اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سفارش آنلاین غذا و معیارهایی برای سنجش بهترین سایت ها و اپلیکیشن ها

بهترین مواد غذایی و بهترین مارک غذاساز را هم که داشته باشیم، گاهی دل ودماغ آشپزی نداریم. امکان سفارش دادن غذا از روی سایت یا اپلیکیشن واقعا ایده جذابی است. این فناوری ها باعث شده اند تا شکموها چندین گام به خواسته های شان نزدیک تر شوند. داستان فقط به آرزوهای افراد خوش خوراک ختم نمی شود. با وجود امکان سفارش آنلاین غذا در چند گام ساده، بی دغدغه و بی دردسر می توانید هر وعده غذایی را از رستوران مورد علاقه تان سفارش بدهید و بعد از مدت زمان اندکی، آن را نوش جان بفرمایید.

به خاطر شیرینی و سهولت چنین رفاهی، تعداد اپلیکیشن ها و وبسایت هایی که کار سفارش آنلاین غذا را انجام می دهند در نقاط مختلف کشور رو به گسترش است. هر چقدر که انتخاب های بیشتری پیش روی تان باشد، نیاز به شناخت و آگاهی تان هم افزایش پیدا می کند. پس معیارهایی نیاز است تا وبسایت ها و اپلیکیشن های آنها را رتبه بندی و تعریف کند.

اپلیکیشن

نظم و ترتیب بخش بندی های وبسایت
زمانی که وارد یک وبسایت یا اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا می شوید، مهم ترین چیزی که باعث جلب نظر می شود و شما را در آنجا نگه می دارد، نظم و دسته بندی دقیقی است که برای انتخاب مسیر سفارش غذا به کمک تان می آید. اگر یک وبسایت، آشفته بازاری از اطلاعات پراکنده باشد، قطعا تصاویر جذاب ترین برگرها و خوشمزه ترین خورش ها هم نمی تواند شما را در آنجا نگه دارد. پس اگر قبول دارید، نظم و ترتیب و بخش بندی های مناسب وبسایت را به عنوان نخستین معیارمان در سنجش وبسایت ها و اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا در نظر بگیریم.

تعداد شهرهای تحت پوشش
هر چقدر که تعداد شهرهای تحت پوشش یک وبسایت یا اپلیکیشن برای ارائه خدماتی مانند سفارش آنلاین غذا بیشتر باشد، این فرضیه که ایده آن وبسایت و اپلیکیشن در مسیر رشدش به موفقیت نزدیک شده است، بیشتر و بیشتر جان می گیرد. البته لزوما چنین موضوعی یعنی زیاد بودن شهرهای حاضر برای ارائه خدمات سفارش غذا در وبسایت ها نمی تواند نشان از کیفیت عالی در بخش های مختلف خدمات شان باشد ولی معیار نسبتا خوبی برای حرکت آن به سمت رشد است. پس این موضوع را هم در بررسی وبسایت هایی که در ادامه می خوانید، لحاظ کرده ایم.

طبقه بندی خدمات
طبقه بندی خدماتی که وبسایت به کاربران ارائه می دهد هم از نکات قابل تأملی است که به نگهداشت مشتریان در آنجا کمک شایانی می کند. مثلا اگر طبقه بندی وعده های غذایی (صبحانه، ناهار، شام) در یک گروه بندی مجزا از طبقه بندی انواع غذاها از نقطه نظر نوع (مثلا برگر، کباب، پیتزا و…) باشد، سردرگمی مشتری در سفارش دادن به حداقل خواهد رسید. فیلترهایی که در بخش سفارش برای مشتریان در نظر گرفته می شود هم در رسیدن به بهترین گزینه منتخب به آنها مفید است.

خدمات جانبی و امکانات
همان طور که گفتیم، تعداد وبسایت ها و اَپ ها (همان خودمانی اپلیکیشن!) برای سفارش آنلاین غذا، روز به روز در حال گسترش هستند. با این اوصاف، برای موفقیت باید به دنبال ارائه و عرضه مزیتی رقابتی باشند. منظور از مزیت رقابتی چیست؟ یعنی باید خدمات و امکاناتی را در اختیار مشتری قرار دهند که رقبای دیگر فاقد آن هستند. این مورد هم در وبسایت ها و اپ های این متن برای بررسی وضعیت هر یک در نظر گرفته شده است. به نظر می رسد که این چهار معیار برای بررسی امروزمان کافی است. پس اگر موافقید، به قول یکی از شعرای به شدت معاصر به سرعت برق و باد بزنید که به سمت بررسی بهترین وب ها و اپ های(در اینجا ظاهرا شدت صمیمیت نگارنده با دنیای فناوری شدت گرفته است!) سفارش غذا برویم.

معیارهای ما به طور کلی به این شکل هستند:

  1. نظم و ترتیب بخش بندی های وبسایت
  2. تعداد شهرهای تحت پوشش
  3. طبقه بندی خدمات
  4. خدمات جانبی و امکانات
چنگال

4. چنگال

چنگال یکی از وبسایت های معروف سفارش آنلاین غذاست که تقریبا از سال 1395 در بازار آنلاین غذا و سفارشات آن حضور دارد. اما اجازه بدهید که از نقطه نظر معیارهایی که با هم در سطور بالا تعیین کردیم به سراغ بررسی چنگال برویم.

نظم و ترتیب بخش بندی های وبسایت
با ورود به وبسایت چنگال، با محیطی به شدت ساده رو به رو می شوید. خبری از تصاویری نیست که آب دهان تان را روان می کنند. چند بخش بندی واضح و ساده در این وبسایت وجود دارد. در ابتدای صفحه جعبه ای را می بینید که امکان وارد کردن شهر و محله تان را به کمک گوگل مپ به شما می دهد و بعد از آن به صفحه ای راهنمایی می شوید که رستوران های محله تان را به نمایش می گذارد.

با ورود به صفحه مذکور امکان استفاده از فیلترهایی برای محدود کردن گزینه های دلخواه تان وجود دارد. با ورود به صفحه نخست چنگال، سردرگم نمی شوید و همان ابتدای کار متوجه خواهید شد که چطور باید به دنبال رستوران های مورد نظر در حوالی نشانی مورد نظرتان باشید اما واقعیت این است که این سادگی تا حدی به نقطه ضعف چنگال بدل می شود. انگار تلاش چندانی برای جلب نظر مخاطبی که به دنبال غذاست در آن به کار گرفته نشده است.

در صفحه نخست درباره رستوران های تخفیف دار و اپلیکیشن چنگال هم توضیحاتی وجود دارد. ضمن اینکه پشتیبانی چنگال هم از طریق گفتگوی آنلاین با کاربران در ارتباط قرار می گیرد و می توانید هر سؤالی که در ذهن تان به وجود آمد از آنها بپرسید. حداکثر پنج دقیقه طول می کشد تا پاسخ تان را از پشتیبانان پاسخ گویی چنگال دریافت کنید. در هر حال به نظم و ترتیب بخش بندی های وبسایت چنگال نمی توان ایرادی گرفت. چون روند کار ساده است اما با ورود به صفحه نخست نمی توان گفت که با یک وب سایت رنگی، متنوع و جذاب رو به رو هستیم.

تعداد شهرهای تحت پوشش
تعداد شهرهای تحت پوشش وبسایت و اپلیکیشن چنگال زیاد نیست. تهران، کیش، کرج، مشهد، اردبیل، کرمانشاه، قزوین، تبریز، اهواز و گرگان از جمله شهرهایی هستند که می توانند از خدمات چنگال استفاده کنند. با توجه به اینکه اپلیکیشن چنگال از سال 1395 در بازار بوده است و همچنان تعداد شهرهای نه چندان زیادی به آن پیوسته اند، شاخک های مان تیز می شود و احساس می کنیم که شاید خدمات وبسایت های سفارش آنلاین غذا و اپلیکیشن های دیگر موفق تر بوده اند.

طبقه بندی خدمات

با ورود به بخش رستوران های پیشنهادی در حوالی نشانی کاربران، نام تعدادی رستوران روی صفحه نقش می بندد و البته در گوشه سمت راست تصویر هم شاهد فیلترهایی خواهید بود که کار انتخاب را ساده تر می کنند. به نظر می رسد که چنگال بیشتر روی علاقه مخاطب به جایزه و حیطه قیمت گذاری تمرکز کرده است. یعنی از عناوینی در فیلترهای خود بهره برده که بیشتر دلمشغولی های مشتریان در زمینه قیمت را پوشش می دهند. مثلا یک فیلتر در این بخش وجود دارد که سطح قیمت (اقتصادی، متوسط، بالا) را برای کاربر تعیین می کنند. سه فیلتر دیگر هم در صفحه سفارش در نظر گرفته شده است که رستوران هایی را به شما معرفی می کند که جایزه، تخفیف یا ارسال رایگان دارند.

یک بخش بندی هم در بالای صفحه سفارش وجود دارد که غذاهای مختلف را به 9 دسته تقسیم بندی کرده است: ایرانی، محلی، ساندویچ، دریایی، ملل، ایتالیایی، گیاهی، پیتزا و پاستا، سوخاری، صبحانه و کافی شاپ. هر چند که وجود دسته بندی ها باعث منظم تر شدن وبسایت و سهولت کار مشتری می شود. اما واقعیت این است که به نظر ما، چنگال در این زمینه موفق نبوده است. چون همان طور که می بینید، تعدادی از دسته هایی که برای غذاها معرفی کرده است با یکدیگر هم پوشانی دارند. در نظر گرفتن این هم پوشانی باعث می شود که دسته بندی ها زیاد شوند و احساس خوبی به مشتری ارائه نکنند.

خدمات جانبی و امکانات
چنگال، یک اپلیکیشن هم دارد که با آن می توانید به راحتی روی تلفن همراه تان سفارش آنلاین غذا داشته باشید. استفاده از اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد تا از خدمات رنگارنگ و تخفیف های خوبی بهره مند شوند. دانلود آن هم از گوگل پلی، کافه بازار، سیب اپ و سیب بازار ممکن است. اگر بخواهیم از خدمات خاص و ویژه چنگال نسبت به وبسایت های دیگر سفارش آنلاین غذا بگوییم باید به پشتیبانی آنلاین آن اشاره کنیم که کارشناسانش زود پاسخ کاربران را می دهند.

در هر حال تنوع پایین شهرهای حاضر در این وبسایت، ساده بودن وبسایت و فیلترهایی نه چندان دقیق این وبسایت باعث شده اند تا از میان 4 وبسایت معروفی که برای سفارش اینترنتی غذا به شما معرفی می کنیم، چنگال را در جایگاه آخر بگذاریم.

چیلیوری

3. چیلیوری

چیلیوری در جایگاه سوم از وبسایت های سفارش آنلاین غذا می نشیند. چیلیوری دو سال است که در بازار سفارش های آنلاین غذا مشغول به فعالیت است و خدمات مطلوبی را به تعداد زیادی از مشتریان ارائه می کند.

نظم و ترتیب بخش بندی های وبسایت
با ورود به صفحه نخست وبسایت چیلیوری با یک صفحه حرفه ای رو به رو می شوید که با اطلاعاتی خوب و نظمی قابل قبول به شما خوشامد می گوید. جعبه جستجوی شهر، نشانی و رستوران های کاربر به شکلی واضح و مشخص تعریف شده است و در صفحه نخست وبسایت می توانید با رستوران های ویژه و پرطرفدار از نظر کاربران آشنا شوید. راهنمای خرید به اضافه بخش جذابی با عنوان «پیشنهات» هم در صفحه نخست به کاربران معرفی می شوند. در ادامه از «پیشنهات» برای تان می گوییم.

تعداد شهرهای تحت پوشش
تقریبا 36 شهر از نقاط مختلف ایران تحت پوشش خدمات چیلیوری هستند و شهروندان می توانند به راحتی از امکانات سفارش آنلاین غذا بهره ببرند. با انتخاب شهر خود در همان صفحه نخست و در گام های اول سفارش به شما رستوران های تخفیف دار هم معرفی می شوند.

طبقه بندی خدمات
در وبسایت چیلیوری هم می توان شاهد وجود فیلترهای مشخصی بود. بعد از اینکه کاربر، شهر و نشانی خود را در صفحه نخست وارد می کند، با رستوران هایی رو به رو می شود که با فیلترهای تخفیف دار، نوع فروشگاه(فست فود، ایرانی، تهیه غذا و…) و نوع غذا (ساندویچ، برگر، پیتزا و…) با چند شیوه مرتب سازی براساس جدیدترین فروشگاه ها، زمان ارسال، امتیاز فروشگاه و سطح اقتصادی، مخاطب را به سمت انتخاب مورد نظرش سوق می دهند. طبقه بندی خدمات چیلیوری و فیلترهای آن بسیار دقیق و مطلوب است. ضمن اینکه با ورود به منوی هر رستوران می توان از نظرات کاربران دیگر هم درباره کیفیت غذا مطلع شد.

خدمات جانبی و امکانات

چیلیوری هم علاوه بر سایت سفارش آنلاین غذا دارای یکی اپلیکیشن است و با نصب آن از طریق بازار یا گوگل پلی می توانید ضمن سفارش غذا از امتیازات ویژه مخصوص کاربران اپلیکیشن هم بهره ببرید. مثلا تخفیف هایی جانانه دریافت کنید و غذای محبوب تان را ارزان تر درب منزل تحویل بگیرید. یکی از مزیت های رقابتی چیلیوری نسبت به رقبا داشتن بخشی به نام پیشنهات است.

اما بخش پیشنهات چیست؟ در بخش پیشنهات، هر روز دو نوع غذا از رستوران های منتخب تا 30 درصد بدون سقف به کاربران چیلیوری برای سفارش آنلاین غذا پیشنهاد می شود. شیوه نگارش توضیحات این وبسایت هم بسیار روان و جالب است و توضیحات را به خوبی در اختیار مشتری قرار داده است.

ریحون

2. ریحون

ریحون در جایگاه دوم وبسایت های مطلوب سفارش آنلاین غذای «درجه» قرار دارد. ریحون، نام جذابی است و به تنهایی در موقع گرسنگی می تواند اشتهای دوستان شکمو را کلی تحریک کند. این مجموعه خوب سفارش آنلاین غذا از سال 93 مشغول به فعالیت است.

نظم و ترتیب بخش بندی های وبسایت
با ورود به صفحه نخست وبسایت ریحون می توانید یک وبسایت حرفه ای و کامل را مشاهده کنید که در آن امکان انتخاب شهر و محله برای معرفی رستوران ها وجود دارد. رستوران ها و فست فودهای برتر بنا به امتیاز ماهیانه کاربران، رستوران های خوب پایتخت و تقسیم بندی هایی برای انتخاب نوع غذا هم در آن موجود است. طراحی صفحه نخست ریحون بسیار ساده اما حرفه ای است و کاربر را به سمت سفارش غذا به خوبی راهنمایی می کند.

تعداد شهرهای تحت پوشش
تعداد شهرهای تحت پوشش ریحون در حدود 70 مورد است. بسیاری از شهرهای ایران می توانند از خدمات خوب این وبسایت بهره مند شوند و با سفارش آنلاین غذا به راحتی در منزل شان به چیزی برسند که هوس کرده اند.

طبقه بندی خدمات
زمانی که کاربر اقدام به وارد کردن شهر و محله خود برای انتخاب رستوران و غذا می کند با صفحه ای رو به رو می شود که فیلترهایی متنوع و کاربردی به او در رسیدن به نتیجه نهایی کمک می کنند. در سمت راست صفحه که شاهد فیلتری هستیم که براساس انواع غذا با تنوعی حساب شده به مشتری در رسیدن به گزینه مورد نظرش کمک می کند و در قسمت بالای صفحه هم رستوران ها از نقطه نظر برگزیده بودن از سوی کاربران، نزدیک بودن به نشانی مشتری و داشتن تخفیف فیلتر می شوند.

خدمات جانبی و امکانات

ریحون هم اپلیکیشن دارد و از طریق وارد کردن شماره تلفن همراه خود در یک بخش ویژه در وبسایت آن می توانید لینک یا همان پیوند نصب برنامه را برای تلفن همراه دریافت کنید. این اپلیکیشن از طریق بازار، سیب اپ، گوگل پلی، ریحون و سیبچه هم قابل دسترسی است. علاوه بر اینها، یکی از مزایای رقابتی وبسایت ریحون، داشتن بخش وبلاگی است که در آن محتوایی جذاب و درجه یک درباره غذا و رستوران ها تولید می شود. مطالب این وبلاگ بسیار تخصصی و حرفه ای تهیه می شوند و از نقاط قوت وبسایت و مجموعه ریحون هستند.

اسنپ فود

1. اسنپ فود

اسنپ فود در فهرست سایت های سفارش آنلاین غذا در درجه، تاج پادشاهی را از آن خود کرده است. این وبسایت از سال 1388 شروع به فعالیت کرده است و به خاطر وسعت فعالیتی که دارد و بیش از 130 شهری را که پوشش می دهد در جایگاه نخست نشسته است.

نظم و ترتیب بخش بندی های وبسایت
نظم و ترتیب و بخش بندی های صفحه اصلی وبسایت اسنپ فود بسیار منظم و کامل است. بعد از ورود کاربر به این صفحه، شاهد جعبه جستجویی خواهد بود که امکان جستجوی شهر، محله، غذا و رستوران را دارد. علاوه بر رستوران ها و فست فودهای مختلف، شیرینی فروشی ها و سوپرمارکت ها هم در اسنپ فود حضور دارند. قبل از اینکه به سراغ سفارش دادن بروید، در صفحه نخست این وبسایت می توانید با تخفیف های روز آشنا شوید و ببینید که کدام رستوران ها و مراکز اغذیه و سوپرمارکت ها تخفیف دارند. در کنار این موضوع، رستوران های پرفروش و محبوب هم به شما معرفی می شوند.

تعداد شهرهای تحت پوشش
همان طور که گفته شد، اسنپ در طول سال های فعالیتش به خوبی در نقاط مختلف ایران رشد کرده و توسعه آن در شهرهای گوناگون کشور نشان از عملکرد و استراتژی های مثبت و کاربردی اش دارد. در بیش از 130 شهر از ایران، اسنپ فود به مشتریان خدمات ارائه می کند.

طبقه بندی خدمات
در صفحه ای که بناست سفارش خود را انتخاب کنید، فیلترهایی با عناوین متنوعی از انواع غذا و نوع خدمات (شیرینی، رستوران، کافی شاپ، سوپرمارکت) وجود دارد. ضمن اینکه می توانید نتایج فیلتر را براساس بیشترین امتیاز هر رستوران و…، سریع ترین زمان ارسال و عملکرد کلی رستوران مرتب کنید. تخفیف ها، کوپن ها و گزینه ارسال سریع اسنپ هم از جمله فیلترهای دیگری هستند که کار مشتریان را برای انتخاب و رسیدن به نتیجه نهایی ساده تر می کنند.

خدمات جانبی و امکانات

اسنپ هم با اپلیکیشن مجهز و دقیق خود، کار ثبت سفارش را آسان تر کرده است. بسته های تخفیف و شرایط ویژه ای که اسنپ فود در اپلیکیشن و وبسایت برای کاربران و مشتریان در نظر می گیرد هم شرایط بسیار خوب و متنوعی است. ثبت سفارش شبانه هم از مزیت های رقابتی دیگری است که رقبای اسنپ فود فاقد آن هستند. اما مشتریان اسنپ فود می توانند تا ساعت 2 بامداد، سفارش بدهند و از خدمات مختلف این وبسایت بهره ببرند. در کنار همه اینها یک وبلاگ تر و تازه هم در وبسایت اسنپ فود وجود دارد که اطلاعات مفید و جذابی درباره غذا در اختیار مخاطبان خود می گذارد.

در آخر
وبسایت های سفارش آنلاین غذا را با هم مرور کردیم. سعی شد تا ابعاد مختلفی از هر یک را بررسی کنیم. نهایتا اسنپ فود در صدر جدول نشست. این وبسایت و اپلیکیشن آن امکانات و شرایط بهتری نسبت به دیگر رقبای خود دارد. گزینه های دیگر فهرست هم امکانات خوبی دارند. اما در مقایسه، «درجه» به این درجه بندی رسیده است. در هر حال، با رشد فناوری های ریز و درشت، تمام وب ها و اپ ها (ظاهرا نگارنده دوباره با فناوری صمیمی شده است) امکان ارتقا و رشد مداوم دارند. شاید روزی فرابرسد که اصلا ربات ها سفارش های مان را بگیرند، آماده سازی کنند و با امکاناتی عجیب و غریب، آنها را به دست مان برسانند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>