اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آنتی کیک غذایی یک افزودنی غذایی است که از تشکیل توده در مواد غذایی جلوگیری می کند.

آنتی_کیک

آنتی کیک در محصولات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد آنتی کیک غذایی یک افزودنی غذایی است که از تشکیل توده در مواد غذایی جلوگیری می کند. آنتی کیک در محصولات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

آنتی کیک غذایی یک افزودنی غذایی است که از تشکیل توده در مواد غذایی جلوگیری می کند. آنتی کیک در محصولات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که برخی از آنها عبارتند از قهوه، کاکائو، پودرهای سوپ، پودر شیر و خامه، پنیر، بستنی های یخی، بیکینگ پودر، شکلات مایع، نمک خوراکی و میوه ها و سبزیجات کنسرو شده.

آنتی کیک در واقع به ترکیبات انهیدراتی اشاره دارد که به مقدار کم به خوراکی های خشک اضافه می شوند تا از تجمع ذرات به شکل توده جلوگیری کرده و شکل پودری آنها را حفظ کنند.

بدون وجود آنتی کیک سوپ های آماده، شکلات داغ، قهوه و نسکافه به راحتی آماده نشده و شکل روان نخواهند داشت.

این ترکیبات ضد کلوخه با پوشاندن ذرات خشک از آنها محافظت کرده و مانع جذب رطوبت توسط آنها می شود. این افزودنی ها نه تنها در مواد غذایی مصرفی انسان بلکه برای خوراک دام و طیور و همچنین در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

آنتی کیک به مقدار خیلی کم در پودرها و مواد غذایی مانند نمک، ادویه ها، ترشیجات، آرد، قند و حتی داروها، مواد آرایشی، کودهای شیمیایی و مواد شوینده مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید مصرف ترکیبات آنتی کیک در صنایع غذایی:
در صنایع غذایی افزودن این ترکیبات ضد کلوخه به جلوگیری از چسبندگی مواد اولیه و محصول نهایی هنگام بسته بندی کمک می کند.

بدون استفاده از این ترکیبات مواد تشکیل دهنده کوکی ( آرد، شکر، بیکینگ پودر و..) با گذشت زمان سخت شده و برای تولید حجم انبوه محصولات، کیفیت و کارایی خودشان را از دست می دهند.

بسیاری از محصولات غذایی که به شکل پودر و گرانول هستند تمایل به جذب آب و چسبیدن به یکدیگر دارند. از نمک خوراکی گرفته تا سوپ های فوری مستعد این وضعیت هستند و تشکیل توده باعث سخت شدن استفاده از آنها می شود.

این ترکیبات معمولا در موادی به کار می روند که مستعد تجمع و توده شدن هستند مانند شکر یا آرد. این مواد با متبلور شدن ساختارهای جامدی را تشکیل می دهند که به راحتی با سایر اجزاء ترکیب، مخلوط نشده و از چسبیدن سایر مواد به یکدیگر جلوگیری می کنند.

بسیاری از محصولات طبیعی مانند تالک، بنتونیت و همچنین دی اکسید سیلیکون و برخی از سیلیکات ها جزء آنتی کیک های مورد استفاده هستند که بدون ایجاد تغییر در ترکیب مواد غذایی فقط باعث جلوگیری از توده ای شدن محتویات آنها می شوند.

به طورکلی دو نوع ترکیب آنتی کیک وجود دارد طبیعی و سنتتیک. اکثر آنتی کیک ها سنتتیک هستند و از ترکیباتی مانند دی اکسید سیلیکون یا منیزیم و استئارات کلسیم (اسیدهای چرب اشباع جامد) ساخته می شوند.

همچنین تولید کنندگان این مواد آنتی کیکهای ارگانیک و ضد آلرژی را از منابع طبیعی مانند برنج تولید می کنند.

انواع آنتی کیک و کاربرد آنها:
آنتی کیکها اکثر نمک هستند یکی از پر مصرف ترین و پر فروش ترین آنها آلومینوسیلیکات سدیم است که به نمک خوراکی و انواع آرد اضافه می شود.

دی اکسید سدیم آنتی کیک دیگری است که در پودر تخم مرغ استفاده می شود. سیلیکات کلسیم برای محدود کردن حرکت روغن و جلوگیری از جذب رطوبت به آنها اضافه می شود.

مانیتول معمولا در آدامس ها و سایر محصولات بکار می رود و از چسبیدن آنها به یکدیگر جلوگیری می کند. سلولز آنتی کیک موجود در پنیر است و اسید استئاریک به عنوان پوشش خوراکی برای جلوگیری از تعامل آب با سایر اجزاء ماده غذایی بکار رفته و باعث افزایش ماندگاری خوراکی ها می شود.

تولید کنندگان مواد غذایی اغلب طی فرآیند تولید از مواد آنتی کیک برای تولید بهینه استفاده می کنند. کاهش توده ها و جذب آب توسط مواد اولیه به معنای کاهش هزینه برای شکر، آرد و سایر مواد اصلی موجود در شیرینی هاست.

ایمنی ترکیبات آنتی کیک برای انسان:
FDA ایمنی مواد آنتی کیک موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها را تائید می کند زیرا آنها ارزیابی های سرسختانه ای را قبل از تائید پشت سر گذاشته اند.

بنابراین همه ما موقع پخت کیک های خانگی باید عمیقا از پیشرفت تکنولوژی تشکر کنیم که به راحتی می توانیم با مواد اولیه آماده بدون دردسر توده شدن و چسبیدن مواد به یکدیگر کیک بپزیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
طیبه معاف :
۵۰۰ تندشکر کلوخه نیاز دارم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>