اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بی کربنات پتاسیم (KHCO3) یک ماده معدنی قلیایی است که به صورت مکمل در دسترس است.

بیکربنات_پتاسیم

بی کربنات پتاسیم پودری سفید با طعم شور است که در آزمایشگاه های داروسازی به عنوان ماده جاذبه الرطوبه و منبع پتاسیم مورد استفاده قرار می گیرد.

پتاسیم یک ریزمغذی و الکترولیت مهم است که در بسیاری از غذاها یافت می شود. میوه ها و سبزیجاتی مانند موز، سیب زمینی و اسفناج منابع عالی پتاسیم هستند. پتاسیم برای سلامت سیستم قلب و عروق، داشتن استخوان های قوی و انقباض عضلات ضروری است.

پتاسیم می تواند با اثرات منفی غذاهای خیلی اسیدی مقابله کرده و به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

بی کربنات پتاسیم به صورت سنتتیک برای مقاصد تجاری توسط کلرید پتاسیم که یک ماده معدنی طبیعی است، تولید می شود و کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارد.

کاربردهای بی کربنات پتاسیم:
بی کربنات پتاسیم سالهاست که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب برای تنظیم اسیدیته خوراکی ها و به عنوان ماده بافرکننده در بسیاری از مواد غذایی از جمله صنعت نان، تولید نوشابه ها و شیرینی پزی استفاده می شود.

این ماده شیمیایی برای تولید شیشه، صابون و کاهش سختی آب مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در ترکیب قرص های جوشان وجود دارد و برای برطرف کردن کمبود پتاسیم بدن که می تواند ناشی از سوء تغذیه، تهوع و استفراغ، اسهال یا مصرف داروهایی مانند دیورتیک ها باشد به صورت مکمل در دسترس است.

از این ماده می توان برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه استفاده کرد. مصرف بیکربنات پتاسیم در کنار تغییر رژیم غذایی و افزایش مصرف مایعات، نیاز به جراحی برای حذف سنگ های کلیوی را کاهش می دهد.

مطالعات مختلف نشان داده است که مصرف این ماده شیمیایی مانع از دست رفتن کلسیم استخوان ها شده و در افراد مسنی که مستعد پوکی استخوان هستند، می تواند برای تقویت استخوان ها مفید باشد.

همچنین بی کربنات پتاسیم می تواند به کاهش فشارخون کمک کرده و برای سلامت قلب و عروق افراد مبتلا به این عارضه مفید است و خطر سکته را در افراد کاهش می دهد.

این ماده شیمیایی همچنین برای خشک کردن و فرآوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در فرمولاسیون جوهرها و تونرها، مواد ضدعفونی کننده و محصولات شوینده و بهداشتی نیز بکار می رود.

سایر کاربردهای بیکربنات پتاسیم عبارتند از:

  • کمک به ور آمدن و پف کردن خمیر در پخت نان و شیرینی.
  • کم کردن اسیدیته نوشیدنی ها برای بهبود طعم آنها.
  • خنثی کردن اسید در خاک و کمک به رشد محصولات.
  • کمک به بهبود طعم آب های بسته بندی شده در بطری.
  • استفاده به آن ماده قارچ کش و ضد کپک در بسیاری از محصولات.

ایمنی بیکربنات پتاسیم:
همه نمک های کربنات از نظر FDA برای سلامت انسان ها ایمن شناخته می شوند و در حال حاضر هیچ مدرکی در رابطه با اینکه بی کربنات پتاسیم یا سایر نمک های پتاسیم برای سلامتی مضر هستند وجود ندارد.

البته ایمنی این مواد تنها در صورت مصرف متعادل و مجاز ایمن شناخته شده است و قطعا مصرف بیش از حد آنها با عوارضی همراه خواهد بود.

علاوه بر این مصرف مکمل های این ماده شیمیایی برای افرادی که مبتلا به بیماریهای کلیوی هستند مجاز نیست و همه افراد قبل از مصرف این مکمل ها باید با پزشک مشورت کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>