اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ تانزانیت (Tanzanite) یک کلسیم آلومینیوم هیدروکسیل سیلیکات است و از خانواده سیلیکات ها می باشد. همچنین به عنوان Blue Zoisite نیز شناخته می شود.

سنگ_تانزانیت

این سنگ اولین بار در دامنه کوه های کلیمانجارو در تانزانیا در سال 1967 کشف شد. ذخایر تانزانیت را می توان در تپه های مرلانی کشور تانزانیا یافت کرد، اما این سنگ در کنیا نیز وجود دارد.

سنگ تانزانیت به دلیل کمیاب بودن، به صورت تجاری تولید می شود و مواد معدنی قهوه ای مایل به قرمز تحت عملیات حرارتی مصنوعی قرار می گیرند.این سنگ زیبا وقتی از زاویه های مختلف مشاهده شود رنگ های مختلفی از خود به نمایش می گذارد و این باعث می شود تا یک سنگ پلی کلر یا چند رنگی باشد.

وقتی در نور آفتاب به این سنگ نگاه می کنید، تانزانیت رنگ آبی از خود نشان می دهد. در ساعات بعدی روز این سنگ می تواند رنگ های بنفش، زرد و قرمز را از خود نشان دهد، وقتی این سنگ را در زیر شمع یا در زیر نور یک لامپ معمولی نگاه می کنید، رنگ شرابی با رنگ های قهوه ای خاکی نشان می دهد.

سنگ تانزانیت در کجا یافت می شود؟
وقتی هنری پلات، رئیس شرکت تیفانی، برای اولین بار سنگ های قیمتی (تانزانیت) را دید، اعلام کرد این سنگ "زیباترین سنگ قیمتی است که درسال 2000 کشف شده است".

با این حال او با نام Blue Zoisite مشکل داشت و احساس می کرد هیچ جذابیتی برای خانم ها ندارد. بنابراین او این سنگ را Tanzanite از کشوری که در آن کشف شده بود نام گذاری کرد و به شرکت خودش دستور داد این سنگ قیمتی جدید و زیبا را تبلیغ کند.

این سنگ در یک مکان کوچک در کشور تانزانیا، نه چندان دور از کوه کلیمانجارو در تپه های مرلانی در رشته کوه للاتما در یک نوار کوچک از زمین که به سختی 4 کیلومتر طول دارد، یافت می شود.

سنگ تانزانیت چگونه شکل می گیرد؟
دره بزرگ ریفت تقریباً 5000 کیلومتر از سوریه در آسیای خاورمیانه تا موزامبیک در جنوب آفریقا امتداد دارد. این شکاف به آرامی اما مطمئناً آفریقا را به دو قسمت تقسیم می کند و نقطه تلاقی دو صفحه زمین ساختی است که میلیون ها سال است که با هم برخورد می کنند.

فعالیت آتشفشانی در اینجا بلندترین قله آفریقا، کوه کلیمانجارو و دومین دریاچه بزرگ، تانگانیکا را تولید کرده است. فعالیت آتشفشانی، ماگما و گدازه خنک شده متعاقب آن به شکل گیری بسیاری از سنگ های قیمتی و زمردهای گرانبها کمک کرده است، یاقوت، یاقوت کبود، گارنت، تورمالین و توپاز تنها برخی از مواردی است که در این کوه یافت می شود.

زمانی در گذشته سنگ های آذرین حاوی ماگمای غنی از مواد معدنی با حرکت صفحات قاره با هم مخلوط و ترکیب شدند که در نهایت سنگ های قیمتی تانزانیت تولید شد.

بلورهای سنگ های قیمتی در اثر فشار آب و مواد معدنی در داخل شکاف سنگ های آتشفشانی تشکیل می شوند.

این اتفاق در بسیاری از مناطق جهان رخ می دهد که سابقه فعالیت آتشفشانی وجود دارند. آنچه در مورد این سنگ غیرمعمول وجود دارد داشتن مقادیری مواد معدنی از یک صفحه مخلوط با مواد معدنی صفحه دیگر برای تولید چنین سنگ بی نظیری است. به همین دلیل است که این سنگ فقط در این سایت خاص یافت می شود و بعید است که در جای دیگری از جهان پیدا شود.

رنگ های سنگ تانزانیت:
تانزانیت به عنوان یک سنگ قیمتی آبی شناخته می شود اما بسیار بیشتر از این است. رنگ های این سنگ از آبی روشن تقریباً آسمانی تا آبی عمیق نیمه شب متفاوت است.

به این رنگ آبی برخی از رنگ های چشمک زن قرمز و بنفش را اضافه کنید تا ببینید که چرا این سنگ قیمتی واقعاً چشم را به خود جلب می کند. سنگ تانزانیت احتمالاً زیباترین رنگ آبی در جهان گوهر ها را دارد، حتی یاقوت کبود در کنار این سنگ می تواند کمی شسته و رفته باشد.

علاوه بر این طیف رنگی برجسته، تانزانیت بسته به زاویه ای که مشاهده می شود و نه فقط از یک رنگ به رنگ دیگر بلکه سه رنگ مختلف را به نمایش می گذارد و توانایی منحصر به فردی در تغییر رنگ دارد.

در یک سنگ برش داده شده می توانید شعله های آبی، قرمز و بنفش را در قسمت های مختلف ببینید. به این پدیده پلیوکرویسم گفته می شود و بسیار نادر است، خصوصاً در محدوده سه رنگ متفاوت.

آیا سنگ تانزانیت قابل تیمار است؟
وقتی این سنگ زیبا از زمین خارج می شود به رنگ قهوه ای متمایل به زرد، قرمز و بنفش متمایل می شود، مردم محلی در تانزانیا آن را دیزلی رنگ می نامند زیرا به نظر می رسد رنگ سوختی است که برای کامیون های خود استفاده می کنند.

برای تبدیل این کریستال خشن به یک سنگ بنفش یا آبی رنگ درخشان که در سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفته است، به برخی از عملیات حرارتی نیاز است.

تیمار این سنگ در مقایسه با تیمار برخی از سنگ های قیمتی کاملا ملایم است.این سنگ را شاید نیم ساعت در دمای 600 درجه سانتی گراد قرار دهند تا به آنچه که برای تولید یک سنگ زیبای کلاس جهانی لازم است دست یابند.

عملیات حرارتی و تابش هر دو دلیل بحث در دنیای سنگ های قیمتی با برخی از افراد مخالف آنها است و برخی دیگر هیچ مشکلی با این امر ندارند. واقعیت ساده این است که بدون شک برخی از سنگ های قیمتی با تیمار بهبود می یابند و تا زمانی که این روش صادقانه و به وضوح برای مشتری فاش شود مشکلی به وجود نمی آید.

آیا سنگ تانزانیت سنگ خوش شانسی است؟
این سنگ زیبا با خوش شانسی و سعادت همراه است، این سنگ به مادران یا نوزادان تازه به دنیا آمده در میان مردم ماسائی، که این سنگ در سرزمین آنها کشف شده است، داده می شود تا خوش شانسی را برای آنها به ارمغان بیاورد.

آبی همیشه در مناطقی که اکنون سنگ تانزانیت از آنجا استخراج می شود و در واقع در بسیاری از مناطق و فرهنگ های جهان رنگ خوش شانسی بوده است. وجود این چنین سنگ قیمتی برجسته آبی در محیط خانه شما باعث افزایش احساس خوش شانسی می شود.

معنای معنوی سنگ تانزانیت چیست؟
تانزانیت در سال 1960 کشف شده است بنابراین سابقه معنوی طولانی ندارد اما شکل گیری و کشف آن پیوندی نامحسوس با متافیزیک را نشان می دهد. سنگ تانزانیت نیم میلیارد سال پیش در کوه های مقدس کلیمانجارو متولد شد.

این سنگ صدها میلیون سال در پوسته زمین متبلور شده و به سمت سطح زمین حرکت کرده است. صاعقه ای به طور اتفاقی دامنه کوه های معروف آفریقا و حومه آن را آتش زده است. هنگامی که آتش فروکش کرد، گله داران ماسائی درخشش آبی عجیب و غریبی را در داخل سنگ های قهوه ای مبهم و راز آلود که بر روی زمین سوخته قرار داشتند، مشاهده کردند. آنها سنگ تانزانیت را کشف کرده بودند.

ماسایی ها معتقدند سنگ های قیمتی هدیه خدایان است زیرا رنگ آبی همیشه برای آنها مقدس بوده است. این هدیه ناشی از آتش سوزی منجر به سنتی شده است که در آن این سنگ به عنوان هدیه پس از تولد کودک به زنی داده می شود تا خوش شانسی را برای او و فرزندش به ارمغان بیاورد.

تانزانیت سنگ پیوند دهنده ای است که می تواند شکاف بین جهان فیزیکی و جهان معنوی را پر کند. این سنگ به شما امکان می دهد توانایی های روانی خود را شکوفا کنید و به بصیرت، شهود و خودشناسی برسید.

دامنه رنگ های سنگ تانزانیت از آبی تا بنفش به معنای تأثیر آن بر روی سه چاکرای حلق، چشم سوم و تاج است. این چاکراها بار دیگر بر ارتباط بین صفحات فیزیکی و متافیزیکی و همچنین روشن بینی، خلاقیت، ارتباطات، صلح و آرامش تأکید می کنند.این سنگ زیبا یک سنگ قیمتی بسیار قدرتمند برای ما است.

مزایای درمانی سنگ تانزانیت:
این سنگ نه فقط از نظر معنوی بلکه از نظر جسمی نیز به ما کمک می کند. این سنگ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، سلول ها را بازسازی می کند، آرتروز را تسکین می دهد، علائم سردرد و میگرن را کاهش می دهد و با قدرت تسکین دهنده به بهبودی بعد از جراحی کمک می کند.

حتی گفته شده است که انسان را از کما بیرون می آورد. از دیگر مزایای آن می توان به درمان بیماری های پوستی به عنوان محرک رشد مجدد در فولیکول های مو و درمان کهیر و بثورات اشاره کرد.

این سنگ قیمتی بهتر است روی بدن، گوش ها و موهای سر باشد تا در نزدیکی چاکرای تاج و چاکراهای چشم سوم قرار بگیرد یا به صورت گردنبند و آویز باشد تا چاکرای گلو را تحریک شود.همچنین می توانید اکسیر آب این سنگ را درست کنید و قبل از خواب از آن بنوشید تا خواب خوب و راحتی داشته باشید.

سنگ تانزانیت و ارتباط آن با ثروت:
این سنگ به شما کمک می کند تا سرعت خود را کاهش داده و استرس خود را کنار بگذارید. اگر می خواهید در رسیدن به اهداف مالی تیز، متین و با انگیزه بمانید همراه داشتن این سنگ برای شما بسیار مهم است.انرژی این سنگ به شما امکان می دهد تنش ها را برطرف کرده و کاملاً بر روی آنچه باید انجام دهید، تمرکز کنید.

با راهنمایی این سنگ قادر خواهید بود خونسردی خود را حفظ کرده و با افراد هماهنگ کار کنید. کریستال این سنگ شما را متمرکز نگه می دارد و آرام نگه می دارد. به همین دلیل، شما قادر خواهید بود کاری را که برای تحقق اهداف خود لازم دارید انجام دهید.

سنگ تانزانیت و ارتباط آن با عشق و روابط:
تانزانیت سنگی است که قلب و ذهن را تراز می کند. این سنگ زیبا بین آنچه قلب شما می خواهد و آنچه ذهن شما می خواهد به دست آورد، ارتباطی هماهنگ برقرار خواهد کرد.

سنگ تانزانیت شما را تشویق می کند تا به جای تلاش برای قرار گرفتن در قالب افراد دیگر، خود واقعی تان را نشان دهید.

این امر از تأثیر پذیرفتن شما توسط دیگران برای مطابقت با هنجارها جلوگیری می کند. شما آنچه را که واقعاً هستید بیان خواهید کرد و آنچه را که در شما طنین انداز است دنبال خواهید کرد.

هرکسی که این سنگ را بپوشد یاد می گیرد چگونه آگاهانه تر و هدفمندتر زندگی کند و این مسئله بر شریک زندگی شما تأثیر مثبت می گذارد.این سنگ همچنین به شما کمک می کند ترس و نگرانی را که از عشق یا داشتن یک رابطه دارید از بین ببرید.

احساس شجاعت و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت زیرا می دانید که عشق چیز زیبایی است که باید از آن لذت برد. سنگ تانزانیت ابزاری قدرتمند برای تحول است.

سنگ تانزانیت برای چه جواهراتی مناسب است؟
این سنگ در مقیاس سختی 6.5 تا 7 درجه بندی می شود بنابراین در لیست پایین تری نسبت به کوارتز قرار دارد. اما این کاملا نسبی است، بنابراین می توان گفت که این سنگ زیبا مطمئناً به اندازه کافی قوی هست که تقریباً در هر نوع از جواهراتی استفاده شود اما چند اقدام احتیاطی باید انجام گیرد. حلقه ها باید در محیط های محافظ ساخته شوند و هنگام شرکت در فعالیت های سنگین نباید از آنها استفاده شود.

قیمت سنگ تانزانیت:
هنگام قیمت گذاری سنگ های قیمتی، باید رنگ، وضوح، برش و عیار را در نظر بگیرید و معمولاً مهم ترین آنها رنگ سنگ است.

رنگ سنگ تانزانیت، رنگی که ما در یک سنگ ایده آل و با ارزش به دنبال آن هستیم، یک آبی اشباع عمیق است که در جواهرات با ارزش به رنگ بنفش و قرمز چشمک می زند. به چند دلیل ارزش آبی کمی بالاتر از سنگ هایی با رنگ بنفش ارزیابی می شود. یک رنگ یکنواخت خوب و بدون هیچ گونه تغییر رنگ بسیار ارزشمند است.

برش این سنگ نیز مشکلات خاص خود را دارد. به محض برش، سنگ ها از زوایای مختلف به وضوح تغییر رنگ می دهند، در مورد سنگ تانزانیت می توان سه رنگ را مشاهده کرد. برش سعی خواهد کرد تا حد امکان رنگ آبی خالص را به نمایش بگذارد، گرچه این می تواند به معنای فدا کردن مقدار زیادی سنگ باشد. بنابراین در مورد این سنگ برش هنگام قیمت گذاری اهمیت دو چندانی دارد.

آیا سنگ تانزانیت از الماس گرانتر است؟
سنگهای قیمتی تانزانیت فقط برای چند دهه استخراج شده اند و فقط از یک نوار کوچک زمین به طول 4 کیلومتر تهیه می شوند. آنها بسیار زیبا و قیمتی هستند، تقریبا تمام آنها استخراج شده است و 1000 برابر نادرتر از الماس هستند. علی رغم همه اینها، الماس ها نسبت به این سنگ هنوز هم به طور قابل توجهی گران ترند. ممکن است بپرسید چرا؟

دلایل مختلفی وجود دارد، از جمله بازاریابی و کنترل عالی صنعت الماس. بر خلاف الماس هیچ کاربرد صنعتی برای سنگ تانزانیت وجود ندارد اگرچه این واقعاً دلیل خوبی برای چنین اختلاف قیمتی نیست. دولت تانزانیا بلافاصله پس از کشف این سنگ های قیمتی در اواخر دهه 1960 صنعت معدن را به مدت 30 سال اداره کرد اما هیچ تجربه و تخصصی نداشت، بنابراین کار خیلی خوبی در این زمینه انجام نداد.

استخراج غیرقانونی، قاچاق کالا، بازاریابی ضعیف، پلیس ضعیف و سیاست های ضعیف همگی در ایجاد یک سنگ قیمتی کم ارزش نقش داشته اند اما به نظر می رسد همه چیز در حال چرخش است. با ترکیبی از حاکمیت بهتر، تقاضای زیاد در آسیا برای سنگ های رنگی، فرسودگی احتمالی معادن و احتمال وجود منبع جایگزین، باید شاهد افزایش قیمت این سنگ ها باشیم.

از کجا می دانید سنگ تانزانیت اصل است؟
بدیهی است که خرید یک سنگ قیمتی معتبر از یک فروشنده معتبر بهترین روش است، اما این امر همیشه امکان پذیر نیست. در اینجا چند نکته ساده آمده است که می تواند به شما کمک کند. سنگ تانزانیت واقعی می تواند بسته به زاویه ای که از آن نگاه می کنید تغییر رنگ دهد، به قسمت بالا نگاه کنید و آبی را ببینید و اگر نگین را کمی بچرخانید و باید به بنفش تغییر رنگ دهد.

این سنگ یکی از معدود سنگ های قیمتی است که می تواند از سه زاویه سه رنگ را نشان دهد اما این خاصیت در بعضی سنگ های دیگر نیز وجود دارد.

برای شناسایی بهتر عمق رنگ آن را از هر طرف بررسی کنید، برخی از سنگ ها می توانند در پایین پوشانده شوند و از بالا آبی به نظر برسند. به کناره های سنگ نگاه کنید تا ببینید آیا رنگ آبی به همان اندازه شدید است. اگر نه ممکن است یک سنگ جعلی در دستان شما باشد.

با چشم غیر مسلح، بیشتر این سنگ ها کاملاً شفاف و بدون لکه های داخلی به نظر می رسد اما با ذره بین یک جواهر فروش باید عیب هایی داخل سنگ را ببینید. سنگ های تقلیدی یا سنگ های ایجاد شده در آزمایشگاه بی عیب و نقص خواهند بود. قیمت را بررسی کنید تانزانیت یک سنگ قیمتی نادر و زیبا است و قیمت آن باید منعکس کننده کیفیت این سنگ باشد.

یک بررسی سختی ساده ممکن است جعلی بودن یک سنگ قیمتی را به راحتی نشان دهد. سختی تانزانیت 6.5 تا 7 در مقیاس موهس است، بنابراین از ناخن انگشت یا چاقوی شما سخت تر است، اگر هر یک از اینها بتوانند گوهر مورد نظر را خراش دهند، این سنگ جعلی است.

چگونه از سنگ تانزانیت خود مراقبت کنیم؟
سنگ های قیمتی و جواهرات سنگ تانزانیت نباید تحت گرمای شدید یا تغییرات ناگهانی دما قرار بگیرند. به علاوه، این سنگ قیمتی و زیبا نباید در معرض هرگونه اسیدی قرار گیرد. از کاربرد پاک کننده های اولتراسونیک و بخار نیز خودداری کنید.

بهترین راه برای تمیز کردن سنگ های قیمتی تانزانیت استفاده از آب و صابون و پارچه نرم است. حتما بقایای صابون را به خوبی از روی سنگ خود پاک کنید.

همیشه قبل از ورزش، استحمام یا انجام فعالیت های بدنی شدید همه جواهرات یا سنگ های قیمتی خود را بردارید. برای جلوگیری از خراش، سنگ های قیمتی تانزانیت را به دور از سنگ های قیمتی دیگر نگهداری کنید. بهتر است سنگ های قیمتی را با پارچه نرم بپیچید یا داخل جعبه جواهرات با پارچه قرار دهید.

چه چیز خاصی در مورد سنگ تانزانیت وجود دارد؟
چند چیز وجود دارد که این سنگ زیبا را بسیار منحصر به فرد می کند. ابتدا فقط در یک مکان یافت می شود، یک منطقه کوچک استخراج در دامنه کوه کلیمانجارو در تانزانیا. بنابراین این سنگ یک سنگ قیمتی نادر محسوب می شود.

، تانزانیت یک سنگ است که می تواند هنگام تغییر از زوایای مختلف تغییر رنگ دهد، پدیده ای به نام تریکروئیسم (که به معنی سه رنگ است)، این پدیده در میان سنگ ها بسیار نادر است و در مورد این سنگ معمولاً به معنی ترکیبی از آبی، بنفش و قرمز بسته به زاویه دید می باشد.

چرا از سنگ تانزانیت استفاده می کنیم؟
این سنگ دارای انرژی معنوی بسیار قدرتمندی است که می تواند بین ذهن شما و جهان عالی ارتباط برقرار کند. رنگ های این سنگ انرژی های لرزشی زیادی منتشر می کنند که این اتصال را تقویت می کند.

این سنگ زیبا به شما کمک می کند تا در سطح عمیق تری خود را بشناسید و به شما این امکان را می دهد که عمق وجود خود را کشف کرده و از قالب خود جدا شوید.این امر باعث تقویت احساس قدرت خودکنترلی می شود. این سنگ در جستجوی فراتر از محدودیت ها و مرزها برای پاسخگویی واقعی به ندای قلب تان از شما پشتیبانی می کند.

این سنگ همچنین شما را تشویق می کند تا از قدرت درونی خود استفاده کنید.این سنگ قیمتی احساس بی حالی در بدن شما را از بین می برد و به شما کمک می کند تا احساسات سرکوب شده خود را آزاد کنید.

این سنگ همچنین یک سنگ بسیار خلاقانه است که پس از حواس پرتی یا دور شدن از اهداف، شما را به مسیر درست برمی گرداند. همچنین به شما کمک می کند تا توانایی های روانی خودتان از قبیل بینایی، بصیرت و آگاهی درونی را پرورش دهید. همچنین باعث تقویت شهود و هدایای ارتباطات روانی شما خواهد شد.انرژی های قدرتمند این سنگ چشم سوم شما را باز می کند و شما را در بیداری معنوی هدایت می کند.

سنگ تانزانیت سنگ بزرگی است که به شما کمک می کند تا با جسم، روان و روح خود هماهنگ تر شوید.این سنگ به شما کمک می کند بدون قضاوت، صادقانه تر به خود نگاه کنید و مانع از این می شود که خودتان را گول بزنید.

تانزانیت توانایی های ارتباطی شما را تقویت می کند.این سنگ به شما کمک می کند خواسته های خود را بروز دهید و ذهن خود را متمرکز کنید و به شما نشان می دهد که چگونه می توانید انرژی خود را با دقت هدایت کنید تا رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

اگر می خواهید در زندگی خود تحول اساسی ایجاد کنید، این سنگ زیبا به شما کمک می کند تا در آن مسیر شروع به حرکت کنید.

از انرژی بسیار زیاد سنگ تانزانیت لذت ببرید زیرا آنها تفاوت زیادی در شما، روابط شما و به طور کلی در زندگی شما ایجاد می کنند. با انرژی های شفابخش این سنگ زندگی کنید و با ارتعاشات قدرتمند و نشاط آور آن رو به جلو حرکت کنید!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>