اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چیا

فارمی مناسب برای چیا، به تمامی قطعات یک سیستم کامپیوتری معمولی نیاز دارد. چیا را می توان با سیستم عامل های ویندوز، MacOS و لینوکس استخراج کرد. فرایند پلاتینگ چهار مرحله دارد که هر مرحله نیازمند CPU، رم و حافظه ی ذخیره سازی متفاوتی است.

هر پلات در فضای ذخیره سازی موقتی ایجاد شده و سپس به فضای دائمی انتقال باید. هرچند که فضای موقت و دائمی می تواند یکسان باشد؛ اما همان طور که گفته شده برای شروع سریع تر فرایند فارمینگ بهتر است برای فضای موقت از SSD یا M.2 NVMe و برای فضای دائمی از هارددیسک ها (HDD) که ارزان تر هستند و عمر بیشتر در فارمینگ دارند، استفاده کرد، حتی HDD با سرعت 5400 rpm نیز کافی است.

حداقل فضای ذخیره سازی موقت 370 GB و حداقل فضای ذخیره سازی دائم 100 GB است.برای فارمینگ CPU تک هسته ای نیز قابل استفاده است اما تعداد هسته ها و نخ های بیشتر امکان پلاتینگ موازی (Parallel Plotting) را امکان پذیر می کند. در حالت ایده آل پردازنده Core i7 و بالاتر، سرعت پلاتینگ را بالاتر می برد.برای پلاتینگ موازی، علاوه بر CPU، رم بالا مورد نیاز است. حداقل 4 گیگابایت رم برای فارمینگ موردنیاز است؛ اما مقادیر بالاتر از 16 گیگابایت پیشنهاد شده و در حالت ایده آل بهتر است 32 تا 64 گیگابایت رم استفاده کرد.


پلاتینگ موازی در چیا

به صورت کلی، اگر می خواهید سخت افزاری تهیه کنید که بیشتر تعداد پلات را به طور هم زمان ایجاد کند، باید از بالاترین مقدار CPU، رم و از حافظه های ذخیره سازی پرسرعت که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، استفاده کرد اما زمان پلاتینگ بسته به پیکربندی های انجام گرفته و سخت افزارهای انتخاب شده متفاوت است.

برای استخراج (فارم) چیا حداقل به چقدر فضای هارددیسک نیاز است

هر واحد از فضای ذخیره سازی در چیا یک پلات نام دارد، هر پلات چیا 101 گیگابایت حافظه نیاز دارد، هرچه پلات بیشتری داشته باشید، شانس برنده شدن شما در رقابت استخراج بیشتر خواهد شد. از طرفی برای پلات کردن 101 گیگابایت حافظه، 365 گیگابایت فضای ذخیره سازی موقت موردنیاز است که پس از اتمام کار این فضای موقت آزاد می شود.

آیا فارم چیا به صرفه است؟

شبکه ی چیا به سرعت در حال بزرگ شدن است و به همین دلیل قبل از خرید قطعات و آماده سازی فارم باید به دقت در این رابطه تحقیق کرد. از سایت chiacalculator می توانید درآمد تقریبی چیا به ازای تعداد پلات ها را محاسبه کنید. در این وب سایت می توان سختی شبکه و رشد شبکه را نیز در محاسبات اعمال کرد.

توجه کنید که به دلیل افزایش ناگهانی قیمت هارد درایوها، باید قبل از خرید، قیمت این قطعات را مقادیر جهانی مقایسه کنید تا در حباب اقدام به خرید نکرده و متحمل ضرر نشوید. از طرفی رمزارز چیا دارای نوسان بوده و این امر نیز باید در محاسبات در نظر گرفته شود. همچنین باید به یاد داشت که کسب پاداش در فرایند چیا امری شانسی است، یعنی پس از خرید قطعات، اتمام پلاتینگ و آغاز فارمینگ تضمینی وجود ندارد که فورا پاداش بلاک نصیب شما شود و با رشد شبکه شانس شما پایین تر نیز می آید.

سختی شبکه چیا

سختی شبکه به تعداد گردش ها در الگوریتم اثبات زمان بستگی دارد و این پارامتر می تواند افزایش یا کاهش بیابد. اگر بلاک ها سریع تر یا آهسته تر از مقدار مورد انتظار استخراج شوند، طبق فرمول بیان شده در گرین پیپر (معادل وایت پیپر یا مقاله ی سفید در سایر رمزارزها) سختی اصلاح می شود. هرچه فارمرها مقدار بیشتری حافظه در اخطار شبکه قرار دهند سختی شبکه بالاتر و شانس استخراج پایین تر می آید. از این لینک می توان سختی شبکه ی چیا را مشاهده کرد.

استخر استخراج چیا

با افزایش حجم ذخیره سازی شبکه ی چیا، کار فارمینگ برای یک فارمر تنها سخت تر می شود. در حالت solo mining، زمانی که شبکه به یک اگزابایت برسد، فارمری با فضای 10 ترابایت، تنها 0٫0001 درصد شانس بردن یک بلوک در 20 روز را دارد، این فرض در صورتی است که فارمر خوش شانس باشد، در غیر این صورت باید چندین ماه منتظر باشد. حال شرایط برای فارمری با کمتر از 10 ترابایت به مراتب بدتر است و باید زمان بسیار بیشتری صرف کند.

حال اگر فارمری به استخر استخراجی بپیوند، می تواند شانس خود را برای استخراج بالاتر ببرد. استخرهای استخراج مجموع تعداد بسیار زیادی استخراج کننده هستند که با به اشتراک گذاشتن توان خود، شانس خود را برای استخراج بلاک بالاتر می برند. یکی از مزایای استخر این است که به محض متصل شدن به یک استخر (pool)، استخر به میزان مشارکت فرد، پاداش اختصاص داده و آن را به صورت دوره ای به ولت شخص می ریزد.

استخر اختصاصی چیا با نام PoolChia، توسط وب سایت رسمی چیا پشتیبانی می شود، از طریق نرم افزار بلاک چین چیا قابل دسترسی است و نیازی به نصب برنامه ای جداگانه روی سیستم نیست. برای مشاهده ی اطلاعات بیشتر در مورد استخر چیا به این لینک مراجعه کنید.

در هنگام نوشتن این مقاله، استخر رسمی چیا در نسخه ی بتای قرار دارد و مشارکت کنندگان باید قبل از اتصال مقدار اندکی چیا در ولت خود داشته باشند. برای به دست آوردن مقداری چیا از فاست چیا و کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید. باید توجه داشت در صورت اتصال به استخر چیا، پلات هایی که قبلاً در حال solo farming ساخته شده اند باید پاک شده و مجدداً اقدام به ایجاد پلات کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>