اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سانست یلو یک افزودنی غذایی زرد رنگ است که از هیدروکربن های آروماتیک مبتنی بر نفت به دست می آید.

رنگ_سانست

یک رنگ منو آزو سولفوناته مصنوعی است که متعلق به رنگ های دسته آزو است و مصرف آن با سرکوب سیستم ایمنی، اگزما، سرطان و میگرن در ارتباط است.

سانست یلو برای تولید بالاترین کیفیت رنگ زرد در سس ها، میوه های خشک شده و اسنک ها مورد استفاده قرار می گیرد. با اینکه مصرف این افزودنی غذایی در انگلیس متداول است اما مصرف آن در نروژ و فنلاند ممنوع شده است.

رنگ سانست یلو در محصولات مختلفی که به رنگ زرد، نارنجی یا قرمز هستند، یافت می شود.

سانست یلو فقط برای ایجاد رنگ نارنجی و زرد بکار نمی رود بلکه در ترکیب با عصاره های دیگر برای ایجاد رنگ قهوه ای جذاب در شکلات، کارامل و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود.

این ماده شیمیایی معمولاً در غذاهای تخمیر شده که قبل از آماده سازی نیاز به گرم شدن دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای رنگ غذایی سانست یلو:
نام کامل سانست یلو دی سدیم 2-هیدروکسی 1- (4-سولفونات وفنیل ازو) نفتالین-6-سولفونات است. نمک های کلسیم و پتاسیم این ترکیب نیز به عنوان رنگ غذا در اروپا مجاز شناخته می شوند.

سانست یلو یکی از انواع رنگ های غذایی است که در انواع مواد غذایی، داروها و مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

سانست یلو یک رنگ مصنوعی مضر است که باعث آلرژی زایی و عوارض جانبی متعدد می شود. این رنگ به طور قابل توجهی در آماده سازی مواد غذایی مختلف استفاده می شود و کریستال های نارنجی - قرمز آن در آب و اتانول محلول هستند.

شایان ذکر است که این رنگ در معالجه بیماری های متابولیک استخوانی، اختلالات پوستی، بیماری های تنفسی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند در مقادیر غیر سمی پاسخ های عملکردی سلول های طحال را تغییر دهد. سانست یلو سرکوب سیستم ایمنی را تشدید کرده و بیان نسبی گیرنده های سطحی سلولهای B و T می تواند با مصرف این رنگ تغییر کند.

سانست یلو همچنین برای تشخیص تجزیه پذیری زیستی بی هوازی رنگ های آزو در سیستم های راکتوری مورد استفاده قرار می گیرد.

عوارض جانبی مصرف:
عوارض جانبی این رنگ در انسان ها شامل (کهیر)، رینیت (آبریزش بینی)، احتقان بینی، حساسیت، بیش فعالی، تومورهای کلیوی، آسیب کروموزومی، درد شکم، تهوع و استفراغ، سوء هاضمه و عدم تشخیص طعم غذا است. مطالعات حیوانی نشان داده است با مصرف این رنگ شیوع تومورها در حیوانات افزایش یافته است.

به نظر می رسد که مصرف سانست یلو باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و یا عدم تحمل، به ویژه در بین افرادی می شود که دچار عدم تحمل آسپیرین هستند.

باتوجه به عوارض فوق مصرف این رنگ برای کودکان توصیه نمی شود و از طرفی تحقیقات نشان داده است که مصرف سانست یلو باعث اختلالات رفتاری همچون بیش فعالی در کودکان می شود.

از نظر سازمان بهداشت جهانی رنگ های غذایی یکی از مضرترین افزودنی های غذایی موجود در بازار هستند.

این افزودنی ها در اسنک ها، کراکرها، پنیرهای طعم دار، پودرهای ژله، بستنی ها، غلات و بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار می گیرند.

تعداد زیادی از مطالعات حیوانی نشان داده است که مصرف رنگ های مصنوعی در مواد غذایی می تواند سرطانزا باشد.

این رنگ با افزایش خطر ابتلا به سرطان، بیش فعالی و تغییرات رفتاری، نوسانات خلقی، اختلالات خواب، سردرد و فشارخون در ارتباط است و تأثیر منفی بر سلامت پوست، دستگاه گوارش، قلب و مجاری تنفسی می گذارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>