اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مروارید (Pearls) یک جسم سخت تولید شده در داخل بافت نرم صدف زنده است.درست مانند پوسته صدف، یک مروارید از کربنات کلسیم به صورت کریستالی تشکیل شده است که در لایه های متحدالمرکز رسوب کرده است.

خاص_مروارید

مروارید ایده آل کاملا گرد است و صاف می باشد، اما اشکال مختلف دیگری نیز در طبیعت به وجود می آید که به آن ها مروارید باروک می گویند.

قرن ها است که از مرغوب ترین مرواریدهای طبیعی به عنوان سنگ های قیمتی و اشیای زیبای بسیار ارزشمند استفاده می شود. به همین دلیل، مروارید به استعاره ای برای هر چیز نادر، خوب، تحسین برانگیز و ارزشمند تبدیل شده است.

بهترین نوع این سنگ های ارزشمند خود به خود در طبیعت به وجود می آیند، اما بسیار نادر هستند. از این مرواریدهای وحشی که به عنوان مرواریدهای طبیعی یاد می شود در درجه اول در جواهرات استفاده می شود، اما در گذشته برای تزئین لباس نیز از آنها استفاده می شده است. این سنگ ها همچنین خرد شده و در محصولات آرایشی، دارویی و فرمولاسیون رنگ مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت خرید و فروش مروارید:
مرواریدهای پرورشی از صدف های مرواریدی و صدف های آب شیرین که اکثرا در حال حاضر فروخته می شوند تولید می شوند.

مرواریدهای تقلیدی نیز به طور گسترده ای در جواهرات ارزان قیمت به فروش می رسند، اما کیفیت رنگین کمانی آنها معمولاً بسیار ضعیف است و به راحتی از مرواریدهای اصلی قابل تشخیص هستند.

قیمت یک گرم مروارید به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و به طور کلی قیمت مروارید نسبت به سایر سنگ ها بالاتر است. مروارید در ایران نیز خرید و فروش می شود و ارزش ریالی مروارید بسیار بالاست.

تاریخچه کشف و استفاده از مروارید:
مرواریدهای طبیعی بسیار نادر، فوق العاده گران و به طور معمول کوچک هستند. بنابراین انسان ها با گذشت زمان روش هایی برای پرورش مروارید ایجاد کرده اند، به طوری که بسیاری از افراد جهان بتوانند از این سنگ قیمتی زیبا لذت ببرند.

در مرواریدهای پرورشی، مقداری بافت یا مهره مادر به داخل پوسته نرم تنان وارد می شود. در صورت موفقیت، این فرآیند حیوان را وادار به تشکیل "کیسه مروارید" می کند که سلول های آن لایه ای از پروتئین قهوه ای رنگ به نام کونیولین را بر روی ماده تحریک کننده ترشح می کند.

به دنبال آن ترشح لایه های معدنی متعدد از مواد معدنی تشکیل شده از کربنات کلسیم در صفحات نازک با هم تداخل پیدا می کند. مروارید می تواند از نرم تنان وحشی یا آب دریا تهیه شود. زیبایی مروارید این است که می توان آنها را به طور طبیعی، کاملاً شکل گرفته و درخشان و بدون نیاز به برش و صیقل دادن برداشت کرد.

قدیمی ترین مرجع ثبت شده از کشف مروارید در تاریخ "مروارید ام القوین" با قدمت 7500 ساله است که در مکانی پیدا شد که اکنون به امارات معروف است. مرواریدها قبل از کشت توسط انسان، از خلیج فارس، آب های سریلانکا، منابع آب شیرین در چین و رودخانه های اروپا برداشت می شدند.

بعدها، کریستوفر کلمبوس مرواریدها را در آمریکای جنوبی کشف کرد. هنگامی که این مرواریدهای طبیعی تقریباً در اوایل قرن بیستم تخلیه شدند، چینی ها و ژاپنی ها شروع به مروارید سازی در ابعاد صنعتی کردند. امروزه، این سنگ ها یک جواهر ارزشمند هستند و در سراسر جهان کشت می شوند.

مشخصات فیزیکی مروارید:
درخشش بی نظیر این سنگ ها به بازتاب، شکست و انتشار نور در لایه های نیمه شفاف آن ها بستگی دارد. هرچه لایه های مروارید نازک تر و تعداد بیشتری داشته باشند، درخشش ریزتر خواهد بود. رنگین کمانی که این سنگ ها به نمایش می گذارند به دلیل همپوشانی لایه های پی در پی است که باعث شکسته شدن نور در سطوح مختلف می شود.

علاوه بر این، این سنگ ها (به خصوص مرواریدهای پرورشی آب شیرین) می توانند به رنگ زرد، سبز، آبی، قهوه ای، صورتی، بنفش یا سیاه ساخته شوند. بهترین این سنگ ها درخشش آینه ای مانند درخشش فلز دارند. مروارید رنگی به خصوص مروارید سیاه بسیار گران قیمت و محبوب است.

از آنجا که این سنگ ها در درجه اول از کربنات کلسیم ساخته می شوند، می توانند در سرکه حل شوند. کربنات کلسیم حتی به محلول اسیدی ضعیف نیز حساس است زیرا بلورهای کربنات کلسیم با اسید استیک موجود در سرکه واکنش داده و استات کلسیم و دی اکسید کربن تشکیل می دهند.

راه های شناسایی مروارید اصل:
این سنگ ها را می توان با درخشش منحصر به فرد هرکدام تشخیص داد و هنگامی که به آرامی روی دندان ها مالیده می شوند، می توان بافت سطحی کمی خشن را تشخیص داد، در حالی که مرواریدهای مصنوعی این احساس سطح خشن را ندارند.

شکل ظاهری مرواریدهای طبیعی و کشت شده تقریبا یکسان است اما تراکم مرواریدهای پرورشی معمولاً بیشتر است. تنها راه تشخیص مرواریدهای طبیعی و پرورشی بررسی ساختار درونی آنهاست. متخصصان از آندوسکوپ برای انجام این کار از طریق سوراخ های مروارید استفاده می کنند. مرواریدهای طبیعی دارای لایه های داخلی متحدالمرکز هستند.

تفاوت مرواریدهای آب شیرین و آب شور:
مرواریدهای آب شیرین و آب شور ممکن است گاهی اوقات کاملاً شبیه به هم باشند، اما از منابع مختلفی تهیه می شوند. مرواریدهای آب شیرین در گونه های مختلف صدف های reshwater، خانواده Unionidae، که در دریاچه ها، رودخانه ها، استخرها و سایر آب های شیرین زندگی می کنند، تشکیل می شوند.

این صدف های مرواریدی آب شیرین نه تنها در آب و هوای گرم بلکه در مناطق معتدل و سردتر مانند اسکاتلند (جایی که طبق قانون از آنها محافظت می شود) نیز وجود دارند. بیشتر مرواریدهای کشت شده آب شیرین امروزه از کشور چین عرضه می شوند.

مرواریدهای آب شور در صدف های مرواریدی، خانواده Pteriidae، که در اقیانوس ها زندگی می کنند، رشد می کنند. صدف های مرواریدی آب شور معمولاً در تالاب های محافظت شده یا مرجان های آتشفشانی کشت می شوند.

خواص متافیزیکی انواع مروارید:
انرژی این سنگ ها طبیعتاً زنانه است به این معنی که اگر در سیستم های نصف النهار و چاکرای خود بیش از حد انرژی یانگ یا مردانه داشته باشید، آنچنان برای شما کارایی ندارد. مرواریدها نمادی از پاکی، تحول معنوی، خیرات، صداقت، خرد و یکپارچگی هستند.

این سنگ ها وسیله ای شفاف برای پیشرفت حالت های خرد و همچنین مجرای تمیز برای دریافت راهنمایی های معنوی را فراهم می کنند. این سنگ ها می توانند زنانگی شما را تحریک کرده و به پذیرش خویشتن کمک کنند. آنها روحیه شما را بالا می برند و باعث می شوند احساس آرامش و زیبایی داشته باشید.

دانه شن و ماسه ناهموار و ناخوشایند، با گذشت زمان به آرامی تبدیل به گوهری با ارزش و زیبا تبدیل می شود. مروارید با آغاز فروتنانه خود، نماد معصومیت و قلب پاک را نشان می دهد و به ما کمک می کند تا با چیزهای ساده زندگی ارتباط برقرار کنیم.

مروارید با آینده نگری فوق العاده به صاحبش کمک می کند او را در برابر معاملات تجاری پر خطر و از چشم بد محافظت می کند.

مرواریدها برای کسانی که دنیا را به روشی معنوی می بینند جذابیت خاصی دارند. در تائوئیسم، هندوئیسم و بودیسم، "مروارید شعله ور" نماد خرد درونی ماست و ارتباط ما را با انرژی های الهی کیهان تقویت می کند.

این سنگ یک گوهر درون نگر است، و ما را تشویق می کند تا خود واقعی و هدف واقعی خود را در زمین کشف کنیم. این سنگ ها همچنین توسط جادوگران، به صورت طلسم هایی برای محافظت در برابر انرژی های ناخواسته از منابع دنیوی استفاده می شدند.

خصوصیات جادویی این سنگ بیشتر به رنگ آن بستگی دارد مثلا مروارید سفید آزادی، قهوه ای - خرد، زرد - ثروت و سبز - خوشبختی را به ارمغان می آورد. این سنگ ها علاوه بر اینکه در رنگ های متنوعی در دسترس هستند، در اشکال، اندازه ها و انواع مختلفی نیز وجود دارند.

مرواریدهای مادر:
این نوع از این سنگ ها شهود، حساسیت روانی و تخیل را افزایش می دهند. هنگام در دست گرفتن این سنگ ها، می توانید احساس خوشبختی را به خود جذب کنید، از خود در برابر تأثیرات منفی محافظت کنید و انرژی منفی را خنثی کنید.

مرواریدهای سیاه تاهیتی:
این نوع از سنگ ها در دنیای مروارید ها بسیار مورد توجه قرار می گیرند زیرا اعتقاد بر این است که آنها به عنوان آهن ربا های قدرتمندی برای جذب ثروت، رفاه و عشق به زندگی عمل می کنند.

مرواریدهای ابالون:
این نوع از این سنگ ها رنگ های زیبا و شکلی دلپذیر دارند، تا حدی شبیه گوش هستند. آنها اغلب به عنوان "گوش دریا" نامیده می شوند و به عنوان ظروف طبیعی در بسیاری از مراسم شفابخشی استفاده می شوند.آنها احساس آرامش و عشق را تشویق می کنند.

خواص درمانی مروارید:
این سنگ ها در طول تاریخ پزشکی برای کمک به درمان اختلالات دستگاه گوارش، سیستم های عضلانی و پوست مورد استفاده قرار گرفته اند. پودرها و معجون های حاوی این سنگ ها نیز برای کمک به باروری و همچنین کاهش ناراحتی های زایمان استفاده شده اند.بسیاری از فرهنگ ها و جوامع ادعاهای مشابهی را برای این گوهر پر زرق و برق مطرح کرده اند.

به عنوان مثال چینی ها قرن ها به خواص درمانی این سنگ وابسته بوده اند. آنها از آن برای درمان همه چیز، از ناراحتی های ساده چشم تا مشکلات جدی قلبی، خونریزی، تب و سوهاضمه استفاده کرده اند. تا به امروز چینی ها مانند بسیاری دیگر از مردم جهان از پودر مروارید به عنوان سفید کننده پوست و مواد آرایشی استفاده می کنند.

این سنگ ها در درمان مسائل بهداشتی مربوط به معده، قلب و طحال بسیار موثر در نظر گرفته می شوند و باعث آرامش ذهن و جلوگیری از هیستری و ایجاد ثبات ذهنی می گردند. در گذشته اعتقاد بر این بود که مروارید باعث تقویت انرژی جنسی، تقویت بینایی و بهبود بیماری های گوش می شود و این سنگ قیمتی را ماده اصلی "اکسیر جاودانگی" می دانستند.

روش مراقبت و استفاده از مروارید:
اگر جواهرات مروارید دارید یک جواهر فروش معتبر به شما می گوید که چگونه از آن مراقبت کنید. به یاد داشته باشید که این یک جواهر طبیعی است و بنابراین باید به ملایمت با آن رفتار کنید. برای اینکه مرواریدهای خود را زیبا و مطلوب نگه دارید آنها را حدود 12 ساعت در مهتاب بگذارید تا انرژی های عمدتاً زنانه آنها را دوباره شارژ شوند.

اگر بدانید که چگونه به درستی از این سنگ ها مراقبت کنید می توانند یک عمر ماندگار باشند. مرواریدهای طبیعی می توانند کیفیت خود را بهتر از سنگ های قیمتی دیگر حفظ کنند، اما نسبتاً نرم و مستعد خط و خش هستند.

استفاده از مداوم از این سنگ ها بهترین راهی است که می توانید از آنها مراقبت کنید زیرا روغن های طبیعی بدن آنها را درخشان نگه می دارد. این همچنین بدان معنی است که شما می توانید به قدرت های ویژه این سنگ ها که به عنوان نمادهای فراوانی، مثبت بودن و روحیه زنانه الهی می باشند دسترسی پیدا کنید.

آنها می توانند در محافظت از شما در مقابل افرادی که انرژی عاطفی شما را تخلیه می کنند، محافظت کنند. فراموش نکنید که مرواریدهای خود را قبل از نگهداری داخل جعبه جواهرات، با پارچه ای نرم تمیز کنید.

مروارید در افسانه ها و تاریخ:
این سنگ ها مدت هاست که یک گوهر محبوب برای چینی ها می باشد. آنها اژدهای سنتی خود را با این سنگ ها زینت می دهند و معتقدند که اژدها خرد، شجاعت، انرژی های معنوی و روشنایی را به همراه خود برای آنان به ارمغان خواهد آورد.

جزیره نشینان بومی و غواصان مروارید افسانه هایی دارند که می گویند خردمندترین صدف خورشید هنگام افزودن لایه های نهایی به خلقت خود با ماه روبرو می شوند و انرژی های زنانه الهی ماه را مهار می کنند.

پارسیان معتقد بودند که مرواریدها وقتی متولد می شوند که آسمان رنگین کمان را به خاک زمین می زند. یونانیان باستان و مسیحیان به فرزندان خود آموختند که مرواریدها نمادی از پاکی و صداقت هستند. اعتقاد بر این است که در برخی تبار هندو، این سنگ ها باعث تقویت روابط، محافظت از عاشقان و کاهش اثرات کارما می شوند.

افسانه های ژاپنی به ما می گویند که این سنگ ها اشک ارواح شفابخش و جانوران افسانه ای هستند. این سنگ ها قدیمی ترین گوهر شناخته شده در نظر گرفته می شود و برای قرن ها با ارزش ترین گوهرها به حساب می آمدند.

ویژگی های خاص مروارید نسبت به دیگر سنگ ها:
بر خلاف سنگ های قیمتی دیگر که می توان آنها را از زمین استخراج کرد، این سنگ نتیجه یک فرآیند ارگانیک است که توسط یک موجود زنده تولید می شود. این امر انرژی خاصی به آن می دهد که در بعضی از بلورهای دیگر وجود ندارد، اگرچه چوب های متحجر دارای خواص مشابهی هستند.

این سنگ ها نتیجه آن است که موجودی از خود در برابر تحریک شن، ماسه یا انگل محافظت می کند، به همین دلیل سنگ قیمتی برای تغذیه و پرورش محسوب می شود.

پوشیدن این سنگ ها باعث می شود احساس خاصی داشته باشید. آنها بی انتها و کلاسیک هستند، به فرد احساس اعتماد به نفس و اطمینان می دهند.

مروارید یکی از گرانبهاترین سنگهاست. عشق توسط این سنگ قیمتی به زیبایی نشان داده می شود و همچنین با احساسات انسانی ارتباط مستقیم دارد. این سنگ بر ماه حکمرانی می کند و همچنین زندگی مثبتی برای مالک خود به ارمغان می آورد تا بتواند یک زندگی شاد و آینده ای امن داشته باشد.

از زمان های بسیار قدیم قدرت و تأثیر این سنگ مورد پرستش قرار گرفته است. این سنگ نماد عشق و علاقه است به همین دلیل زنان از آن در جواهرات و زیور آلات خود استفاده می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>