اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف سم سوسک و نحوه مصرف آن:
سم سوسک مواد شیمیایی یا طبیعی هستند که به صورت پودر، خمیر، مایع، ژل و اسپری برای از بین بردن این حشرات مزاحم مورد استفاده قرار می گیرند.

سم__سوسک

سوسک یکی از آفات فراگیر در جهان است آنها به خانه ها، آپارتمان ها، سوله ها و حتی وسایل نقلیه راه پیدا می کنند. متأسفانه سوسک ها موجودات انعطاف پذیری است و بدون مداخله نمی توان آنها را ریشه کن کرد.

از بین بردن سوسک ها همیشه دشوار است در درجه اول به این دلیل که تمایل دارند در غیرقابل دسترس ترین مکان ها پنهان شوند. آنها همچنین شب کار هستند به این معنی که هرگونه تلاش برای نابودی روزانه ممکن است بی فایده باشد.

برخی از سوسک ها فصلی هستند زیرا آنها در خانه ها به دنبال پناهگاه هستند. موارد دیگر به دلیل مسائل بهداشتی باید از بین بروند مانند سوسک های کوچک آلمانی که به دنبال منبع ثابت آب و غذا هستند و سوسک های فاضلاب.

انواع سم سوسک:
قاتلان سوسک ها در انواع مختلف موجود بوده و محبوب ترین و موثرترین آنها تله، ژل، اسپری هستند. تله ها یکی از رایج ترین محصولات کشنده سوسک هستند که برای از بین بردن این آفت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از تله ها دارای یک طعمه در یک فضای بسته حاوی سم هستند. برخی دیگر مانند هیدرامتیلن به طور بسیار فریبنده با یک درب یک طرفه بدون استفاده از سم این موجودات مزاحم را به دام می اندازند. این طرح به اندازه تله های مسموم موثر نیست، اما فواید ایمنی برای کودکان و حیوانات خانگی را به همراه دارند.

سموم سوسک کش به طور اختصاصی نیز در دسترس هستند مانند سم سوسک کش فاضلات. سم سوسک فاضلاب معمولا به شکل مایع است و در داخل فاضلاب ریخته می شود. برای خرید سم سوسک کش فاضلاب می توانید به فروشگاه های سموم یا داروخانه ها مراجعه کنید.

ژل سوسک کش:
ژل های سوسک کش موادی هستند که برای این موجودات جذاب هستند و حاوی یک حشره کش قدرتمند معروف به فیپرونیل است. رایحه و طعم های جذاب گیاهان آنها را به سمت سم می کشاند.

پس از خوردن آنها دوباره به لانه برمی گردند و می میرند و سپس در آنجا توسط سایر سوسک ها مصرف می شوند. این مسئله باعث می شود که سم در لانه آنها گسترش یابد.

ژل ها را می توان به راحتی روی زمین، دیوارها، پشت وسایل خانه یا داخل کمدها استفاده کرد. برای نتایج بهتر می توانید از ژل ها در کنار تله ها استفاده کنید. با این حال، خانواده های دارای کودک و حیوانات خانگی باید با جلوگیری از قرار دادن ژل در مناطق دارای دسترسی آسان، اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

اسپری سوسک کش:
اسپری ها برای پوشاندن نواحی وسیع و پاشش در شکاف هایی که ژل ها و پودرها به آن دسترسی ندارند، مفید هستند. اسپری ها به طور معمول از مواد شیمیایی پیرتروئید برای مختل کردن سیستم عصبی سوسک استفاده می کنند. این مواد بیشتر حشراتی که در کمتر از یک روز با آنها تماس گرفته اند را از بین می برند. اگرچه برخی از سوسک ها تا دو هفته پس از درمان زنده مانده اند.

بمب سوسک کش:
نوع محبوب دیگری از قاتلین سوسک به سمومی به شکل مه یا مه پاش هستند. آنها در قوطی های سموم دفع آفات قرار دارند و برای فعال شدن کافی است آنها در یک مکان بسته قرار داده و در آن را باز کنید.

این قوطی جریان پایداری از سم گازی شکل را آزاد می کند که به داخل شکاف ها و درزهای خانه که خارج از دید و غیر قابل دسترس هستند، نفوذ می کند. این سموم معمولاً از پیرتروئیدها برای حمله به سیستم عصبی سوسک به همان روش اسپری ها استفاده می کنند.

قبل از استفاده از مه پاش باید تمام غذاها، وسایل و سطوح پخت و پز را بپوشانید و پس از استفاده از آن حداقل چهار ساعت خانه را خالی کنید.

سم سوسک از کجا بخریم؟
خرید و فروش سم سوسک بازار گسترده ای دارد و از سوپر مارکت های محله تا داروخانه ها این سموم را عرضه می کنند. از بین این سموم می توان به سم سوسک کش پریژن، کامن و سم سوسک کش سایپرمترین اشاره کرد.

قیمت این سموم با یکدیگر متفاوت است و معمولا سم سوسک کش قوی به دلیل مواد موثره بیشتر قیمت بالاتری دارد. بهترین سم برای کشتن سوسک را می توانید با توجه به نوع سوسک ها و کمی تحقیق پیدا کنید.

ملاحظات مهم هنگام خرید سم سوسک:
طول مدت تأثیرگذاری سم:
طول مدت تأثیرگذاری مدت زمانی است که سوسک کش به کار خود ادامه می دهد و نیاز به جایگزینی ندارد. اثر بخشی سوسک کش به دو چیز بستگی دارد: سرعت تجزیه ماده فعال و مقدار کالایی که استفاده می کنید. اکثر سوسک کش ها حداقل یک دوره کارآیی تقریباً یک ماهه دارند و حداکثر دوره آنها دو سال است.

البته هجوم های بزرگ تله های اضافی را می طلبد، زیرا اگر تعداد زیادی از سوسک ها سم را بخورند تأثیر سم به سرعت از بین می رود. همیشه دستورالعمل های موجود در بسته را برای زمان استفاده مجدد از سم بررسی و دنبال کنید.

آفاتی که باید از بین بروند:
انواع آفاتی که یک سوسک کش از بین می برد به ماده فعال موجود در محصول، نوع محصول مورد استفاده و طعمه ای که برای فریب آفات استفاده می شود بستگی دارد. در برخی از تله های بزرگ تر از یک ورق چسب استفاده می شود که می تواند از حشرات کوچک، مانند مورچه ها تا موش ها را به دام بیندازد.

از آنجا که سوسک ها در زنده ماندن بسیار ماهر هستند، اکثر سوسک کش ها از مقدار زیادی آفت کش استفاده می کنند که می تواند طیف وسیعی از آفات دیگر مانند زنبورها، مورچه ها، عنکبوت ها، موش ها و حتی ماهی های نقره ای را از بین ببرد. به همین دلیل، مهم است که حیوانات خانگی و کودکان خود را از تله های سوسک و مناطقی که از آنها استفاده کرده اید دور نگه دارید.

نوع طعمه:
طعمه های سوسک در دو نوع اصلی وجود دارد و می تواند شامل فیپرونیل، هیدرامتیلن، ایندوکساکارب یا اسید بوریک باشد. در اولی از مخلوط شکر (برای جذب) و سم استفاده می شود که حشرات را به سرعت از بین می برد. این روش به طور مکرر در تله های سوسک و سایر حشرات مورد استفاده قرار می گیرد.

در نوع دوم طعمه از مخلوط مشابهی از قندها برای جذب سوسک ها استفاده می شود، اما روند مرگ کندتر است. این شکل طعمه از یک عملکرد تأخیری استفاده می کند که طی چند روز سوسک را از بین می برد.

در طی این مدت سوسک ها مدفوع سمی را در اطراف لانه ای که سایر سوسک ها زندگی می کنند باقی می گذارند و سایر سوسک ها با مصرف آنها مسموم می شوند. پس از مرگ سوسک مسموم نیز سایرین جسد را می خورند و سم به سراسر لانه منتقل می شود.

نحوه از بین بردن سوسک ها:
هنگام بررسی اینکه از چه روشی برای کنترل سوسک ها استفاده کنید، بهتر است ابتدا خانه خود را از نظر وجود مکان های احتمالی آلودگی مورد بررسی قرار دهید. این کار را با استفاده از یک چراغ قوه برای جستجوی نقاط محبوب مخفی شدن سوسک ها، از جمله پشت یخچال، زیر سینک، شکاف در کابینت ها و قفسه ها، گوشه های درب کمد، کابینت های حمام و کمد انجام دهید.

برای تعیین مکان آلودگی های بزرگ از نوارهای چسب سوسک استفاده کنید. با توجه به بازرسی در مورد استراتژیک ترین مناطق برای قرار دادن نوارها تصمیم بگیرید. چند روز تا یک هفته آن مناطق را کنترل کنید. نوارها در مناطق پرتردد سوسک ها قرار دهید تا بهتر عمل کنند.

تله ها می توانند در کاهش جمعیت سوسک ها موجود موثر باشند، اما قادر به نفوذ به لانه آنها نیستند. برای جلوگیری از گسترش آلودگی از مه پاش و اسپری سوسک کش در نقاط ورودی احتمالی، از جمله شکاف بین دیوارها یا کاشی ها، استفاده کنید شکاف ها و سوراخ های ورودی کوچک را ببندید و از تورهای درب و پنجره استفاده کنید.

اسید بوریک ماده ای است که در محصولاتی مانند مواد شوینده لباس و خمیر دندان یافت می شود و می تواند یکی از بهترین قاتل های سوسک باشد. ولی متاسفانه به راحتی قابل استفاده نیست و در معرض جابه جایی جریان های هوا قرار دارد و مواد را به مناطقی می فرستد که کودکان و حیوانات خانگی می توانند با آن تماس بگیرند.

این ماده از ترکیب شیمیایی بور و آب تولید می شود و برای افراد و حیوانات خانگی سمیت کمی دارد اما برای سوسک ها کشنده است. در صورت استفاده نادرست، اسید بوریک اثر خود را از دست می دهد و معمولاً به عنوان تنها روش برای خلاص شدن از سوسک ها توصیه نمی شود.

ایمنی و خطرات سم سوسک برای حیوانات خانگی و کودکان:
هنگام استفاده از سموم سوسک کش ابتدا باید ایمنی خود و خانواده و حیوانات خانگی خودتان را در نظر بگیرید. تله ها و ژل های سوسک به دلیل رنگ های روشن، بوی شیرین و طعم شیرین می توانند برای حیوانات خانگی و بچه ها جذاب باشند.

اسپری ها می توانند از طریق پوست جذب شوند و مه پاش ها پس از استفاده برای چندین ساعت فضای سمی ایجاد می کنند.

گزینه های دوست دار کودک و حیوان خانگی اکنون در دسترس است ولی این محصولات از معمولا حاوی مواد موثره کمتری هستند در این گزینه های ایمن از روش هایی برای به دام انداختن، از بین بردن، یا دفع سوسک استفاده می شود، مانند استفاده از تله هایی با درب های یک طرفه، کاغذ چسب و مواد دفع آفات مافوق صوت که برای دور کردن حشرات در اطراف خانه قرار می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>