اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ آناتو (Annatto) یک چاشنی غذا به رنگ نارنجی است که از دانه های درخت آشیوت که در مناطق گرمسیری در آمریکای جنوبی و مرکزی رشد می کند، استخراج می شود.

رنگ_آناتو

رنگ آناتو یک رنگ خوراکی طبیعی است که رنگی شبیه به زعفران یا زردچوبه به خوراکیها می دهد.رنگ این ترکیب حاصل از کاروتنوئیدهاست که رنگدانه های موجود در لایه خارجی دانه و بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر مانند هویج و گوجه فرنگی هستند.

آناتو و عصاره های آن امروزه به عنوان ماده رنگی در بسیاری از فرآورده های غذایی فرآوری شده مانند پنیرها، نوشابه های لبنی، کره و مارگارین، کیک و سایر محصولات پخته شده، سیب زمینی، تنقلات و غلات صبحانه به طور گسترده استفاده می شود.

علاوه بر این آناتو به دلیل طعم کمی شیرین و فلفلی به عنوان چاشنی برای افزایش عطر و طعم غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ خوراکی به اشکال مختلفی از جمله پودر، خمیر، مایع و به صورت اسانس عرضه شده و مورد استفاده قرار می گیرد. 

کاربردهای رنگ آناتو:
آناتو یک جایگزین طبیعی برای رنگ های مصنوعی در مواد غذایی است. این ترکیب از ارزش تجاری ویژه ای در ایالات متحده برخوردار است زیرا سازمان غذا و دارو، مواد رنگی مشتق شده از آن را معاف از صدور گواهینامه در نظر گرفته است.

از دانه های آناتو آسیاب شده که اغلب با سایر دانه ها یا ادویه ها مخلوط می شود، به صورت خمیر یا پودر در آشپزی به ویژه در غذاهای آمریکای لاتین، جامائیکا، بلیز، چامورو، ویتنامی و فیلیپینی استفاده می شود. در گوام از آن برای تهیه یک غذای اصلی که شامل برنج با طعم آناتو است همراه با پیاز، سیر، کره و سایر ادویه هاست استفاده می شود.

آناتو در حال حاضر برای ایجاد رنگ زرد یا نارنجی به بسیاری از غذاهای صنعتی و نیمه صنعتی از جمله پنیر، بستنی، محصولات نانوایی، دسرها، مواد پر کننده میوه، ماست، نوشیدنی ها، کره، روغن، مارگارین، پنیر فرآوری شده و چربی اضافه می شود و در اتحادیه اروپا با شماره E160b شناخته می شود.

فواید استفاده از رنگ آناتو برای سلامتی:
خواص آنتی اکسیدانی:
آناتو شامل بسیاری از ترکیبات گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی از جمله کاروتنوئیدها، ترپنوئیدها، فلاونوئیدها و توکوتری انولها است.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می توانند مولکول های بالقوه مضری به نام رادیکال های آزاد را خنثی کنند که در صورت افزایش بیش از حد می توانند به سلول های شما آسیب برسانند. تحقیقات نشان داده است که آسیب ناشی از سطح بالای رادیکال های آزاد به بیماری های مزمنی مانند سرطان ها، اختلالات مغزی، بیماری های قلبی و دیابت منجر خواهد شد.

خواص ضد میکروبی:
تحقیقات نشان می دهد این رنگ غذایی ممکن است خاصیت ضد میکروبی داشته باشد. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که عصاره آناتو از رشد باکتریهای مختلف از جمله استافیلوکوکوس اورئوس و اشریشیا کلی جلوگیری می کند. علاوه بر این، افزودن این رنگ به نان باعث مهار رشد قارچ ها و افزایش ماندگاری نان خواهد شد.

خاصیت ضد سرطانی:
تحقیقات اولیه نشان می دهد آناتو توانایی مبارزه با سرطان را دارد. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است عصاره های آناتو رشد سلولهای سرطانی را سرکوب کرده و منجر به مرگ سلول های سرطانی در پروستات، لوزالمعده، کبد و سلولهای سرطانی پوست می شود.

خواص بالقوه ضد سرطان آناتو با ترکیبات موجود در آن از جمله کاروتنوئیدهای بیکسین و نوربیکسین و توکوتری انولها ( نوعی ویتامینE) مرتبط است.

بهبود سلامت چشم ها:
آناتو سرشار از کاروتنوئید است که ممکن است برای سلامتی چشم مفید باشد. به طور خاص، این ماده حاوی کاروتنوئیدهای بیکسین و نوربیکسین است که در لایه بیرونی بذرها یافت می شود و به آنها رنگ زرد تا نارنجی پر رنگ می بخشند.

یک مطالعه حیوانی نشان داده است که مصرف مکمل نوربیکسین به مدت 3 ماه باعث کاهش درصد تخریب ماکولای وابسته به سن (AMD) می شود. AMD مهم ترین علت نابینایی برگشت ناپذیر در بزرگسالان مسن است.

علاوه بر این رنگ آناتو می تواند به سلامت قلب کمک کند زیرا منبع خوبی از ترکیبات ویتامین E به نام توکوتری انولها است که ممکن است از مشکلات قلبی مرتبط با سن جلوگیری کند.

همچنین مطالعات نشان می دهد که ترکیبات آناتو با دارا بودن خواص ضد التهابی ممکن است مارکرهای التهابی بی شماری را کاهش دهند و با کاهش سطح التهاب در بدن از بسیاری از بیماریهای مزمن جلوگیری می کنند.

ایمنی و عوارض جانبی رنگ آناتو:
به طور کلی Annatto برای اکثر افراد ایمن به نظر می رسد اما برخی از افراد ممکن است به آن واکنش آلرژیک نشان دهند که علائم آن شامل خارش، تورم، فشار خون پایین، کهیر و درد معده است.

در بعضی شرایط، آناتو ممکن است علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را تحریک کند. زنان باردار یا شیرده نباید آن را در مقادیر بالاتر از مقدار معمول در غذاها مصرف کنند، زیرا مطالعات کافی در مورد ایمنی این رنگ در این جمعیت ها انجام نشده است.

اگر هنگام مصرف این ماده غذایی رنگی یا مواد حاوی آن عوارض جانبی ناراحت کننده ای مشاهده کردید، بلافاصله استفاده از آنها را متوقف کرده و به مراکز درمانی مراجعه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
روح الله خانبیگی:
باسلام ما تولیدکننده خوراک دام و طیور هستیم نیازمند رنگ خوراکی هستیم لطف میکنید قیمت و مشخصات محصول بفرستید ممنون میشم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>