اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پی اچ متر یکی از لوازم آزمایشگاهی پرکاربرد است که برای سنجش وضعیت اسید و باز در محلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پی_اچ_متر

اندازه گیری ph در آزمایشگاه بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل انواع ph متر در آزمایشگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

pH متر دستگاهی الکترونیکی و متشکل از دو بخش اصلی یعنی میله کاوشگر (probe) و اندازه گیر (meter) است. اساس کار این دستگاه به این شکل است که میله کاوشگر، پی اچ محلول را تبدیل به سیگنال الکتریکی کرده و اندازه گیر آن را تحلیل و نمایش می دهد.

این دستگاه ها در رشته هایی مانند کشاورزی، صنایع آب و پتروشیمی، کاغذسازی، صنایع غذایی، داروسازی، تحقیق و توسعه صنایع فلزات و غیره کاربرد دارد. در آزمایشگاه بالینی نیز از این وسیله در کنترل محیط های کشت، انداز ه گیری بافرهای قلیایی و اسیدی و محلول ها استفاده می شود.

انواع پی اچ متر مورد استفاده در آزمایشگاه:
پی اچ متر پروتابل یا قابل حمل:
این دستگاه را می توان برای تحقیقات میدانی یا در آزمایشگاه مورد استفاده قرار داد و از ویژگی های آن می توان به قابلیت ذخیره داده ها اشاره کرد.

پی اچ مترهای بی سیم یا وایرلس:
پی اچ مترهای بی سیم یا وایرلس پس از اندازه گیری ph می تواند داده ها را به تلفن هوشمند، کامپیوتر یا هر برنامه ای که روی آنها نصب شده است، انتقال دهد.

پی اچ متر رومیزی:
پی اچ متر رومیزی یک دستگاه ایده آل برای کاربرد در آزمایشگاه ها یا کاربردهای صنعتی و ساختمانی است و بیشتر از انواع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

پی اچ متر را از کجا بخریم و تهیه کنیم؟
برای خرید پی اچ متر می توانید از طریق فروشندگان لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی اقدام کنید. این دستگاه ها در حال حاضر به راحتی قابل تهیه هستند و اگر نوع خاصی از آن را نیاز داشتید می توانید از خارج کشور نیز آنها را سفارش دهید.

قیمت خرید و فروش پی اچ متر:
قیمت خرید و فروش PH متر بسته به نوع و کشور سازنده آن متفاوت است و شما می توانید انواع این دستگاه را برحسب نوع کار خودتان تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. قطعا برای کارهای بسیار حساس باید PH متردقیق تری خریداری کنید که هزینه بالاتری خواهد داشت.

طرز کار و اصول استفاده از پی اچ متر چگونه است؟
این وسیله از الکترودهای خاصی تشکیل شده است که با قرار گرفتن در یک مایع می توان مقدار پی اچ اندازه گیری شده را روی صفحه نمایشگر خود نشان دهد.

دقت و سرعت این ابزار نسبت به شناساگرهای معمولی اسید و باز بیشتر بوده و به همین دلیل کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد. این دستگاه اولین بار در سال 1936 میلادی توسط شیمیدان آمریکایی آرنولد اورویل بکمان اختراع شد.

لازم به ذکر است که طیف پی اچ بین 0 تا 14 متغیر است. در محلول های اسیدی پی اچ بین صفر تا هفت و در مایعات بازی بین 7 تا 14 متغیر است.

ph متر در واقع میزان یون H+ و OH- را در یک محلول تعیین می کند. در یک محلول اسیدی تعداد یون های هیدروژن بیشتر از تعداد یونهای هیدروکسیل است و برعکس در یک محلول قلیایی تعداد یونهای هیدورکسیل بالاتر از یونهای هیدروژن است.

یکی از نکاتی که قبل از شروع کار با pH متر باید از آن اطمینان حاصل کنید این است که میله جستجوگر باید در محلول نگه دارنده یا محلولی با پی اچ 4 نگهداری شده باشد در غیر این صورت در خوانش پی اچ خطا رخ می دهد.

برای تعیین پی اچ، اندازه گیر دستگاه را در محلول قرار داده و پس از ثابت شدن عدد پی اچ را بخوانید اگر می خواهید محلول دیگری را اضافه کنید باید محلول به طور مداوم همزده شود. پس از پایان کار اندازه گیر را شسته با تامپون خشک کنید و مجددا به محلول با پی اچ 4 برگردانید.

هنگام کار با محلول های بازی و اسیدی بهتر است از دستکش و لباس های محافظ استفاده کنید و به دلیل ظرافت این دستگاه به شت موقع کار کردن و نگهداری مراقب آن باشید.

این وسیله در آزمایشگاه های صنایع غذایی، دارویی، صنایع کشاورزی و دامپروری، تصفیه خانه ها، آزمایشگاه های صنعتی و پزشکی و در تمام آزمایش هایی که میزان اسیدیته و باز در آن ها اهمیت داشته باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>