اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هیدروکسی اتیل سلولز (Hydroxyethyl Cellulose) یک پلیمر غیر یونی و محلول در آب است که در ترکیب با آب تغلیظ و ضخیم می شود.

هیدروکسی_اتیل_سلولز

این ترکیب به مواد دیگر متصل می شود و خواص دیگری را در ترکیب ایجاد می کند. این پلیمر می تواند یک پوشش نازک ایجاد کند، امولسیون می شود، تثبیت می شود، پراکنده می شود، آب را حفظ می کند و یک کلوئیدی محافظ ایجاد می کند.

هیدروکسی اتیل سلولز یک اصلاح کننده رئولوژیکی از سلولز است، ترکیب شیمیایی موجود در دیواره های سلول گیاه که مشتق شده است.

این پلیمر به راحتی در آب حل می شود و مایعات با ویسکوزیته های مختلف را تشکیل می دهد. هیدروکسی اتیل سلولز به دلیل عملکرد کلوئیدی، در ژل ها، سل ها و امولسیون ها استفاده می شود، از این رو به طور گسترده ای در محصولات زیبایی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود.

از این ماده در ساخت ژل های شفاف نیز استفاده می شود و فاز آبی امولسیون های آرایشی را ضخیم می کند.

خواص و کاربردهای هیدروکسی اتیل سلولز:
این ترکیب به عنوان یک پلیمر با خاصیت ضخیم کنندگی شناخته شده است و به طور موثری در ساخت بسیاری از شامپوها، نرم کننده ها، مواد شستشوی بدن، ژل مو، لوسیون های بدن و کرم های مرطوب کننده استفاده می شود.

در محصولات آرایشی، پلیمرها به دلیل ایجاد ثبات و ضخامت، در نتیجه بهبود ظاهر و بافت شناخته شده هستند و از درجه R پلیمر هیدروکسی اتیل سلولز در صنایع آرایشی بهداشتی استفاده می شود زیرا هنگام حل شدن در آب، توده ایجاد نمی کند.

دما و سطح PH آب نیز از عوامل تعیین کننده سرعت حل شدن هیدروکسی اتیل سلولز در آب می باشند.

امروزه مردم نسبت به انتخاب محصولات مراقبتی شخصی و آرایشی خود بسیار آگاه شده اند. مصرف کنندگان دارای دانش، آگاهی بیشتری نسبت به محصولاتی که می خرند، کسب کرده اند و می دانند که این مواد چه تأثیراتی بر روی پوست و بدن آنها خواهند گذاشت. در حال حاضر مرور لیست از مواد تشکیل دهنده محصول مورد استفاده، برای آگاهی از مواد تشکیل دهنده و تأثیرات آن به روشی کاملاً متداول تبدیل شده است.

هنگامی که از برچسب اطلاعات محصول استفاده می کنید، مطمئناً در محصولات مراقبت از مو یا محصولات مراقبت از پوست خود با کلمه HEC (هیدروکسی اتیل سلولز) مواجه خواهید شد.

مطمئنا از خود خواهید پرسید که هیدروکسی اتیل سلولز چیست و چه کاربردی دارد. بیایید اطلاعات بیشتری در مورد این ماده خارق العاده و چگونگی استفاده از آن در لوازم آرایشی، محصولات مراقبت شخصی کسب کنیم.

هیدروکسی اتیل سلولز چگونه ساخته می شود؟
هیدروکسی اتیل سلولز (HEC) یک پودر گرانول سفید، بی بو، بی مزه، غیر یونی و زرد کم رنگ است که به راحتی در آب سرد و گرم حل می شود اما در اکثر حلال های آلی بسیار نامحلول است. هیدروکسی اتیل سلولز با مخلوط کردن سلولز خالص شده با هیدروکسید سدیم و تولید یک توده سلولز قلیایی ساخته می شود، در نتیجه سلولز قلیایی تشکیل شده، واکنش پذیری بیشتری نسبت به سلولز دارد.

سپس این سلولز قلیایی با اکسید اتیلن واکنش داده و یک سری استرهای هیدروکسی اتیل سلولز تولید می شود. پلیمر HEC یا هیدروکسی اتیل سلولز خالص که به دلیل خاصیت ضخیم کنندگی و پایدار کننده مشهور است، در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت های شخصی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه می توان از هیدروکسی اتیل سلولز در فرمولاسیون استفاده کرد؟
پلیمر هیدروکسی اتیل سلولز صمغی است که می تواند بدون هیچ زحمتی در ترکیبات مراقبت از پوست و مو استفاده شود اما برای جلوگیری از تشکیل توده و اصطلاح "چشم ماهی" باید کاملاً در آب حل شود. چشم ماهی به توده هایی گفته می شود که وقتی ماده ای پودری بدون آبرسانی مناسب به آب اضافه شوند، تشکیل می شود.

حین مخلوط کردن هیدروکسی اتیل سلولز با استفاده از مخلوط کن دستی مطمئن شوید کاملاً در آب حل شده و سپس پودر را به آب اضافه کنید و وقتی متوجه شدید که فاز آبی شروع به ضخیم شدن می کند، باید سرعت مخلوط کن را افزایش دهید. غلظت هیدروکسی اتیل سلولز باید در فرمولاسیون ها بین 0.5٪ تا 2٪ باشد.

نقش هیدروکسی اتیل سلولز در صنایع آرایشی و بهداشتی چیست ؟
از این پلیمر به دلیل خاصیت ضخیم کنندگی، در محصولات مراقبت از پوست و مو بسیار استفاده می شود. این ترکیب به دلیل خاصیت اتصال، تشکیل فیلم، تثبیت کننده امولسیون و کنترل کننده ویسکوزیته، نقشی اساسی در صنایع آرایشی بهداشتی پیدا کرده است.

همچنین این پلیمر به بهبود بافت و شکل ظاهری محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت های شخصی بسیار کمک می کند.

این مشتق اسید آمینه گیاهی به عنوان ماده نگهدارنده، امولسیون کننده، غلیظ کننده و چسبنده در بیشتر محصولات آرایشی استفاده می شود. همچنین در ترکیب از کلوئید محافظت می کند و می تواند ضخیم یا نازک شود و برای اهداف مختلف در انواع محصولات آرایشی و محصولات مراقبت شخصی استفاده شود.

مزایای کاربرد هیدروکسی اتیل سلولز در محصولات چیست ؟
این ترکیب به طور گسترده ای در محصولات مراقبت از مو استفاده می شود. پلیمر HEC به طور مستقیم برای موهای شما مفید نیست، اما وقتی به محصولات مراقبت از مو اضافه می شود، یک بافت ضخیم و خامه ای به محصولات مورد علاقه شما می بخشد.

این ترکیب به عنوان ماده ای ضخیم کننده در محصولات مراقبت از مو شما عمل می کند. تعدادی از مزایای این پلیمر در محصولات مراقبت از پوست و مو عبارتند از:

  • این ماده به عنوان یک ماده ضخیم کننده عالی عمل می کند که با اصلاح ویسکوزیته نامیده شده و باعث بهبود بافت و ظاهر محصولات مراقبت از مو می شود.
  • در میان تمام پلیمرهای طبیعی، هیدروکسی اتیل سلولز بهترین پلیمری است که در ساخت سرم ها و ژل های کریستالی شفاف، کرم ها و لوسیون های نرم کننده با خاصیت پاک کنندگی بالا در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.
  • این ماده به تقویت مکانیسم سایر مواد مفید موجود در فرمولاسیون محصولات مراقبت از پوست و مو کمک می کند.

مشخص شده است که این پلیمر باعث افزایش عملکرد مواد کف کننده سورفکتانت می شود، در نتیجه این پلیمر باعث می شود از مواد فعال کننده سطحی کمتری در شامپو یا نرم کننده های موی سر شما استفاده شود و این کار باعث لطافت بیشتر پوست سر و موهای شما می شود.

این پلیمر به افزایش ثبات محصولات مراقبت از موی سر شما بسیار کمک می کند. همچنین ماندگاری محصولات مراقبت از مو و محصولات مراقبت های شخصی را افزایش می دهد.

این پلیمر محلول در آب از مواد کلیدی مراقبت از مو در محصولات محافظت می کند و با افزایش خاصیت کف کنندگی و تشکیل کف بیشتر در محصولات مراقبت از مو به تقویت خاصیت پاک کنندگی شامپوها کمک می کند.

این پلیمر یکی از مواد اصلی و پایه در تولید محصولات ژل موی سر و سرم های تقویتی مو می باشد زیرا هیدروکسی اتیل سلولز بهتر می تواند موهای شما را نرم و صاف کند، بدون اینکه موی شما را چرب و پوسته پوسته کند.

اگرچه این پلیمر باعث افزایش ویسکوزیته محصولات مراقبت از مو می شود، اما به راحتی و به طور مساوی روی سطح رشته های موی شما پخش می شود و یک پوشش محافظ نازک روی موهای شما ایجاد می کند.

به دلیل این خواص بسیار مفید، از این ترکیب به طور گسترده ای در کرم های مو، ژل های حالت دهنده مو، سرم های حالت دهنده، اسپری های مو، شامپوها و نرم کننده ها استفاده می شود.

موارد دیگر استفاده از پلیمر هیدروکسی اتیل سلولز چیست ؟
با توجه به خاصیت های ضخیم کنندگی، تثبیت کنندگی، تشکیل لایه و کنترل ویسکوزیته، از پلیمر هیدروکسی اتیل سلولز به طور گسترده ای نه تنها در محصولات زیبایی و مراقبت های شخصی بلکه در ساخت محصولات تمیز کننده خانگی، صنایع دارویی و صنعت ساخت و ساز نیز استفاده می شود.

از این پلیمر در ساخت محصولات تمیز کننده خانگی مانند شوینده ها، مایع های شستشوی دست و مواد ضدعفونی کننده های دست استفاده می شود. در صنعت داروسازی، از این پلیمر به عنوان حلال دارو و به عنوان ماده معلق ساز استفاده می شود.

در صنعت ساخت و ساز از این ترکیب در ساخت رنگ های لاتکس، چسب های کاشی استفاده می شود. بنابراین به دلیل خواص بیشمار مفیدی که دارد برای اهداف مختلفی در زندگی روزمره ما به کار می رود.

عوارض احتمالی پلیمر هیدروکسی اتیل سلولز چیست ؟
این ترکیب برای استفاده موضعی ایمن و ملایم در نظر گرفته می شود، اما در برخی موارد استفاده بیش از حد و زیاد ممکن است به طور موقت سوزش جزئی یا خارش ایجاد کند. همچنین بعضی اوقات ممکن است بینایی را به طور موقت تار کند، اما اگر این وضعیت ادامه یابد ممکن است لازم باشد به پزشک مراجعه کنید.

همچنین احتمال واکنش آلرژیک این پلیمر بر روی پوست سر، به مقدار بسیار کم نیز امکان پذیر است، اما گاهی اوقات ممکن است واکنش های آلرژیک به این پلیمر، اثراتی مانند بثورات پوستی، تورم، خارش، سرگیجه و نفس نفس زدن را ایجاد کند.

اگر این علائم برای مدت طولانی تری ادامه یافت، باید فوراً استفاده از محصولات حاوی این پلیمر را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>