اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تگزاپون نام تجاری ترکیب شیمیایی سدیم لوریل اتر سولفات با فرمول NaC12H25SO4 است. تگزاپون به دلیل خواص کف کنندگی در درجه اول به عنوان یک سورفاکتانت در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

تگزاپون

تگزاپون نوعی سورفاکتانت آنیونی بی رنگ با عملکرد عالی است که خواص دترجنتی، امولسیفایر و شکل پذیری فوق العاده ای دارد.

این ماده، خمیری چسبناک، زرد رنگ و فاقد بو است که می تواند به راحتی در آب حل شود. تگزاپون مقاومت خوبی در آب سخت دارد و زیست تخریب پذیر است.

این ماده به راحتی با استفاده از نمک غلیظ می شود و با توجه به پایداری و کاربرد ساده، در طیف گسترده ای از مواد شوینده به عنوان یک ماده فعال در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

محتوای نمک تگزاپون بسیار پایین است بنابراین در حالت محلول یا رقیق شده با آب، ویسکوزیته بسیار پایینی دارد اما به راحتی می توان ویسکوزیته آن را با کلرید سدیم و آلکانول آمیدها تنظیم کرد.

کاربردهای تگزاپون در صنایع مختلف:
تگزاپون معمولا ترکیبی از سولفات سدیم آلکیل است که می تواند کشش سطحی آب در محلول های آبی کاهش دهد. تگزاپون برای افزایش رطوبت و به عنوان ماده دترجنت در مواد آرایشی، دارویی و خمیردندان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تگزاپون در انواع معمولی ( N70) و صدفی تولید می شود که نوع صدفی آن در تولید شامپوها و صابون های مایع مورد استفاده قرار می گیرد. نوع معمولی به صورت خمیر است و در تولید شوینده های شفاف، پاک کننده های پوست، پاک کننده صورت، صابون، ، شامپو بدن با ویسکوزیته متوسط تا بالا استفاده می شود.

این ترکیب شیمیایی به دلیل محتوای بالای دترجنت فعال برای تولید محصولات غلیظ یا مواد خام با سطح پایین آب بسیار مناسب است.

تگزاپون نقش بزرگی در تولید صابون مایع دارد و عملکرد اصلی این ماده شیمیایی تقویت کننده کف در این محصولات است.

ویژگی های خاص تگزاپون:
این ماده یک اتر سولفات بسیار فعال است که از یک الکل چرب خاص که به طور میانگین حاوی 2 مول اتیلن اکسید است، تولید می شود.

تگزاپون حاوی هیچ گونه اتیل یا ایزوپروپیل الکل نیست که خطر آتش سوزی را از بین می برد. این بدان معناست که نیازی به استفاده از مواد ضد انفجار ویژه، تجهیزات و مناطق ذخیره سازی خاص برای این ماده نیست.

این ترکیب شیمیایی حداکثر 2.50% حاوی الکل غیر اشباع و 9-7 PH است. تنظیم ویسکوزیته این ماده می تواند با آمونیوم یا کلرید سدیم صورت بگیرد و تنظیم PH آن نیز معمولا با اسید سیتریک در مقادیر 6 و 7 صورت می گیرد.

تگزاپون با دیگر آمفوترهای آنیونی و کاتیونی و بیشتر صمغ های طبیعی و مصنوعی سازگار است.

تگزاپون باید در برابر یخ زدگی و رطوبت محافظت شود و در ظروف باز نشده تا یکسال قابل نگهداری است. دمای مناسب برای نگهداری این ماده زیر 30 درجه سانتی گراد تا 10 درجه است که بستگی به PH آن دارد. این ماده باید در جای خشک و خنک و دور از آفتاب و باران نگهداری شود.

ایمنی برای انسان:
برای پیشگیری از هر عارضه ای باید از تماس تگزاپون با پوست، چشم و تنفس بخارات آن خودداری کنید. این ماده در ترکیب مایع ظرفشویی، مواد تمیز کننده و همچنین مواد شوینده سبک وجود دارد.

تگزاپون هم مانند هر ماده شیمیایی دیگری می تواند پوست را تحریک کند ولی از نظر FDA برای مصرف کننده خطری ندارد زیرا با DNA واکنش نمی دهد. بنابراین برای جلوگیری از تحریکات پوستی هنگام کار با این ماده شیمیایی یا هنگام استفاده از مایع ظرفشویی باید از دستکش استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>