اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کابل

مدت ها از زمانی می گذرد که نیروی برق، به خانه های ما ایرانیان وارد شد. هم چنین از تولید و به کارگیری این نیرو در مسیر راه اندازی و توسعه صنایع مختلف نیز، سال ها طی شده است. در این مدت شرکت ها و کارخانجات زیادی، در زمینه تولید و عرضه خدمات مرتبط با نیروی الکتریسیته تأسیس و به موازات آنها دیگر صنایع نیز پای به میدان پیشرفت و ترقی گذاشته اند.

نیروی محرکه منازل، کارگاه ها و بسیاری از این کارخانجات، جریان الکتریسیته بوده و هست. وجود کابل و سیم، مانند رگ های حیات بخش، رشد و پیشرفت را در عرصه های مختلف رقم می زند. در این میان طی سال ها، برندهای گوناگون تولید کابل و سیم، در رقابتی سالم و تنگاتنگ به تولید محصولاتی با سطوح کیفی متنوع پرداخته اند. بسته به میزان رضایت عموم از این تولیدات، محبوبیت این برندها نیز بیشتر شده است. با توجه به تعداد بالای این برندها و شرکت های تولیدی، فرصت ذکر نام همه آنها در این مطلب کوتاه وجود ندارد.

در این بخش، به معرفی 10 برند محبوب سیم و کابل برق ایرانی می پردازیم که برتری و محبوبیت خود را، در قالب کیفیت محصولات به مردم ارائه نموده اند.

کابل

1- کابل سازی ابهر:

اولین تولید کننده کابل های فشار قوی در ایران است. در این زمینه، برندهای خوشنام دیگری نیز وجود دارند که بیش از سایرین دارای مقبولیت نزد هم میهنان مان هستند

کابل

2- صنعتی الکتریک خراسان (افشار نژاد):

این مجموعه که از پیشگامان صنعت تولید ملزومات الکتریکی در ایران است، در سال 1345 در مشهد آغاز به کار نمود. همراهی و همکاری این مجموعه با یک خط تولید ایتالیایی و واردات سیم های تابیده از ژاپن، سالها بعد زمینه ساز توسعه فعالیت ها و دستیابی به توانمندی تولید کابل برق در داخل کشور شد.
از مزایای قابل توجه این مجموعه تنوع کیفی محصولات و دارا بودن استانداردهای ایرانی و جهانی است که بر اعتبار آن افزوده و این شرکت را در زمره بهترین های صنعت برق قرار داده است. به نظر می رسد امکان گسترش فضا و فعالیت های این شرکت، بیش از پیش فراهم باشد.

کابل

3- صنایع سیم و کابل همدان:

این مجموعه در اوایل دهه60 خورشیدی و با اقبال به نیاز مبرم کشور به تولید ملزومات صنعتی الکتریکی توسط بخش خصوصی، در همدان احداث و بلافاصله آغاز به کار نمود. علاوه بر سطح بالای تولید، محصولات آن از نظر کیفی، توان رقابت با تولیدات خارجی را داشته و به دریافت نشان های استاندارد ملی و بین المللی نائل گشته اند. برگزاری کارگاه های آموزشی از شاخصه های ویژه این مجموعه است.

کابل

4- رسانا کابل:

شرکت رسانا، در 1372 و با همکاری گروهی از متخصصان، نخبگان و کارشناسان این صنعت آغاز به کار کرد. سرعت رشد آن به دلیل توان علمی بالا و نیروی متعهد چنان بالا بود که در سال 1391 با افزایش کمی و کیفی تولیدات نیاز به گسترش کار احساس و بلافاصله نیز عملی شد.
ارائه مشاوره قوی و به کارگیری تجهیزات مدرن و به روز را می توان از نقاط قوت این برند خوشنام و جوان ایرانی برشمرد. در دهه اخیر این شرکت توانسته با سرمایه گذاری مضاعف در زمینه تولید انواع کابل و سیم برق و ملزومات جانبی، خدمات خود را ارتقا بخشد.

کابل

5- سیم و کابل البرز:

مزیت عملکرد رقابتی برای کابل البرز، رسیدن به حضوری فعال و پررنگ در عرصه های داخلی و جهانی بوده است. این دستاورد، به مدد به کارگیری بهینه نیروی انسانی کارآزموده و سطح بالای نظارت کیفی بر محصولات به دست آمده و همزمان، به ارتقاء دانش فنی و به روز نیروهای خلاق این جموعه نیز، انجامیده است.
تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفیت این مجموعه به دانش روز دنیا و دریافت گواهینامه های اعتباری ایزو در چند لیسانس، از دیگر شاخصه های آن به شمار می آید.

کابل

6- سیم و کابل مغان:

این کارخانه با قدمت 30 ساله در شهرک صنعتی شاهرود، از پیشگامان صنعت کابل و سیم به شمار می آید. تأسیسات برقی ساختمان از عمومی ترین مصارف کاربردی این فیلدکاری بوده و عمده ترین تولیدات کارخانجات ملزومات الکتریکی مغان را تشکیل می دهند. طراحی روکش های عایق تخصصی از مهم ترین ویژگی های این برند شناخته شده محسوب می شود.

کابل

7- کابل باختر:

این مرکز تخصصی تولید کابل و سیم سیلیکونی (نسوز) مورد استفاده در صنایع و مراکز حساس کشور دارای اهمیت خاصی در زمینه تولید این محصولات است. مجموعهکابل باختر با افتخار توانسته نیازها و کاستی های بازار داخلی و خارجی را به این محصولات استراتژیک برآورده سازد. هرچند مواردی چون عدم بازیافت این ماده در چرخه طبیعی و قیمت بالای آن را نیز، مد نظر دارد.

کابل

8- سیم و کابل یزد:

این مجموعه برای برآورده کردن نیازهای کشور توسط بخش خصوصی راه اندازی شد. تولیدات آن به کابل افشان جهت برق فشار ضعیف اختصاص دارد. از ابتدای تأسیس تاکنون، تولید محصولات باکیفیت، سرلوحه تولیدات بوده و همواره تلاش شده تا این شرکت بتواند رضایت خاطر مشتریان را فراهم آورد.

کابل

9- سیم وکابل سیمکو:

تنوع کم نظیر محصولات سیم و کابل، به ویژه در خصوص کابل های مخابراتی و کواکسیال در بیش از 100 نوع را می توان نقطه شرکت کابل و سیم سیمکو دانست. این شرکت هم چنین با تجربه ای حدود دو دهه توانسته رضایت خاطر مشتریان را جلب و نشان اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و نیز استانداردهای منطبق با اروپا و ایزو را دریافت نماید.

کابل

10- سیم و کابل کرمان:

این برند از شناخته شده ترین برندهای ایرانی در زمینه تولید انواع کابل آنتن است. تا جایی که اهل فن، برای بهترین دریافت فرکانس بر روی آنتن، ملزومات ساخته شده با این نوع کابل را پیشنهاد می کنند. کابل کرمان عملا تمامی محدوده های فرکانسی را پوشش می دهد.

این برند توانسته در همکاری تنگاتنگ با سازمان های دولتی و خصوصی، تجربیات مثبت فراوانی کسب نماید. این مجموعه، با تسلط کامل بر نیازهای مشتریان، توانسته خود را به خوبی در فضای رقابتی مطرح نماید.
در این زمینه و با اقبال به موضوع پرمخاطب رسانه، به اهمیت کارکرد مفید این مجموعه تولیدی در عرضه کابل های مخابراتی و کواکسیال پی می بریم.

کلام پایانی
از برندهای برتر در حوزه این صنعت نیز یاد کردیم و نقاط قوت هر یک را به اختصار بیان نمودیم. لازم به ذکر است که این برندهای خوشنام و بسیاری از دیگر همکاران صنفی در این فیلد کاری، در تلاشند تا با تولید محصولات کابل و سیم مورد نیاز هم وطنان، ضمن حفظ استاندارد محصولات خود، به ارتقاء کیفی آنها نیز بپردازند. مطلب را با آرزوی موفقیت برای این شرکت ها و رشد و توسعه هر چه بیشتر صنعت برق کشورمان به پایان می رسانیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سعید گلشن خواص:
با سلام ممنون از اطلاعات خوب وبسایت شما، شرکت توسعه برق ایران یکی از برندهای مطرح سیم و کابل کشور در تولید کابل های فشار ضعیف می باشد. با تشکر
پاسخ زینگ:
برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>