک پودری سفید رنگ و کریستالی با بوی ضعیف و طعم اسیدی قوی است که به خصوص در سیب سبز وجود دارد و به همین دلیل جوهر سیب هم نامیده می شود.

اسید مالیک یک دی کربوکسیلیک اسید و مسئول مزه ترش اکثر میوه هاست که نمک ها و استرهای آن به عنوان مالات ها شناخته می شوند. این اسید نقش مهمی در بیوشیمی دارد و یکی از واسطه های چرخه کربس است.

این ماده در بسیاری از غذاهای آماده به عنوان افزودنی غذایی یافت می شود که هدف از مصرف آن در صنایع غذایی افزایش اسیدیته خوراکیها و بهبود طعم آنهاست. اسید مالیک همچنین برای تثبیت رنگ نیز به غذاهای آماده، ژله ها، مرباها و نوشیدنی ها اضافه می شود.

این ماده علاوه بر سیب و انگور به مقدار کم در میوه هایی مانند آلو، توت فرنگی، گوجه فرنگی و حتی موز، هویج، سیب زمینی وجود دارد و با طعم ترش، تلخ، قوی و نافذ قابل تشخیص است.

کاربردهای اسید مالیک در صنایع غذایی:
این اسید از نظر طعم شبیه به اسید سیتریک است و به عنوان یک طعم دهنده آنتی اکسیدان، یک عامل بافرساز و یک ماده شلات کننده در صنایع غذایی استفاده می شود.

این ماده به صورت سینرژیک با آنتی اکسیدانها برای جلوگیری از سفت شدن چربی ها و روغن ها استفاده می شود. بنابراین مصرف مقدار کم اسید مالیک در تهیه سس مایونز و سس های سالاد نه تنها عمر مفید این محصولات غذایی را طولانی تر می کند بلکه طعمی دلپذیر و کمی ترش به آنها می بخشد.

فواید اسید مالیک برای سلامتی:
این اسید در بدن انسان حین تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی به طور طبیعی تولید می شود و برای بهره مندی از تأثیرات مفید آن، مکمل اسید مالیک نیز تولید شده و در بازار موجود است.

برخی از مطالعات نشان داده است که مصرف این مکمل می تواند به برخی افراد در شرایط خاص کمک کرده و کیفیت زندگی آنها را بالا ببرد. در ادامه مقاله برخی از خواص این اسید برای بهبود وضعیت سلامت افراد شرح داده شده است:

مراقبت از پوست:
اسید مالیک هنگام استعمال بر روی پوست می تواند علائم پیری را از بین برده، سلولهای مرده را حذف کرده و پوست را آبرسانی کند. این ماده ممکن است با افزایش تولید کلاژن روند پیری پوست را معکوس کند.

عملکرد فیزیکی:
این اسید برای تقویت عملکرد ورزشی توسط افراد ورزشکار مصرف می شود. این ماده معمولا برای جذب بهتر کراتین مصرف می شود ولی خود اسید مالیک نیز می توان باعث افزایش تولید انرژی، افزایش استقامت و کاهش خستگی در طول تمرینات ورزشی شود.

سنگ کلیه:
این اسید پیش ساز سیترات است، ماده ای که به نظر می رسد از اتصال کلسیم به سایر مواد موجود در ادرار که سنگ کلیه را تشکیل می دهند، جلوگیری می کند. سیترات ممکن است با جلوگیری از چسبیدن ترکیبات مختلف موجود در ادرار از بزرگ تر شدن کریستال ها نیز جلوگیری کند.

همچنین ممکن است اسید مالیک با افزایش pH ادرار از تشکیل سنگ های کلیوی جلوگیری کند.

بهبود بیماری فیبرومیالژیا:
یک مطالعه مقدماتی که در سال 2015 نشان داد که مصرف اسید مالیک به همراه منیزیم به کاهش درد و حساسیت در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا کمک می کند ولی برای اثبات این اثر مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

رفع خشکی دهان:
خشکی دهان وضعیت آزاردهنده ای است که به دلایل مختلف از جمله ترس ممکن است رخ دهد. استفاده از اسپری اسید مالیک یک درصد خوراکی به عنوان یک راه درمانی علائم خشکی دهان را بهبود بخشیده و سرعت جریان بزاق را افزایش می دهند.

کاربرد اسید مالیک درصنایع داروسازی:
این اسید در چرخه های متابولیکی در بدن انسان، حیوانات و گیاهان تولید می شود و در تولید انرژی سلولی و ایجاد ساختار کربنی برای تشکیل آمینواسیدها نقش دارد.

بدن انسان به طور روزانه مقدار نسبتا زیادی از این اسید را تولید و تجزیه می کند. در فرمولاسیون دارویی اسید مالیک به عنوان یک ماده شیمیایی همه کاره استفاده می شود.

این ماده برای تولید شربت های سینه، پودرهای جوشان، خمیردندان، دهانشویه و تهیه محصولات مراقبت از پوست برای جوانسازی و بهبود مشکلات پوستی کاربرد دارد.

دوز مناسب برای مصرف روزانه اسید مالیک به عوامل مختلفی از جمله سن، وضعیت سلامتی و بسیاری از شرایط دیگر بستگی دارد ولی در حال حاضر اطلاعات کافی برای تعیین دوز استاندارد این ماده وجود ندارد.

اگرچه اسید مالیک به طورکلی ایمن در نظر گرفته می شود ولی از جمله عوارض مصرف زیاد آن می توان به سردرد، اسهال، تهوع و واکنش های آلرژیک اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>