اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن سیلیکون اصطلاحی است که عموما برای توصیف گروهی از ترکیبات پلیمری و مونومری آبگریز بکار می رود که از پیوندهای سیلیکون- اکسیژن تشکیل شده و ارگانوسیلوکسان نامیده می شوند.

روغن_سیلیکون

روغن سیلیکون به دلیل پایداری بالا، تحمل حرارتی، غیرسمی بودن، کشش سطحی پایین و قدرت انتشار زیاد یک ماده کاملا شناخته شده و مفید برای صنایع مختلف است.

روغنهای سیلیکون یک زنجیره خطی از واحدهای تکرار شونده سیلوکسان (-Si-O) و انواع زنجیره های جانبی است که به دلیل چسبندگی و توانایی دفع آب، روغن نامیده می شود.

انواع مختلفی از این روغن سیلیکون با قیمت خرید و فروش بسیار متفاوت وجود دارد که اختلاف عمده آنها، وزن مولکولی، طول زنجیره خطی، ساختار شیمیایی گروه های جانبی و انتهای زنجیره است. از این رو، هر یک از انواع روغن سیلیکون دارای خصوصیات شیمیایی و فیزیکی خاص است.

این ماده ابزار مهمی در عمل جراحی چشم است زیرا آنها قادر به جابه جایی مایعات آبکی سطح شبکیه و حفظ یکپارچگی بین شبکیه و اپیتلیوم رنگی آن هستند. برای درک این قابلیت، شناخت ویژگی های روغن سیلیکون بسیار مهم است.

این ماده از آب سبک تر است و در زمینه صنعتی خواص چسبندگی خوبی برای زوایای تماسی دارد و برای مدت طولانی پایدار و مقاوم است.

ویژگیهای روغنهای سیلیکون:
روغن سیلیکون در ماشین و نیز تردمیل ورزشی در درجه اول به عنوان روان کننده، روغن های مایع حرارتی یا مایعات هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرد.

آنها اینعایق الکتریکی عالی هستند و برخلاف آنالوگ های کربنی خود، قابل اشتعال نیستند. ثبات دمایی و خصوصیات انتقال حرارت آنها باعث می شود که به طور گسترده ای در آزمایشگاه ها برای گرمایش حمام ها و در خشک کن های یخچال به عنوان مبرد مورد استفاده قرار بگیرند.

دسته ای از این روغن ها که به عنوان سیکلوسیلوکسان شناخته می شوند خواص بسیار مشابهی با سایر مایعات سیلوکسان غیرحلقوی دارند اما نسبت به آنها فراریت بیشتری دارند که باعث می شود در محصولات آرایشی - بهداشتی مانند ضد عرق ها مورد استفاده قرار بگیرند.

برخی روغن های سیلیکونی مانند سیموتیکون به دلیل کشش سطحی پایین ضد کف های قوی هستند و در کاربردهای صنعتی مانند تقطیر یا تخمیر که مقادیر زیاد فوم ( کف) می تواند مشکل ساز باشد، مورد استفاده قرار می گیرند.

این روغن ها گاهی اوقات به برای جلوگیری از کف بیش از حد در هنگام سرخ کردن به روغن های پخت و پز اضافه می شوند. روغنهای سیلیکونی که به عنوان روان کننده مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند به صورت غیرعمدی در فرآیندهایی که تولید فوم مورد نیاز است مانند تولید فوم های پلی اوراتان اختلال ایجاد کنند.

کاربردهای روغن سیلیکون:
قیمت خرید و فروش روغن سیلیکون بسته به ویسکوزیته متفاوت هست و هر چه شماره روغن سیلیکون افزایش می یابد غلیظ تر و گرانتر می شود.

این ماده مایعی شفاف، بی بو و بی مزه است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد حتی روغن سیلیکون در تردمیل ورزشی و ماشین برای روغن کاری بعلت تحمل دما استفاده می شود.

روغن سیلیکون در نقاشی در تکنیک آبستره با اکریلیک برای ایجاد طرح و نقش سلولی یا آبستره سلولی) کاربرد زیادی دارد.

این ماده می تواند در فرآوری غذاها، بسته بندی آنها، تولید روکش، ظروف و بطری در صنایع غذایی استفاده شود و به این منظور گریدهای متفاوتی از روغن سیلیکون در دسترس است.

داروهایی که برای از بین بردن نفخ استفاده می شوند اغلب حاوی روغن سیلیکون هستند. این ترکیبات در اشک های مصنوعی و محصولاتی که برای آسیب دیدگی چشم استفاده می شوند مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این ماده در پزشکی عمومی و جراحی ها نیز کاربرد دارد. روغنهای سیلیکون به دلیل خاصیت آبگریزی و روان کنندگی، ترکیبی مناسب برای نگهداری از ابزارهای جراحی محسوب می شود.

روغنهای سیلیکون به دلیل ویژگی براق کنندگی برای تولید لاستیک و پلاستیک، تولید پولیش، واکس ها و صنایع خودروسازی و هوافضا مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده برای تسریع فرآیند تخمیر در کارخانه های دلسترسازی، پرداخت کاری نرم منسوجات، تولید کرم و پمادها و محلول های ضد زنگ استفاده می شود. روغن سیلیکون به عنوان روان کننده کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد و مقاومت حرارتی و برودتی این ماده کاربرد این ماده را بسیار راحت تر کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>