اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کارت حافظه


راهنمای خرید کارت حافظه SD و microSD: کلاس ها، عملکرد و در کل چه چیزی بخریم؟

اگر به تازگی قصد خرید فلش مموری یا کارت حافظه داشته اید، در درجه اول ممکن است از گستردگی و مقرون به صرفه بودن کارت های microSD و SD با سرعت بالا و ظرفیت بالا متعجب شوید. که معمولاً برای گسترش فضای ذخیره سازی در دستگاه های مختلف از تلفن های هوشمند و تبلت ها تا پهپادها استفاده می شود.

کارت های microSD بیشتر از SD خریداری می شوند، هرچند کارت های با اندازه کامل (یا همان SD) در بین دارندگان دوربین های حرفه ای محبوب هستند.با استفاده از این راهنما، معنی همه کدها و رتبه بندی های مختلف را می شکنیم! و بهترین گزینه ها را میان طیف وسیعی از این محصول ارائه می دهیم.

استانداردهای کارت های SD

کارت های استاندارد SD همه با ضامن قفل کوچک همراه هستند که امکان نوشتن یا حذف داده ها روی کارت را فعال یا غیرفعال می کند. اما کارت های mini و microSD از این ویژگی برخوردار نیستند. همچنین 5 دسته دیگر در کلاس های همین اندازه وجود دارد که سیستم اتصال و ظرفیت داده کارت را نشان می دهد:

  • SD or SDSC (Secure Digital Standard Capacity): maximum storage of 2 GB
  • SDHC (Secure Digital High Capacity): More than 2 to 32 GB of storage
  • SDXC (Secure Digital Extended Capacity): More than 32 GB to 2 TB of storage
  • SDUC (Secure Digital Ultra Capacity): More than 2 to 128 TB of storage

دسته پنجم، دارای خروجی و ورودی دیجیتال امن (SDIO) می باشند و از این نظر خاص هستند که حاوی چیزی بیش از ذخیره سازی اند. این کارت ها دارای یک دستگاه اضافی هستند که عملکردهای اضافی مانند گیرنده بلوتوث یا GPS را فراهم می کند.

از آنجا که تفاوت زیادی در اندازه های ذخیره وجود دارد، هر دسته از محدودیت های فرمت فایل نیز برخوردارند. SDSC به FAT12، FAT16 و FAT16B محدود شده است. SDHC تقریباً همیشه FAT32 است و نسخه های XC / HC از exFAT استفاده می کنند. قالب فایل exFAT به طور خاص برای دستگاه های فلش NAND طراحی شده است و احتمالاً برای سال های طولانی همچنان استاندارد باقی خواهد ماند.

انواع کارت های SD

کارت های SDC SDHC و SDXC در طیف وسیعی از دستگاه ها مانند لپ تاپ، تلفن های هوشمند، هواپیماهای بدون سرنشین و دوربین های دیجیتال پشتیبانی می شوند. به لطف بازی های سنگین، برنامه های پیچیده تر و دوربین هایی که دارای رزولوشن های بالاتر هستند، نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر افزایش می یابد؛ اما برای هر نیازی و بودجه ای، همیشه کارت SD وجود خواهد داشت.

SDUC هنوز هم بسیار جدید است، بنابراین ذخیره سازی 128 TB باید برای اکثر کاربران طی سال ها کافی باشد! جدول بالا، از انجمن SD، نشان می دهد که چگونه فناوری Secure Digital در طی دو دهه گذشته تغییر کرده است و نشان می دهد که سرعت و ظرفیت ذخیره سازی آنها با چه سرعتی متحول شده است. احتمالاً همچنین متوجه شده اید که کارت های SD چیزی بیشتر از ظرفیت نیز برای صحبت دارند: بی شک زمان صحبت درباره عملکرد است.

عملکرد کارت SD: کلاس های سرعت

همه کارت های SD برای دریافت و ارسال اطلاعات، به صورت دستورالعمل ها و داده ها، از برنج های کوچک موجود در انتهای بسته استفاده می کنند. رابط بین کارت و دستگاه با هر تجدید ساخت در مشخصات تکامل یافته است. در بعضی موارد، سیستم به روز شده سریعتر اجرا می شود (یعنی باس کلاک بالاتر است) اما در برخی موارد، کارت SD تماس های اضافی دارد تا کانال های بیشتری برای داده ها فراهم کند.

تفاوت بین تمام رابط ها و عملکرد در کلاس های به اصطلاح سرعت مشخص شده است، و هر یک به طور کلی توسط توان اوج باس سازماندهی می شوند. این اندازه گیری حداکثر مقدار بایت در ثانیه است که می تواند بین کارت SD و دستگاه میزبان منتقل شود. کمترین سرعتی که به جای تصادفی می توان داده ها را بر روی تراشه حافظه به صورت ساختاریافته قرار داد.با داشتن بسیاری از کلاس های سرعت برای جابه جایی داده های شما، می توان فهمید که واقعاً به چه درجه ای نیاز دارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>