اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یک شامپوی برتر شامپویی است که موها را به خوبی تمیز کرده، نرم و سالم نگهدارد. در اینجا برای انتخاب بهترین شامپو، چند فاکتور از جمله؛ محبوبیت، مواد به کار رفته (که عمدتا از نوع سورفکتانت ملایم است) و توصیه کارشناسان لوازم آرایشی و بهداشتی در نظر گرفته شده است.

شامپو

چقدر محبوبیت دارد؟
مسلما برای یافتن بهترین شامپو نمی توان صدها شامپوی موجود در بازار را بررسی کرد. بنابراین یکی از روش های انتخاب شامپوی برتر، محبوبیت آن بین مردم است. در واقع می توان با بررسی سایت های فروش معتبر مانند آمازون، پرفروش ترین و محبوب ترین شامپوها را پیدا کرد. ما در این بررسی برای انتخاب نهایی شامپوهایی که معرفی کرده ایم، این نکته را هم مدنظر قرار داده ایم.

میزان مواد سورفکتانت شامپو استاندارد است؟

پوست سر مانند پوست قسمت های دیگر بدن، چربی (سبوم) تولید می کند تا به طور طبیعی مرطوب بماند. اما ترشح سبوم به دلایل مختلف از جمله، اضطراب، به هم خوردن تعادل هورمون ها، رژیم غذایی و استفاده بیش از حد محصولات آرایشی، زیاد می شود و موها را چرب و کثیف می کند.

مواد سورفکتانت، نوعی مواد فعال سطحی هستند که یک طرف مولکول های آن به مولکول های چربی جسبیده و طرف دیگرشان به مولکول های آب می چسبند و بدین ترتیب چربی موها با شستن زیر آب، برطرف شده و موها تمیز می شود. در واقع این مواد، جذب کننده چربی ها هستند و آنها را از بین می برند. سورفکتانت ها معمولا قدرت پاک کنندگی متفاوتی دارند. اما نکته مهم اینجاست که به کار بردن مقدار زیادی از این مواد در تولید شامپوها، باعث از بین رفتن چربی خوب و طبیعی پوست سر می شود.

بنابه گفته متخصصان مو، مواد سورفکتانت قوی نمی تواند به موها صدمه ای برساند اما احتمال خشک شدن و حساسیت پوست سر را افزایش می دهد. پوست سر و موها برای سالم ماندن، به کمی چربی (سبوم) نیاز دارند. بنابراین شامپوهایی که مواد سورفکتانت آن فقط به اندازه تمیز نگهداشتن موی سر است، مناسب تر از باقی شامپوها هستند. یعنی بهتر است از مواد سورفکتانت ملایم استفاده شود. در جدول زیر انواع سورفکتانت معرفی شده است:

شامپو

متخصصان چه شامپویی را توصیه می کنند؟

وجود مواد سورفکتانت ملایم در شامپو تنها دلیل انتخاب شامپوی مناسبی که در این مقاله معرفی شده اند، نیست. یک شامپوی برتر باید دارای موادی باشد که موها را شاداب و باطراوت نگهدارد. متخصصان لوازم بهداشتی و آرایشی از چند ماده صحبت می کنند که وجود آن در شامپوها برای سلامت مو لازم است. از این مواد می توان به موارد زیر اشاره کرد که هر شامپوی مناسبی، تعدادی از آنها را در خود دارد:

  • پنتنول- وجود این ماده برای بازسازی، ضخیم و محکم کردن تارهای مو لازم است. این ماده جلوی موخوره را گرفته و استحکام کششی مو را افزایش می دهد.
  • پروتئین هیدرولیزه شده ابریشم و/یا پروتئین گندم- این نوع پروتئین برای افزایش مقاومت مو در برابر شکنندگی و بهبود آن از درون، مناسب است.
  • گلیسیرین- مرطوب کننده ای مناسب است که موها را به خوبی مرطوب نگه می دارد.
  • عصاره چای سبز- این عصاره سرشار از پلی فنل است که خواص آنتی اکسیدانی و بهبوددهنده دارد.
  • عصاره آلوئه ورا- این گیاه نوعی مرطوب کننده طبیعی است و پوست های حساس بدن و سر را آرام می کند.

البته برخی دیگر از تولید کنندگان شامپو، از مواد زیر در تولید شامپوهای خود استفاده می کنند:

شامپو

شامپوهایی که در اینجا معرفی شده اند، حداقل حاوی دو ماده از موادی که بالا درباره آنها گفتیم هستند و نظر کارشناسان لوازم بهداشتی و آرایشی را به عنوان شامپوی برتر به خود جلب کرده اند.

در ادامه 5 شامپوی برتر سال 2019 معرفی و مقایسه شده اند. در ضمن تمام شامپوهای زیر در بازار ایران به فروش می روند:

شامپو

1- شامپوی آوینو (Avveno)

دلایل انتخاب

  • فاقد سورفکتانت های قوی

دلیل اینکه برخی از تولیدکنندگان شامپو، از مواد سورفکتانت در شامپوهای خود استفاده می کنند، ارزان بودن آنهاست. هر چه شامپویی ارزان تر باشد، یعنی اینکه حاوی مواد مضر بیشتری است. در شامپوهایی که بررسی کرده ایم که در بیشتر فروشگاه ها در دسترس هستند، فقط شامپوهای آوینو و فری اندکلی یر فاقد ماده مضر سورفکتانت هستند.

  • درخشان کردن مو

شامپوی آوینو میان بیشتر شامپوهایی که امتحان کردیم از نظر درخشان کردن مو بهترین است. این شامپو موها را نه تنها به خوبی تمیز می کند، بلکه به درخشندگی آن می افزاید.

مواردی که باید به آن توجه کرد

  • استفاده از نرم کننده

اگر می خواهید از شامپوی آوینو استفاده کنید، یادتان باشد به یک نرم کننده ملایم هم نیاز دارید. مشکلی که این شامپو دارد، این است که پس از مدتی شستشو با آن، موها کمی زبر می شود. البته با استفاده از نرم کننده ای ملایم می توانید این مشکل را برطرف کنید. این شامپو از نظر قیمت چندان گران نیست و می توانید با استفاده از آن موهای خوش حالتی داشته باشید. البته نرم کننده فراموش نشود.

  • عطر و بوی شامپو

آوینو به جای اینکه حاوی عطر مرکبات یا بوی تند انواع گل ها باشد، بویی قوی همچون شامپوهای قدیمی دارد؛ شامپوهایی که بوی صابون و رایحه ملایم گل می دهند. البته این رایحه ناخوشایند نیست اما نمی توانید از این شامپو، توقع عطر برخی شامپوهای بسیار خوشبوی مدرن را داشته باشید.

مزایا

  • فاقد سورفکتانت
  • درخشان کردن مو

معایب

  • نیازمند به نرم کننده در کنار شامپو
  • عطر نه چندان عالی

نظر مشتریان
شامپوی آوینو از دید مشتریان از 5 ستاره، 4,4 گرفته است. برخی از مصرف کننده ها معتقدند این شامپو قدرت پاک کنندگی خوبی ندارد و پس از چند بار مصرف، موها تمیز می شود. برخی هم از رایحه آن راضی نیستند و به همین دلیل علاقه ای به استفاده دوباره از این شامپو ندارند. این شامپو 29 دلار قیمت دارد.

شامپو

2- شامپوی کانتو (Cantu)

دلایل انتخاب

  • توصیه کارشناسان

بیشتر کارشناسان تولیدکننده لوازم بهداشتی و آرایشی که طرفدار مراقبت های طبیعی از موها هستند می گویند، هنگام خرید شامپو باید نوعی را انتخاب کنید که حاوی موادی چون سولفات، سیلیکون یا پارابن (نوعی مواد نگهدارنده) نباشند. سولفات تمام چربی های مو را از بین می برد و موها به طور طبیعی برای سالم ماندن به مقدار مشخصی چربی نیاز دارند.

سیلیکون هم مانند یک لایه روی تارهای مو قرار می گیرد و اجازه رسیدن آب و رطوبت به موها را نمی دهد. این وضعیت در درازمدت باعث به شدت خشک شدن مو و شکنندگی آن می شود.

خوشبختانه شامپوی کانتو این مواد مضر را ندارد و به مو صدمه نمی زند. البته استفاده از نرم کننده در کنار این شامپو، موها را در بهترین حالت نگه می دارد.

  • رایحه

شامپوی کانتو حاوی موادی است که ریشه مو را قوی و محکم می کند و در عین حال رایحه بسیار خوشی دارد. این شامپو در قوطی های فشاری، بسته بندی شده و مانند یک ژل کرم مانند از قوطی خارج می شود.

مواردی که باید به آنها توجه شود
ممکن است این شامپو آنطور که دوست دارید، موهایتان را حتی با وجود نرم کننده، خوش حالت نکند. در واقع این شامپو برای افرادی است که موهای معمولی (نه چرب و نه خشک) دارند. بنابراین اگر احساس کردید این شامپو نتیجه ای که می خواهید را به همراه ندارد، از برند دیگری استفاده کنید.

مزایا

  • نظر مثبت کارشناسان لوازم بهداشتی و آرایشی

معایب

  • فقط مناسب موهای معمولی

نظر مشتریان
این شامپو از نگاه مشتری ها توانسته 4,5 ستاره از 5 را به خود اختصاص دهد. بیشتر مصرف کنندگان از این شامپو رضایت دارند. اما برخی به این شامپو حساسیت نشان دادند و برخی دیگر هم به ریزش مو و زبر شدن آن، پس از استفاده اعتراض داشتند. قیمت این شامپو 35 دلار است.

شامپو

3- شامپوی فری اند کلی یر (Free & Clear)

دلایل انتخاب

  • توصیه کارشناسان

اگر به عطرهای گوناگون حساسیت دارید یا مبتلا به خشکی و اگزمای پوست هستید، این شامپو مناسب شماست. شامپوی فری اند کلی یر فاقد عطر و رایحه است و متخصصان پوست به افرادی که به رنگ مو، عطر، پارابن یا سورفکتانت حساسیت دارند، مصرف این شامپو را توصیه می کنند.

خوشبختانه این شامپو از نظر قیمت، به صرفه است و با هزینه ای کمتر از شامپوهای برند دیگر می توانید آن را خریداری کنید. قیمت این شامپو 23 دلار است.

مواردی که باید در نظر بگیرید

  • رایحه

با وجود اینکه این شامپو قدرت تمیزکنندگی خوبی دارد، بیشتر مردم نسبت به خرید آن علاقه ای نشان نمی دهند. زیرا این شامپو رایحه ای ندارد. اینجاست که معلوم می شود، چرا بیشتر شرکت های شامپوسازی، به شامپوهای خود رایحه اضافه می کنند.

مزایا

  • مناسب افراد با پوست های حساس
  • قیمت مناسب

معایب

  • نداشتن رایحه

نظر مشتریان
در بین 5 شامپوی برتر 2019، از 5 ستاره از 4,2 ستاره هم به این شامپو تعلق گرفته است. این شامپو طرفداران بسیاری دارد. برخی از مصرف کنندگان که دچار حساسیت های شدید هستند، نسبت به این شامپو هیچ واکنش حساسیتی نشان ندادند و از خریدشان رضایت کامل داشتند. اما برخی دیگر معتقد بودند پس از مصرف این شامپو، موهایشان خشک و زبر شد.

شامپو

4- شامپوی ردکن (Redken)

دلایل انتخاب

  • مواد مورد استفاده

ترکیبات این شامپو به گونه ای انتخاب شده است که رنگ موهای رنگ شده را به مدت طولانی تری حفظ می کند. حتی اگر هر روز موهای رنگ کرده تان را با این شامپو بشویید، رنگ موهایتان تغییر نمی کند و کم رنگ نمی شود.

  • مراقبت از صدمات محیط، مانند نور خورشید

این شامپو می تواند از موها در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش خورشید مراقبت کند. از قدرت پاک کنندگی خوبی برخوردار است و موجب درخشندگی موها می شود. در ضمن این شامپو حاوی پروتئین است که می تواند قدرت و استحکام موهایتان (که معمولا در اثر رنگ کردن، صدمه می بیند) را بهبود بخشد.

مزایا

  • مناسب موهای رنگ شده
  • درخشان، نرم و لطیف کردن موها
  • قدرت پاک کنندگی بالا
  • مراقبت از مو در برابر اشعه های مضر فرابنفش خورشید

معایب

  • متخصصان بررسی لوازم آرایشی ایراد خاصی به این شامپو نگرفته اند اما برخی از مصرف کنندگان از رایحه آن راضی نبودند.

نظر مشتریان
این شامپو از نگاه مشتریان، 4 از 5 ستاره دریافت کرده است. بیشتر مصرف کنندگان از عملکرد این شامپو راضی هستند، اما برخی از آنها ایرادهایی به این محصول گرفته اند. مثلا برخی از بوی آن راضی نبودند و به نظرشان این محصول، بسیار بد بوست.

برخی هم معتقد بودند شستن موها با این شامپو بسیار سخت است، آنها مجبور بودند بارها موهایشان را آبکشی کنند. این شامپو در برخی از افراد هم ایجاد واکنش های حساسیتی کرده و همچنین موجب خشکی موهایشان شده بود. با اینحال تعداد افراد ناراضی اندک بود و بیشتر خریداران از این شامپو رضایت داشتند. این شامپو حدود 20 دلار قیمت دارد.

شامپو

5- شامپو مرطوب کننده پنتن (Pantene) سری PRO-V مدل Deep Moisture

دلایل انتخاب

  • مواد باکیفیت

برای تولید شامپوی پنتن سری Pro-V، از مواد باکیفیتی استفاده شده است که از موها به خوبی مراقبت می کند. از برخی از این مواد می توان به ویتامین B5، پنتنول، پنتنیل اتیل اتر، آنتی اکسیدان و لیپیدها اشاره کرد. این مواد موجب استحکام و سلامت موها می شوند.

همچنین این شامپو با وجود سدیم لورت سولفات، سدیم لوریل سولفات و مواد مناسب پاک کنندگی، موها را به خوبی تمیز می کند.

  • مرطوب کنندگی

این شامپو همانطور که از نامش برمی آید، باعث نرم و مرطوب شدن موی سر می شود. در واقع آبرسانی مو را از ریشه تا نوک مو انجام می دهد و پس از مدتی مصرف، موها نرم و درخشان می شوند.

مزایا

  • رایحه بسیار خوش
  • تقویت و مرطوب نگه داشتن مو
  • قیمت نسبتا مناسب

معایب

  • به دلیل ویژگی مرطوب کنندگی، باعث می شود مصرف کننده احساس کند موهایش چرب است.

نظر مشتریان
این شامپو از نظر مشتریان از 5 ستاره، 4 گرفته است. بسیاری از مصرف کنندگان از این شامپو راضی هستند. اما برخی از آنها معتقدند این شامپو را به هیچ وجه نمی توان بدون نرم کننده استفاده کرد. زیرا پس از مدتی موها زبر می شوند. برخی هم می گویند پس از مصرف این شامپو، موهایشان چرب و حتی چسبنده به نظر می آمد. با اینحال این شامپو طرفداران بسیاری دارد. همچنین قیمت آن نسبتا ارزان است.

امیدواریم مطلب 5 شامپوی برتر سال 2019 به خریدتان کمک کند. اگر این مطلب را دوست داشتید ممنون می شویم آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>