اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چیا

چیا را می توان توسط لپ تاپ ها، کامپیوتر های خانگی، شبکه های سازمانی و حتی رزبری پای استخراج کرد. هرچند که در ادامه توضیح خواهیم داد اگر از سیستمی قوی برای فارمینگ استفاده نکنید، عملا انجام این کار به صرفه نخواهد بود.

برای پلات کردن هر 101 گیگابایت حافظه، 356 گیگابایت فضای ذخیره سازی موقت موردنیاز است که پس از اتمام کار این فضای موقت آزاد می شود. در هنگام پلات کردن به CPU و رم بالایی موردنیاز است؛ اما پس از اتمام فرایند پلاتینگ می تواند هارد درایو را از سیستم قوی جدا کرده و به سیستمی با مشخصات پایین تر انتقال داد، زیرا در الگوریتم فضا و زمان نیازی به سخت افزارهای پردازشی قوی نیست.

نکته ی مهم در هنگام استخراج چیا، اتمام هرچه زودتر فرایند زمان بر پلاتینگ است؛ زیرا با توجه به رشد بسیار سریع شبکه ی چیا، افزایش حافظه ی اختصاص داده شده به شبکه و اینکه فارم موفق، رابطه ی مستقیمی به میزان فضای اختصاص داده شده به شبکه دارد، هرچه فارمر دیرتر وارد فرایند فارمینگ شود، شانس کمتری برای فارم کوین های چیا پیدا خواهد کرد.

برای اتمام سریع تر فرایند پلاتینگ، فارمرها از حافظه های پرسرعت SSD و NVMe به عنوان فضای ذخیره سازی موقت استفاده می کنند. اگرچه پس از اتمام فرایند پلاتینگ، می توان SSD یا NVMe را از سیستم جدا کرد و استخراج را روی هارددیسک معمولی ادامه داد اما این حافظه های پرسرعت دارای عمر محدود هستند. برای مثال دیده شده است که SSD یک ترابایت تنها چهل روز پس از فرایند پلاتینگ خراب شده است. همچنین گارانتی این حافظه های پرسرعت در صورت استفاده برای فارم چیا باطل می شود.

ذخیره استراتژیک چیا چیست؟

چیا دارای استراتژی pre-farm است که بدین معنی که شرکت توسعه ی دهنده ی چیا برای مقابله با نوسان و کمک به ثبات و رشد شبکه، مقدار زیادی از موجودی کوین ها را در هنگام انتشار ذخیره کرده است، این استراتژی به این شرکت اجازه قرض دادن کوین های چیا و کسب بهره از وام را می دهد، بازپرداخت وام به صورت رمزارز چیا دریافت خواهد شد که به نوبه ی خود به رشد و به کارگیری هرچه بیشتر این رمزارز کمک خواهد کرد.

پاداش فارم یک بلاک و تورم در چیا

پس از فرایند pre-farm، هر 10 دقیقه، 64 چیا قابل فارم است. تا 12 سال، هر سه سال یک بار پاداش فارم چیا نصف می شود. از سال سیزدهم به بعد، پاداش فارم چیا مقدار ثابت 4 چیا در هر ده دقیقه خواهد بود. این کار باعث کاهش نرخ تورم در این رمزارز خواهد شد. تورم چیا 22 سال پس از انتشار شبکه ی اصلی، با نرخ 0٫5 درصد کاهش می یابد.پاداش فارم چیا در حال حاضر مقدار ثابت 2 رمزارز چیا (XCH) به ازای هر بلاک است.

آیا چیا به هارددرایوها آسیب می زند؟

در عمل دیده شده است که فارمینگ چیا به حافظه ها مخصوصاً SSD-هایی که برای پلاتینگ استفاده می شود، آسیب می رساند. در همین راستا، سرویس ابری آلمانی Hetzner استخراج چیا روی سرورهای خود را ممنوع کرده است و گفته است که فارمینگ چیا ممکن است باعث خرابی درایوهای حافظه شود. اگرچه خالق چیا، برام کوهن گفته است، تا زمانی که از هارددیسک ها (HDD) و SSD-های کلاس تجاری استفاده شود، خرابی رخ نخواهد داد، او در توییتی ادعا کرده است:

اگر با هارد دیسکی قدیمی یا SSD کلاس تجاری اقدام به پلات کنید، درایو آسیبی نخواهد دید. پلاتینگ با هارد درایوها، شامل آن هایی که پلاتتان را روی آن باقی می گذارید، به خوبی عمل می کند. این فرایند کمی آرام تر است؛ اما مشکلی ایجاد نمی کند.با وجود این ادعا، اگر فارم چیا باعث خرابی حافظه شود، این امر باعث افزایش زباله های سخت افزاری و لطمه وارد کردن به ادعای سبز بودن این رمزارز خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>